logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

VÝKON POD TLAKEM

VÝKON POD TLAKEM

Příběh jedné z favoritek olympijského sprintu v RIU, sprinterky Dafne Schippers, jejíž život se změnil během 21,63 vteřin.

VÝKON POD TLAKEM

Peking, 28. srpna 2015: Schippers na mistrovství světa o 0,03 zvítězila v běhu na 200 metrů. Tento triumf přišel jen zhruba dva měsíce poté, co Dafne ohlásila, že se sprint stane její hlavní disciplínou. Dva roky předtím, v roce 2013, totiž také slavila úspěch na mistrovství světa v Moskvě, ale tehdy jako sedmibojařka.

VÝKON POD TLAKEM

Nizozemská atletka se narodila v Utrechtu v roce 1992 a její kariéra začala v 9 letech. Na mistrovství světa v Jižní Koreji v roce 2011 pokořila nizozemský rekord v běhu na 200 metrů. I přesto, že se o 0,05 vteřin neprobojovala do finále, se zde zrodila myšlenka na specializaci pouze na sprint.

Mladou atletku v tom pak utvrdilo vítězství na mistrovství Evropy v běhu na 200 i 100 metrů o tři roky později.

VÝKON POD TLAKEM

Oficiálně změnu zaměření oznámila v červnu 2015 a v srpnu ji potvrdila svým vítězstvím v Pekingu, když zaběhla 200 metrů za pouhých 21.63 vteřin. „Říkala jsem si, wow, teď budu soutěžit s úplně jinými lidmi," komentuje Schippers svoje nasazení proti světové špičce. „Budu se muset opravdu ukázat, teď už opravdu musím..., když jsem mistryně světa," směje se atletka.

Změnit se bude muset také tréninková skladba. Schippers dřív trénovala až dvakrát denně, tak že teď se soustředí spíš na zmírnění únavy a pilování techniky. Navíc se paradoxně musí učit techniku sprintu. Vzhledem ke své výšce mívá přirozeně problémy při startu, proto studuje techniku svých, mnohem menších, soupeřek.

VÝKON POD TLAKEM

Další výzvou je nová strategie běhu na 200 metrů. „Když do zatáčky vběhnete moc rychle, opravdu to pocítíte, protože to pak nevydržíte až do cíle. Snažím se líp hospodařit s energií," vysvětluje Schippers.

VÝKON POD TLAKEM

Může se zdát, že jde pouze o detaily, zlomky vteřin, ale právě ty nakonec rozhodují. Atletka plánuje letos v létě dokázat, že její zlatý čas 21.63 nebyl jenom šťastná náhoda. Aby se ukázala jako „rozená sprinterka“, musí se také vypořádat s tíhou očekávání, která na ní teď leží.

s NIKE o krok napřed foto
  • přečteno: 1586/1557×
VÝKON POD TLAKEM VÝKON POD TLAKEM VÝKON POD TLAKEM VÝKON POD TLAKEM VÝKON POD TLAKEM

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

NIKE

všechny články NIKE

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků