logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Železo a běh, běh a železo, jak se to rýmuje?

Železo a běh, běh a železo, jak se to rýmuje?

Běžci od nepaměti nemají v lásce železo a posilování, přijde jim to jako mrhání drahocenným časem – a taky, kdo by se tahal s těmi horami svalů? Kulturisté zase nikdy nepřišli na chuť běhu – to si radši přidám pár tun a nabuduju hmotu, než bych o ni přišel!

Samozřejmě jako ve všem existují výjimky v obou táborech, ale ve většině případů to vypadá, jak výše naznačeno.

Jak přesvědčit jedny či druhé, že se nemají čeho bát, že běžcům posilování pomůže, navíc je nebudou mít lidi za vyhublé „chcípáčky“, a kulturistům pomůže běh a navíc je lidi nebudou mít jen za vymakaná „paka“?

Psaním a přesvědčováním se ničeho nedosáhne, chce to příklad. Tak jsem se rozhodl, že zas půjdu příkladem já, a dokážu jedněm i druhým, že se není čeho bát, ba naopak, že to, čeho se tak bojí, jim může jen prospět.

To je také hlavní důvod, proč jsem se s Danou přihlásil do letošního ročníku soutěže Do formy, pořádané časopisem Muscle&Fitness. Původně jsme do toho chtěli jít spolu a přihlásit se do soutěže dvojic, ale tu mezitím zrušili, tak jsem se tedy přihlásil sám za sebe.

Zatímco Dana má cíl opět opanovat svou věkovou kategorii, já mám cíle nižší (chci jen vypadat nejlíp za posledních 40 let). I když Jana s Danou si myslí, že i jako jednotlivec mám šanci, prý že pěkných dědků zas tolik není. Tak se nechám překvapit.

Abych ale necvičil jen pro krásu, vymyslel jsem si, že když už budu 3 měsíce makat, tak bych toho měl využít a zkusit po 13 letech zlepšit svůj český rekord v indoor trojboji (stávající je 75 km na běžeckém pásu, 75 km na veslařském trenažéru, 75 km na rotopedu za 22 hod 25 minut 44 vteřin) a dát tentokrát na všech těch strojích rovnou stovku.

Zatím to vypadá velmi dobře, centimetry (tam kde mají) přibývají, (tam kde mají) ubývají, síla roste (před pěti týdny jsem udělal 6 shybů, nyní 12) a roste i běžecká rychlost (zatímco před pěti týdny jsem ze sebe vypotil při vyklusání po makačce ve fitku na páse stěží 10 km/hodinu, teď už dávám 14,5.

No jestli to půjde takhle dál, tak začnu ještě pomýšlet na profi kariéru v kulturistice a o osobáku na maraton! :)

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Tomáš | 12. 2. 2018 17.08 hod. | 193.85.186.xx
Ahoj Miloši, moc ti fandím a držím palce. Napsal bys potom nějaké doporučení, jaké posilovací cviky ti fungovaly a které ne? Určitě by to byli zajímavé. Díky,

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Zdravý životní styl

všechny články Zdravý životní styl

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »
  • Škorpilova škola běhu – radí, jak se dostat z lehu : Skvělá kniha – rozběhala mne. Než jsem si jí přečetl, vůbec jsem netušil, že začnu běhat... »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků