logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Maraton pod čtyři je jen začátek

Maraton pod čtyři je jen začátek

Zátěžový test jsem absolvoval podruhé v životě. Poprvé to bylo před dvěma roky. Byl jsem na začátku běhání, po operaci kolene. Fotbalista, no a nějak jsem zapomínal na to, kolik mi je vlastně let, až přišel úraz.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Něco z mého trenérského know how

Než jsem se dostal na operaci, přibral jsem několik kilogramů, a zbytek jsem přibral po operaci. Druhý zátěžák byl tedy o tom, podívat se na sebe, jak na tom po dvou letech běhání jsem – a závěr je, že na tom nejsem špatně. Ne, jsem na tom dobře.

Výsledky super a hned nastoupilo Ego, které říkalo: tak to v tom tréninku vlastně děláš dobře, Honzo, proč bys měl něco měnit?

Pak jsem si ale vzpomněl na to, kolik chyb jsem udělat na svém prvním půlmaratonu, kolik chyb jsem udělat v tréninku, a přišla pokora a řekl jsem si: nech si poradit, vyzkoušej to.

Jsem samorost, ale na rovinu, sledování výkonu přes tepovku jsem propadl a všechny rady od Miloše beru. Tepovku neošidím, jsem to já s tím, kolik mi je let, kolik vážím, kde běhám a jak běhám, pozná i to, když jsem ponocoval, nebo flámoval (v dotazníku jsem se přiznal, že mám rád pivečko, vínečko).

A další zjištění – v tréninkovém plánu je napsáno, jen kolik mám běhat km při jaké tepovce, nikde se nepíše, v jakém čase: jaký to jsem přeci závodník!?

A i to jsem si srovnal, neběhám v tréninku na čas, s nikým se neporovnávám, nezávodím, nezkoumám výsledky druhých – už vlastně tímto mám nastaven individuální trénink. Jediný čas, ke kterému celé toto snažení směřuji, je uběhnout maraton, nejlépe pod 4 hodiny. Baví mě to, moc mě to baví, a i o tom to je. A maraton pod 4 je jen začátek:-).

Nerudný týpek

Dneska budu ve svých radách a doporučeních směrem k Honzovi stručný. Zdá se, že ví, co dělá a proč to dělá, není třeba tedy nic vysvětlovat.

Něco z mého trenérského know how

Před několika lety jsem byl v jednom projektu požádán, abych pustil něco ze svého trenérského know how, které by ostatním ozřejmilo, jak a co dělám, že mi lidi tak věří a že to, co s nimi provádím, pak vede k tomu, že na konci spolupráce já i oni slavíme úspěch. Pravda je taková, že já jen dělám to, co ostatní trenéři – trénuji. Ale k tomu se přidává cosi nehmotného, co vytváří mezi mnou a člověkem, kterého trénuji, VZTAH DŮVĚRY – já věřím jemu a on věří mně. To je celé tajemství mého úspěchu.

Vtip je v tom, že aby takový vztah mohl vzniknout, musí člověk (trenér, kouč, učitel) věřit sám sobě, věřit, že to, co dělá, dělá dobře.

A pak ještě dělat vše pro člověka (lidi), kterého připravuje, ne pro sebe, ne pro peníze, ne pro slávu, ale pro radost, že ten druhý se zlepšuje a přináší mu to naplnění.

Bez důvěry v sebe tahle práce nefunguje, protože jak byste chtěli někomu být oporou ve chvíli, kdy ztrácí důvěru, kdybyste si sami nevěřili, že to, co poskytujete, mu pomůže k dosažení cíle.

Abyste si věřili, musíte něco sami prožít, sami si na sobě ozkoušet, co a jak funguje, musí vám projít rukama stovky či tisíce lidí.

Ale ani to ještě není všechno, k tomu všemu musíte mít cit, respektive schopnost vcítění – empatie, abyste poznali, kdy je třeba použít bič, kdy pochvalu, kdy cukr, nebo třeba nařídit týdenní volno.

Jan Krátky foto
  • přečteno: 1990/1913×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Zaběhni s Milošem a Salmingem Pražský maraton 2017 pod 4

všechny články Zaběhni s Milošem a Salmingem Pražský maraton 2017 pod 4

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Víte, co je to diastáza a cvičení na pánevní dno? : Děkuji za Váš úžasný článek! Asi si najdu nějaké cviky na hluboké stabilizační systém ☺ Jste vzor…»
  • Od 142 kilového pořízka ke 112 kilovému maratonci : Romane, kloubouk dolů .... jsi borec ... jsi borec ... jsi bored ... »
  • Máte talent na běhání? Stačí udělat 7 cviků a budete vědět, jak na tom se svým běžeckým talentem jste! : No tak pohyblivost nic moc 1.dobře 2.dostatečně 3.dobře ,ale silový zbytek velmi dobře .Budu se…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Krásné....běžet po tak nádherných místech šumavy byl určitě zážitek.....jsi pořád ultra běžec…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Já oceňuji nejvíc, že to bylo bez podpůrného týmu. Veškeré "zázemí" na svých zádech,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků