logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia

Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia

Dana vyhrála svou kategorii 45 až smrt, jak s oblibou říkám, před třemi lety. Načež hledala motivaci k pokračování. Tak jsme se domluvili, že v příštím ročníku se přihlásíme do soutěže dvojic. Nemohli jsme, protože jako vítězka se v té době (jak jsme si přečetli v tehdy platících propozicích) nesměla zúčastnit v příštích pěti letech. Tak nic, řekli jsme si, a začali stejně chodit společně do fitka, jenom to nemělo žádný cíl.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. A teď trošku vážně, co mě skutečně vedlo k tomu se do soutěže přihlásit?
  2. Jak se mi dařilo skloubit cvičení s běháním, abych naplnil své cíle?
  3. Míry a váha na začátku a na konci
  4. Jo, a ještě jsem zapomněl na stravování!

Regule se mezitím změnily, Dana se již do letošní soutěže přihlásit mohla, jenže byla zrušena kategorie dvojic. No tak co už s tím, tak se přihlásíme každý sólo a já, protože běhám více než 50 let, se přihlásím do kategorie střízlík:).

Vyfotili jsme se, změřili se, přihlásili se a začali 3x týdně chodit společně do Sportcentra Cheb, kde jsme se svěřili do péče Jany Stőckelové, která přivedla k vítězství před těmi třemi roky Danu.

Moje začátky byly docela úsměvné, spoustu cviků jsem nebyl schopný prakticky udělat, takže Jana musela vymýšlet jiné. Holky z toho měly docela legraci, a já kupodivu taky. Poznával jsem z druhé strany to, co cítí moji svěřenci, když je učím běhat – jsem totiž profesionální trenér běhu.

Postupně jsem se ale zapracoval a časem zvládl prakticky všechno, co jsem dostal uloženo a naloženo, dokonce některé cviky i s většími vahami než Dana :).

je to tam

A teď trošku vážně, co mě skutečně vedlo k tomu se do soutěže přihlásit?

Mým cílem bylo dokázat běžcům, že se nemusí bát víc posilovat (vypadat jako chlapi) jenom kvůli tomu, že se bojí každého deka, aby je nezpomalovalo. A také jsem chtěl ukázat kulturistům, že se nemusí bát běhat, chodit, prostě dělat více kardia, protože pak jim neporostou svaly, tedy oni se spíš bojí, že o ty svoje přijdou.

Od začátku jsem si pak dal (protože jak říká Dana a i jiní: Je to magor :) ještě za cíl, připravit se na mou akci Ural trojboj. Což bude pokus o český rekord, v jehož rámci absolvuji nonstop 100 km na běžeckém pásu, 100 km na veslařském trenažeru a 100 km na rotopedu, a to pokud možno v čase 24 – 26 hodin. Já vím, je to hodně bláznivé, ale před 13 lety (v padesáti letech) jsem dal toto vše po 75 km za 22 hodin. Teď jsem sice o těch 13 let starší, ale taky zkušenější, tak proč to nezkusit.

No a během toho společného cvičení jsem zjistil, respektive jsme s Danou zjistili, že společně cvičit je skvělá věc, protože to můžeme dělat na jednom místě a ve stejném čase, můžeme si to společně užívat, společně se povzbuzovat, nebo i popichovat, zatímco běhat společně moc nejde, pokud oba partneři nemají podobnou výkonnost. Protože pak se buď jeden nudí, nebo ten druhý jede (tedy běhá) přes závit a tak ani jeden, ani druhý nemají šanci se zlepšovat.

Co však bylo pro mě a pro Danu největší překvapení, bylo to, že jí začalo bavit běhat.

na procházce s kabelkou

Po téhle zkušenosti tedy můžeme říci, že pokud chtějí partneři dělat věci spolu, neměli by se vzpírat vstoupit do světa toho druhého, ačkoli dosud k jeho činnosti neměli větší vztah a brání se jí, protože ji opravdu nepoznali – nepoznali její krásu.

Musím ještě napsat, že kromě výše uvedených cílů jsem si musel po dobu přípravy zachovat svou běžeckou výkonnost, protože připravuji více než padesát běžců a běžkyň na Pražský mezinárodní maraton s cílem, aby jej uběhli pod 4 hodiny, s tím, že jim začátkem května maraton na daný čas odtáhnu.

Jak se mi dařilo skloubit cvičení s běháním, abych naplnil své cíle?

Popravdě, první půlku dost těžko, hlavně po posilování nohou jsem sice cítil v nohách dynamit (zvětšila se síla a rychlost), ale začal jsem mít problém s vytrvalostí, takže uběhnout v daném čase 20 a více kilometrů mi dělalo větší potíže, než bych předpokládal.

V druhé půlce přípravy jsem však (jak jsem měl v plánu) zařadil do přípravy i veslování, a najednou se začala vracet i vytrvalost. Uf!, hodně jsem si oddychl, protože cvičení byla a je pro mě zábava, ale moje běhání mě, Danu a její dceru Kristýnu živí.

Míry a váha na začátku a na konci

Míry a váha na začátku a na konci

Během přípravy jsem strávil ve fitku 43 hodin (43 tréninků), naběhal 852 km, nachodil 592 km, navesloval 201 km. Kardio celkem 1645 km.

Osobně jsem s tím, co jsem během přípravy absolvoval a dokázal, víc než spokojený a všem zúčastněným, kteří vydrželi do konce, gratuluji a přeji, aby zvítězili nejlepší!

Moje poděkování pak směřuje k Janě a Daně, že mi ukázaly krásu kultu těla a posilování!
Moje poděkování pak směřuje k Janě a Daně, že mi ukázaly krásu kultu těla a posilování!

Jo, a ještě jsem zapomněl na stravování!

Před začátkem programu jsem jedl 2 – 3x denně, během přípravy pak 3 – 4x denně a jedl jsem, jak jsem celý život zvyklý, a sice všechno, co mi chutná, ale s mírou. S jídlem to mám naštěstí jako s alkoholem, poznám, kdy mám dost, a kdybyste přede mě položili kdovíjakou pochoutku, tak si prostě víc nedám!

Na oslavu, že to mám za sebou, jsem si pak dal s Partou maraton pod 4 a pod 3, 32 km a běželo to skoro samo
Na oslavu, že to mám za sebou, jsem si pak dal s Partou maraton pod 4 a pod 3, 32 km a běželo to skoro samo :).

Miloš Škorpil foto
Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia Do formy s M & F jsem šel, abych běžcům ukázal, že se nemusí bát posilovat a kulturistům, že se nemusí bát kardia

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Desetiměsíční trénink pomohl Milanovi splnit si sen, kvalifikovat se na Spartathlon : Zdravím, váš článek mne zaujal a moc se mi líbí. Jen nerozumím těm procentům. Jedná se o rychlost?…»
  • Chi Running – revoluční přístup k běhání bez námahy a zranění : Chirunning je perfektná a zároveň veľmi praktická kniha. Tipy na strečing, výživu, techniku aj…»
  • Tuky, zdroj běžecké energie na zimu. Máte obavu ze zimy a chladu? Namažte se : Miloši, svatá pravda. Souhlas ve všem! »
  • Největší bludy a omyly o běhu a jak to vlastně je doopravdy : Dobrý deň. Ja už som počúval aj argument,že slušní ľudia nešportujú,že som nenormálny,nikto nebehá.…»
  • Jak trénovat, aby se člověk zlepšoval a to bez ohledu na věk : Má smysl běhat, když mám těžkou fyzickou práci a někdy po ní padám únavou. Pokud jdu pak běhat, tak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků