logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

DIETY MI ŠLY VŽDYCKY NA NERVY

DIETY MI ŠLY VŽDYCKY NA NERVY

Před dvěma lety jste dokázala během tří měsíců neuvěřitelným způsobem zapracovat na své postavě. Co vás k tomu vedlo?

Přihlásila jsem se do soutěže jednoho časopisu o cvičení, kterou jsem už dlouho předtím sledovala. Jde o výzvu, kdy se lidé pokusí během čtvrt roku změnit k lepšímu své tělo. Zajímalo mě, kam by to v mém věku šlo ještě dotáhnout, když se všude říká, že po čtyřicítce je to mnohem složitější a po padesátce takřka nemožné. A podařilo se. Vyhrála jsem v konkurenci o deset let mladších žen.

Začala jste cvičit až kvůli výzvě, nebo jste sportovala i dřív?

Od dětství jsem se hýbala, ale nikdy jsem nebyla skutečný sportovec. Ledasco jsem zkusila, jenže mi nic pořádně nešlo. Nikdy jsem nepatřila mezi dívky, které si spolužáci vyberou do týmu na vybíjenou mezi prvními. V sedmadvaceti mě kamarádka přivedla ke kruhovému tréninku, krátce poté jsem začala s posilováním v kulturistickém oddíle.

To byl první sport, který mi šel. Nevyžadoval šikovnost ani postřeh. Bavilo mě, že výsledek nezávisí na týmu, ale jen a jen na mně. Zjistila jsem, že můžu být sochařem vlastního těla. Jistě, máme kostru, kterou nezměníme, ale můžeme si cvičením zúžit pas nebo rozšířit ramena. To je pro mě fascinující.

Posilujete tedy celý život?

Nikdy jsem neměla ambice dotáhnout to na závody. Strašně ráda jím, nedokázala bych se podřídit nějaké dietě, nebo radikálně změnit stravovací režim. Před třicítkou se mi narodila dcera, pak už šlo cvičení logicky trochu stranou. Intenzivně jsem se mu začala věnovat pod dohledem profesionální trenérky až před dvěma lety právě kvůli zmíněné soutěži.

Intenzivní posilování většina žen odmítá, nechtějí vypadat jako kulturistky. Vám to nikdy nevadilo?

S tímto názorem se setkávám často, ale je to nesmysl. Povolené tělo je neestetické a nezdravé. Navíc v mém věku, kdy se přestávají vytvářet ženské hormony a metabolismus se zpomaluje, jsou to právě svaly, které ženu udržují mladou.

Co vám intenzivní trénink – kromě nového těla – dal?

Cvičení pod vedením zkušené trenérky mě dostalo do úplně jiné dimenze. Nikdy bych nevěřila, že jsem ve svém věku schopná tak intenzivně trénovat. Největším zážitkem je pro mě zjištění, čeho všeho je lidské tělo schopné. Hranice máme jen v hlavě, tělo je evidentně nemá, nebo je má mnohem dál, než si myslíme.

1. MĚSÍC

3x týdně klasické posilování na strojích s těžšími vahami. Dana zhubla 3 kg tuku, po měsíci byla jasně viditelná změna postavy.

2 .MĚSÍC

3x týdně kruhový trénink v tělocvičně. Dřela mnohem víc, změna nebyla viditelná, ale byla ve výborné kondici.

3. MĚSÍC

3x týdně intenzivní cvičení v posilovně, 4x týdně 20 minut HIIT (vysoce intenzivní intervalový trénink).

Článek vyšel v časopise Žena a život a Danu zpovídala Lenka Švábová

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 2968/2750×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nike přichází s první kolekcí pro jógu : Jóo, jóó... Co dobrého se na západ dostane, tak je vzápětí degradováno do byznysem zaneřáděného…»
  • Běháním proti cukrovce : Děkuji za článek, v jaké tepové frekvenci (% MAX) jste prosím běhal? Moje zkušenost je,když běhám v…»
  • Jak vybrat správnou běžeckou obuv pro sebe? Nechte ji vybrat vaše nohy! : Dobrý den, neodpověděl jste na komentář Lukáše ze dne 26.08.2014 ohledně běhu ve vivobarefoot…»
  • Tak jak je to vůbec s tou snídaní – je anebo není tím nejdůležitějším jídlem dne? Třetí tip Běžecké školy pro váš šťastný života běh : Mne se ten článek také líbí. Už toho bylo napsáno tolik, že řídit se tím vším je sebevražda.…»
  • VYTRVALOST, základ každého dobrého běžce : Dobrý den, stejně jako jiné víkendy jsem i minulou neděli zařadil dlouhý běh na 30km. Běželo se mi…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků