logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běh je nejlepší lék na kocovinu – šestý a sedmý týden

Běh je nejlepší lék na kocovinu – šestý a sedmý týden

Šestý týden tréninku byl zajímavý. Po Senohrabské 15 jsem první dva dny jen vyklusávala, abych si vykyselila svaly. Závod mi motivaci trochu podpořil, ale další události pak vzaly za své. Když jsem se ve středu vydala na tempový trénink, ze zasněžených cestiček v Kbelském parku se stala jakási kašovitá hmota. Při každém došlapu mi tak prokluzovala noha, že po prvním tempu jsem to vzdala a v krosových botách jsem se vydala na silnici.

Pocit úplného odrazu a neuvěřitelného zrychlení mne tak rozveselily, že jsem nabyla pocitu, že v tomto tempu mohu snad oběhnout celou zeměkouli. Jen místní obyvatelé asi neměli radost, když jsem svým během dráždila jejich psí miláčky, kteří rozštěkali tuto místní část. Další události v mém životě mne otočili o 180. A tak jsem nechala všeho být a vydala se za svou sestrou a její rodinou do Příbrami, kde jsem si potřebovala vyčistit hlavu. Pomohla mi k tomu velká dávka sladkých alkoholických drinků. Podle toho ale také vypadal následující trénink. Kocovina a ponocování udělaly z plánovaných tempíček jen pouhý klus. První 3 kilometry jsem měla pocit, že tentokrát budu muset trénink vzdát. Mozek mi třeštil a plíce by raději ležely na kraji silnice než pracovaly v mém těle. V hlavě se mi však ozvalo svědomí, které mi přikazovalo: „za trest si dej pěkně celých deset“. A tak jsem poslušně překousala prvních 7 kilometrů. To nejhorší jsem tak z těla dostala ven. Zbytek jsem už doběhla zlehka a doma jsem zjistila, že kocovina je pryč. Můžu tedy tento lék na kocovinu vřele doporučit. :)

Sedmý týden jsem první polovinu tréninku proběhla docela úspěšně a podle plánu. Ve středu jsem to tak i některým pánům z naší pracovní běžecké party natřela při tempíčkách. Vyklusala si pár kopců. A hlavně se začala těšit z přicházejícího jara. Sníh zmizel a nožky lehce kmitaly po hliněných cestách. Na tohle jsem se po usilovném makání a trápení se při zimním běhání těšila. Holka, teď zúročíš všechnu tu snahu. Zašla jsem si na bazén, lezeckou stěnu … prostě paráda. V pátek jsem si vzala dovolenou. Na ráno jsem si naplánovala 1kilometrová tempíčka. Pak nás čekalo setkání s PIM a oblečky od adidasu. Hlavně botičky na silnici, které jsem doslova toužebně očekávala. Hodinku jsem si tam nechala také na saunu a pak hurá do Jizerských hor na školu běžek. A tak se v pátek brzo ráno soukám do běžeckého oblečení, nazouvám boty, zapínám hodinky a vybíhám ven. Bílá krajina, která mne obklopovala, se na mne snad culila s výsměchem a já stála jako očarovaná. První krok na zmrzlou silnici mne vyhodil z rovnováhy. No nic, řekla jsem si, vydržet holka vydržet. A tak jsem po 2 km vběhla do lesíka. Sněhový poprašek na zbytku zmrzlého sněhu mi ale podseknul nohy a já se rozplácla na zem. Když se mi to téměř stalo po třetí po pár uběhnutých metrech, mé nervy se neudržely a nahlas jsem do korun stromů zařvala, co si všechno o tom myslím. A slušná jsem nebyla. Snad to mé zoufalství neslyšel někdo z venčících pejskařů. Každopádně mně se ulevilo a tak jsem to v tom „blbém“ lese vzdala a vyběhla na silnici a po krajnici jsem oproti jedoucím smradlavým náklaďákům a před mým obličejem vlekoucím se „hovnocucem“ dokončila trénink. Víte, já hory miluji, miluji zasněžené pláně, chůzi po ledovci, běh v jiskřivém sněhu…to vše pro mne představuje vysněnou romantiku. Ale teď už to trvá moc dlouho. :)

O víkendu mne čekala škola běžek. V sobotu i v neděli jsme si po čtyři hodiny dávali pěkně do těla, z čehož jsem si odnesla bolavé svaly. Instruktoři se snažili opravit náš styl jízdy na běžkách. Je moc fajn, když se člověk sem tam zastaví a procvičí si svou techniku. Na jízdě v terénu to pak bylo hned znát. Potěšila mne i otázka instruktora, jestli náhodou nedělám nějaký sport, protože působím nabušeně. :) Tak to jde asi vidět, že něco dělám a makám. Hurááá. :) Víkend se mi moc líbil a opět mi pomohl oživit stereotyp běhání a dodat novou motivaci.

6. týden:

  • PO 10 km klus a 10 rovinek + bazén a sauna
  • ÚT 10 km s partou
  • ST 2 km klus, 4 rovinky, 8x400, výklus + masáž
  • ČT volno
  • volno (místo 10 km klus s rovinkami)
  • SO 10km stupňovaně
  • NE 18 km volně

Celkem 53 km

7. týden:

  • PO 10 km klus a 10 rovinek
  • ÚT 10 km s partou
  • ST 2 km klus, 4 rovinky, 8x400, výklus + lezecká stěna
  • ČT volno
  • 10 min klus, 5x1 km (v max TF pod ANP), 3 min pauzy, výklus
  • SO Škola běžek
  • NE Škola běžek

Celkem 69 km

Pavlína Folovská foto
  • přečteno: 10689/10591×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Tréninkový deníček Pavlíny Folovské

Běh – můj život

všechny články Běh – můj život

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků