logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Opřete se do běhání

Opřete se do běhání

Už dlouho jsem neobjevil v knihkupectví knížku, která by mě tak zaujala, že jsem si řekl: Tak tuhle musím mít, protože to je to, co právě teď hledám!

Běhám a cvičím prakticky celý svůj život, řekl bych, že pro mnohé jsem tím až otravný, jak pořád zdůrazňuji nutnost hýbání se, přesto je to teprve rok a půl, co dostalo moje hýbání větší řád. Tedy konkrétně hýbání se ve formě posilování.

Ani k tomu jsem však nepřišel sám od sebe. Přivedla mě k tomu Dana poté, co absolvovala s Janou tříměsíční přípravu, aby převálcovala všechny soupeřky v soutěži Do formy, pořádané každoročně v první půlce roku časopisem Muscle&Fitness.

O čem to mluvím? Mluvím o tom, že spojení běhu a cvičení je to nejlepší tělocvičení, jaké si může člověk představit. Ve světě se vymýšlí stále nové a nové formy, které by svým obsahem přiměly lidi se pravidelně hýbat. Cvičení, které má dynamiku, cvičení, při němž z vás stříká pot, cvičení, při němž vás burcuje muzika a hlas trenéra, aby vás vybudili k co nejvyšším výkonům.

Nemám nic proti těmhle novým formám, zaplať Pán bůh, alespoň něco a někdo přiměje se lidi hýbat, bohužel si tohle střihnete 2x týdně a máte dost, a to i přesto, že po něm z vás stříká kromě potu i adrenalin, nebo možná právě proto.

„Opřete se do běhání" s podtitulem Kombinace joggingu a posilovacích cvičení, jak zní celý název knihy od Christine Theissové, kterou vydalo nakladatelství Esence, vás naučí hýbat se tak, že to pro vás bude zábavné (přestože je určena hlavně pro ženy, dokážu si představit, že to mohou dělat i páry, nebo rodiče s dětmi, případně celé rodiny, dětmi počínaje a prarodiči konče, jako formu soutěže, kdo lépe, kdo víc, kdo dál…).

V knížce najdete více jak stovku cviků na posilování vlastním tělem. To by ale nestačilo, protože chce-li člověk dosáhnout toho, aby cvičení mělo kýžený efekt, je třeba cviky různě kombinovat, abyste různé svalové skupiny zatěžovali v různé fázi únavy, a tyto fáze střídali. Tím se dosáhne větší efektivity než prostým zvyšováním opakování.

Jak je z názvu zřejmé, nejde zde jen o cvičení či protahování, jde zde také o běhání. Tady vás nesmí splést název, kde je zmíněn jogging, protože pod pojmem jogging si většina lidí vybaví jen pohodový běh, často ve formě indiánského běhu, s nímž se též v knize operuje, ale dostane se i na sprinty. Takže fakt je to knížka pro všechny.

V knize najdete i tréninkové plány, abyste alespoň ze začátku netápali, jak si vlastně to cvičení, běhání a protahování poskládat, aby to mělo ten efekt, který si představujete (hubnutím počínaje a lepší fyzickou kondicí konče). Najdete zde i rady jak se obléknout, jaké vybrat boty, jak a co pít, jíst apod., prostě všechno, co člověk potřebuje znát, aby jeho úsilí mělo smysl a řád, ale hlavně přinášelo zábavu, radost a to, proč to kdo dělá.

Při čtení téhle knížky jsem se zamýšlel i nad tím, proč se dnes lidstvo (zejména ve vyspělých zemích, ale ono se to už projevuje i v těch méně vyspělých, kam se podařilo „vyvézt" západní způsoby života) potýká s obezitou, cukrovkou a dalšími civilizačními nemocemi. Ono je to prosté, ze života člověka se vytratil pohyb. Ono když jste museli na poli okopávat brambory, zbavovat se plevele, vyvážet hnůj nebo v dílně či fabrice dělat spoustu úkonů ručně, pro všechno jste si museli dojít, všechno jste si museli přinést, tak jste se za den nacvičili a nachodili až do aleluja. Tohoto všeho jsme se díky všemožným pomocníkům zbavili, bohužel tohle všechno nám dnes chybí, aby naše tělo prospívalo.

V téhle knížce najdete návody, jak ten běžný pohyb do svého života vrátit a při tom se i dobře bavit.

Cena: 249,- Kč

P.S. Skvělý návod na trénink v létě!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Knížka, která mě zaujala

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Od 142 kilového pořízka ke 112 kilovému maratonci : Romane, kloubouk dolů .... jsi borec ... jsi borec ... jsi bored ... »
  • Máte talent na běhání? Stačí udělat 7 cviků a budete vědět, jak na tom se svým běžeckým talentem jste! : No tak pohyblivost nic moc 1.dobře 2.dostatečně 3.dobře ,ale silový zbytek velmi dobře .Budu se…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Krásné....běžet po tak nádherných místech šumavy byl určitě zážitek.....jsi pořád ultra běžec…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Já oceňuji nejvíc, že to bylo bez podpůrného týmu. Veškeré "zázemí" na svých zádech,…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Bohužel mám v zapadlejších končinách naší republiky taky neblahou zkušenost s nízkou úrovní, resp.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků