logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Je to jen v hlavě

Je to jen v hlavě

Ahoj, zvu tě do naší skupiny s oranžovou vlajkou, která zvládne půl maraton pod dvě hodiny, deset.

Půlmaraton – 21 kilometrů a 97 metrů – může působit děsivě a nepřekonatelně. Není tomu tak. Je to pohoda, uvidíš. Vzpomeň, jak jsi v začátcích nemohl/a pochopit, že někdo uběhne kilometry tři a teď je dáš s přehledem na zahřátí.

Máme 12 dní do startu a já mám pro tebe jednu radu, jeden tip, co fungovalo u mne, když jsem se na závody chystal.

Nastuduj si trasu závodu, vryj si ji do paměti tak, že poznáš každou zatáčku, odhadneš kolik kroků je mezi nimi, přesně si zafixuj, kde jsou občerstvovačky a kde bude pravděpodobně hrát kapela.

Až budeš vědět, kde jsou kostky, kde asfalt, kde se běží vedle tramvají, zaběhni si tu trasu každý den. Jo, celých 21 km. Nemusíš je běžet přes dvě hodiny. Ale pozor: jen zavři oči, představ si, že jsi na startu, rozezni si v uších Smetanovu Vltavu a v myšlenkách vyběhni. Proleť si celou trasu, nikde si to nezkracuj, proběhni celý úsek. A takhle to udělej každý den, třeba hned ráno po probuzení.

1. dubna, pak na startu nebudeš žádný nováček, každý krok, po startu bude lehký přesně tak, jako si ho v těchto dnech představíš. Ten závod je hlavně o psychice, o tom, co máš v hlavě. Tak si ho do té hlavy ulož a uvidíš, jak lehce to půjde.

Tak na startu, následuj oranžové vlajky.

Martin Ševčík, RUNCZECH vodiči

Martin Ševčík foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál RUNCZECH vodiči

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Průvodce běžeckými časopisy : O běhu a kultuře kolem ní píše i časopis B magazine (Béčko). Klade důraz na kvalitní grafické…»
  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků