logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

MODRÁ KNÍŽKA O BĚHÁNÍ A O ŽIVOTĚ

MODRÁ KNÍŽKA O BĚHÁNÍ A O ŽIVOTĚ

Smyslem běhání není čas v cíli, ale radost na cestě.

Běh v nás probouzí to nejlepší.
Nedávno jsem se zamýšlel nad tím, proč vlastně běhám. Je to i proto, že díky běhání potkávám spoustu lidí, kteří se projevují naprosto jinak než ti, kteří žijí uzavřeni ve svých čtyřech zdech.
Kolik z vás někdy slyšelo větu: Já kdybych mohl! A najednou jsme konfrontováni se skutečností, že nejen můžeme, ale že musíme. A že to je něco docela jiného, než si o tom jen povídat nebo o tom snít.
Běh patří k životu, stejně jako k němu patří voda, vzduch, slunce, květiny, zvířata a ptáci. Běh je stimulantem, který když jednou okusíte, nakopne vás k životu a v hlavě se vám objeví myšlenka: Proč já vlastně žiju tak, jak žiju? Vždyť na světě je tolik věcí, které jsem toužil poznat nebo udělat…
A pak se to stane. Změníte svůj šatník, z černé matrony se stane žena zářící všemi barvami, z šedivého uťáplého prďoly se stane sebevědomý muž.

Je spousta lidí, kteří vám skvěle popíšou možnosti a potom je pár takových, kteří vám pomohou udělat první krok.

Není důležité, jestli uběhnete pět kilometrů nebo zvládnete maraton, podstatné je, abyste se konečně postavili na vlastní nohy.

Odborníci z České psychiatrické společnosti se shodují,že při chmurách, které člověk může zvládnout sám, nejvíce pomáhá fyzická aktivita, například běh. Povzbuzující účinky prý mívá i čokoláda. Co to znamená? Že pokud nechcete patřit mezi třetinu české populace, jež trpí duševními nemocemi, měli byste si každodenně dopřát půlhodinku joggingu a malý kousek kvalitní čokolády!

Na běhání je zdaleka nejdůležitější a současně nejkrásnější jedna prostá věc – fakt, že se pohybujeme KUPŘEDU.

Někomu se to může zdát samozřejmé a banální, ale co by za to mnozí dali, kdyby toho byli schopni!

Když se postavíte na zadní, dohlédnete dál.
Je fakt, že tohle funguje spíš u zvířat, u člověka by to mělo spíše znít: Když se postavíte na špičky… Protože i ten, kdo měl z přírodopisu pětku, ví, že člověk žádné zadní nemá. Ale ať se stavíme na zadní nebo na špičky, když se začneme pohybovat, rozproudíme v těle lymfu, která je společně s krví pro člověka něco jako míza pro stromy. Pokud lymfa správně neproudí, nejsme ve své kůži a moc toho nenaběháme a nenachodíme. A čím míň běháme a chodíme, tím víc se cítíme pod psa.
Naše chodidlo je něco jako naše srdce. Srdce se postará o to, aby nám proudila v těle krev, a chodidlo se zase postará o to samé s lymfou. Ale musíme chodit nebo běhat. Sedíme-li na zadku, byť pevném, nebo dokonce ležíme na zádech, nožičky pěkně nahoře, pumpa nepracuje.

Vylezte z hospody, vylezte z kanceláře, vylezte z auta, slezte z gauče, nelezte do výtahu.

Zamilujte si pohyb v jakékoli podobě a při jakékoli příležitosti, protože pohyb je to, k čemu jsme byli stvořeni. Přemisťujte se po svých, kdykoli je to možné, protože to je ten nejlepší způsob, jak si udržet zdraví a být v kontaktu sám se sebou.

Společnou knížku jsme chtěli napsat už dávno. A taky jsme ji napsali. Jenomže jednomu z nás se ztratila a tomu druhému vlastně taky. Tak jsme si řekli, že ji napíšeme znovu a lépe.

Oba běháme už poměrně dlouho. Kdybychom to chtěli sečíst, bylo by to víc než osmdesát let. To je jeden lidský život. Za ty roky jsme se něco naučili. O běhání i o životě. A tuto malou knížku bereme jako skvělou příležitost, jak svoje myšlenky předávat dál.

Přejeme vám šťastný života běh!

  • přečteno: 4131/3847×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (16 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běhání na běžeckém pásu : Pás ? Nechápu.... Vždyť na běhu je nejkrásnější plout přírodou... vnímat vůni lesa, louky ....…»
  • Běhání na běžeckém pásu : Zdravím všechny spoluběžce, běhám na běhacím páse z 90%, venku běhám jen závody, za rok jsem…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : dobry den, ja by som sa chcela opytat aka je pauza medzi jednotlivimi rovinkami: 3x [10x rovinky…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Zdravím pane Škorpil, potřeboval bych zlepšit čas na běh 400 a 1500 metrů. Neměl byste typ na…»
  • Běžecká abeceda od A do Z : Nemuzu na netu dohledat, kde se na noze nachazi brisko nohy, mate foto? Dekuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků