logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia

Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia

Dana vyhrála svou kategorii 45 až smrt, jak s oblibou říkám, před třemi lety. Načež hledala motivaci k pokračování. Tak jsme se domluvili, že v příštím ročníku se přihlásíme do soutěže dvojic. Nemohli jsme, protože jako vítězka se v té době (jak jsme si přečetli v tehdy platících propozicích) nesměla zúčastnit v příštích pěti letech. Tak nic, řekli jsme si, a začali stejně chodit společně do fitka, jenom to nemělo žádný cíl.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. A teď trošku vážně, co mě skutečně vedlo k tomu se do soutěže přihlásit?
  2. Jak se mi dařilo skloubit cvičení s běháním, abych naplnil své cíle?
  3. Míry a váha na začátku a na konci
  4. Jo, a ještě jsem zapomněl na stravování!

Regule se mezitím změnily, Dana se již do letošní soutěže přihlásit mohla, jenže byla zrušena kategorie dvojic. No tak co už s tím, tak se přihlásíme každý sólo a já, protože běhám více než 50 let, se přihlásím do kategorie střízlík:).

Vyfotili jsme se, změřili se, přihlásili se a začali 3x týdně chodit společně do Sportcentra Cheb, kde jsme se svěřili do péče Jany Stőckelové, která přivedla k vítězství před těmi třemi roky Danu.

Moje začátky byly docela úsměvné, spoustu cviků jsem nebyl schopný prakticky udělat, takže Jana musela vymýšlet jiné. Holky z toho měly docela legraci, a já kupodivu taky. Poznával jsem z druhé strany to, co cítí moji svěřenci, když je učím běhat – jsem totiž profesionální trenér běhu.

Postupně jsem se ale zapracoval a časem zvládl prakticky všechno, co jsem dostal uloženo a naloženo, dokonce některé cviky i s většími vahami než Dana :).

je to tam

A teď trošku vážně, co mě skutečně vedlo k tomu se do soutěže přihlásit?

Mým cílem bylo dokázat běžcům, že se nemusí bát víc posilovat (vypadat jako chlapi) jenom kvůli tomu, že se bojí každého deka, aby je nezpomalovalo. A také jsem chtěl ukázat kulturistům, že se nemusí bát běhat, chodit, prostě dělat více kardia, protože pak jim neporostou svaly, tedy oni se spíš bojí, že o ty svoje přijdou.

Od začátku jsem si pak dal (protože jak říká Dana a i jiní: Je to magor :) ještě za cíl, připravit se na mou akci Ural trojboj. Což bude pokus o český rekord, v jehož rámci absolvuji nonstop 100 km na běžeckém pásu, 100 km na veslařském trenažeru a 100 km na rotopedu, a to pokud možno v čase 24 – 26 hodin. Já vím, je to hodně bláznivé, ale před 13 lety (v padesáti letech) jsem dal toto vše po 75 km za 22 hodin. Teď jsem sice o těch 13 let starší, ale taky zkušenější, tak proč to nezkusit.

No a během toho společného cvičení jsem zjistil, respektive jsme s Danou zjistili, že společně cvičit je skvělá věc, protože to můžeme dělat na jednom místě a ve stejném čase, můžeme si to společně užívat, společně se povzbuzovat, nebo i popichovat, zatímco běhat společně moc nejde, pokud oba partneři nemají podobnou výkonnost. Protože pak se buď jeden nudí, nebo ten druhý jede (tedy běhá) přes závit a tak ani jeden, ani druhý nemají šanci se zlepšovat.

Co však bylo pro mě a pro Danu největší překvapení, bylo to, že jí začalo bavit běhat.

na procházce s kabelkou

Po téhle zkušenosti tedy můžeme říci, že pokud chtějí partneři dělat věci spolu, neměli by se vzpírat vstoupit do světa toho druhého, ačkoli dosud k jeho činnosti neměli větší vztah a brání se jí, protože ji opravdu nepoznali – nepoznali její krásu.

Musím ještě napsat, že kromě výše uvedených cílů jsem si musel po dobu přípravy zachovat svou běžeckou výkonnost, protože připravuji více než padesát běžců a běžkyň na Pražský mezinárodní maraton s cílem, aby jej uběhli pod 4 hodiny, s tím, že jim začátkem května maraton na daný čas odtáhnu.

Jak se mi dařilo skloubit cvičení s běháním, abych naplnil své cíle?

Popravdě, první půlku dost těžko, hlavně po posilování nohou jsem sice cítil v nohách dynamit (zvětšila se síla a rychlost), ale začal jsem mít problém s vytrvalostí, takže uběhnout v daném čase 20 a více kilometrů mi dělalo větší potíže, než bych předpokládal.

V druhé půlce přípravy jsem však (jak jsem měl v plánu) zařadil do přípravy i veslování, a najednou se začala vracet i vytrvalost. Uf!, hodně jsem si oddychl, protože cvičení byla a je pro mě zábava, ale moje běhání mě, Danu a její dceru Kristýnu živí.

Míry a váha na začátku a na konci

Míry a váha na začátku a na konci

Během přípravy jsem strávil ve fitku 43 hodin (43 tréninků), naběhal 852 km, nachodil 592 km, navesloval 201 km. Kardio celkem 1645 km.

Osobně jsem s tím, co jsem během přípravy absolvoval a dokázal, víc než spokojený a všem zúčastněným, kteří vydrželi do konce, gratuluji a přeji, aby zvítězili nejlepší!

Moje poděkování pak směřuje k Janě a Daně, že mi ukázaly krásu kultu těla a posilování!
Moje poděkování pak směřuje k Janě a Daně, že mi ukázaly krásu kultu těla a posilování!

Jo, a ještě jsem zapomněl na stravování!

Před začátkem programu jsem jedl 2 – 3x denně, během přípravy pak 3 – 4x denně a jedl jsem, jak jsem celý život zvyklý, a sice všechno, co mi chutná, ale s mírou. S jídlem to mám naštěstí jako s alkoholem, poznám, kdy mám dost, a kdybyste přede mě položili kdovíjakou pochoutku, tak si prostě víc nedám!

Na oslavu, že to mám za sebou, jsem si pak dal s Partou maraton pod 4 a pod 3, 32 km a běželo to skoro samo
Na oslavu, že to mám za sebou, jsem si pak dal s Partou maraton pod 4 a pod 3, 32 km a běželo to skoro samo :).

Miloš Škorpil foto
Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Ilono, to nás mrzí...Tak se budeme těšit na příště! A o běhání to na tomto víkendu prioritně…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Velmi odhodlána jsem přečetla celou nabídku,hned bych jela,ale žením kluka,tak termin…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protože prostě piánko :) »
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Dobrý den, proč je proboha na ilustračním obrázku ten klavír? Předem děkuji za odpověď. Zdraví…»
  • Born To Run (Zrozeni k běhu). Polemika s knihou, která změnila svět běhání : Behávam roky, ale až beh na boso ma napĺňa. Zmena techniky, ktorá je možná len na boso mi umožnila…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků