logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

31. – 40. důvod proč milovat běh

31. – 40. důvod proč milovat běh

Zapalte své spalovací pece tuku. Tuk je spalován i tehdy, když už v poklidu regenerujete v posteli (miCauching), po běhu. Spalování tuků, které jste nastartovali při běhu, probíhá ještě několik hodin poté, co jste už svůj běh skončili.

  1. Dopřejte si zážitek z úspěchu. Nepodařilo se vám dosáhnout úspěchu v žádném sportu? Tak při běhání se vám to určitě podaří, protože své cíle si při něm stanovuje každý sám!
  2. Disciplíně se lze naučit. Pokroku při běhu dosáhnete tehdy, budete-li běhat pravidelně. Čím disciplinovanější budete, tím vám to půjde snadněji.
  3. Balzám pro duši. O endorfinech jsme již hovořili, ale při běhání se vytváří i hormon dobré nálady – serotoninu, který mimo jiné dokáže i potlačit strach. Při zvýšených hladinách serotoninu se dají léčit deprese a úzkostné stavy. Zvýšení hladiny serotoninu nejjednodušeji dosáhnete běháním.
  4. Běžci jsou ochránci životního prostředí. Kdo běhá, dívá se na prostředí v němž žije vážně a uvědomuje si, co je na něm třeba chránit.
  5. Najděte životní radost. Staňte se členem běžeckého společenství (klubu). Podle studie, která probíhala devět let, mají lidé s mnoha přáteli a sociálními kontakty až o 60 % nižší úmrtnost, protože podléhají méně onemocněním způsobeným vysokým krevním tlakem a tím pádem jsou méně ohroženi rizikem infarktu.
  6. Běhání – zlepšovač vztahů. Běhat se dá dobře ve dvou a právě pro páry je běhání výborná možnost užívat si sportu společně a ne proti sobě, jako je to například při tenisu, golfu, squashi. Při běhání se také dají probrat denní problémy nebo problémy vztahové. Tempo samozřejmě vždy určuje ten slabší.
  7. Běhání dělá pevný zadek. Běhání posiluje hýžďové svaly lépe než jakékoliv posilovací cvičení. Ještě lepší než běhání je v tomto případě běhání do schodů.
  8. Při běhání je každý vítězem. Při běžeckých závodech se dostane tomu poslednímu stejného aplausu (někdy i většího) než prvnímu. Diváci dokáží ocenit výkony hobíků a mezi běžci je respekt rychlejších k pomalejším samozřejmostí. Dokáží ocenit i pouhou snahu.
  9. Tenký nebo široký. Ať jste štíhlí nebo při těle, běhat se dá s jakoukoliv figurou. Samozřejmě se běhá lépe když jste štíhlí, ale běhat můžete, i  když máte něco přes doporučené BMI.
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál trénink na rok 2010

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : dobry den, ja by som sa chcela opytat aka je pauza medzi jednotlivimi rovinkami: 3x [10x rovinky…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Zdravím pane Škorpil, potřeboval bych zlepšit čas na běh 400 a 1500 metrů. Neměl byste typ na…»
  • Běžecká abeceda od A do Z : Nemuzu na netu dohledat, kde se na noze nachazi brisko nohy, mate foto? Dekuji »
  • Osmitýdenní tréninkové plány pro překonání hranice šedesát, padesát a čtyřicet minut na deset kilometrů : Dobrý den. Chci se zeptat, naco slouží sobotní běh v STBP II.? Má posouvat laktátový práh, nebo? »
  • Běhání a alergie. Deset tipů pro lepší běh, pro pylové alergiky : Dobry den, je mi 16 let a závodně beham atletiku, toto jaro me velmi postihla alergie, mam občasné…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků