logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý

Není lepší pocit než pocit naprosté volnosti. Dnes je přede mnou etapa ze Žamberka do Šumperka. Vede přes hory a přes doly, tedy konkrétně hlavně mě čeká vyšplhání se na Červenovodské sedlo ležící ve výšce 814 m nad mořem, tedy zatím nejvyšší bod cesty.

Ráno vstávám v 7 hodin. Cítím se poměrně dobře, pryč je včerejší únava. Nasnídám se, chvíli si popovídám s Petrem Dostálkem o jeho běžeckých toulkách a plánech a po půl 9 přijíždí Mirek Pospíšek se svou ženou Inkou, kteří budou další dva dny mými průvodci na cestě. Před půl 10 jsme v Žamberku. Napijeme se a úderem půl desáté vybíháme. V Jablonném nad Orlicí

na nás už netrpělivě čeká Josef Kubín. Než ale doběhneme do Jablonného, musíme něco uběhnout. Stoupáme a stoupáme a stoupáme, ani nad Jablonným to není o nic lepší.

obrázekobrázekobrázek

Serpentina střídá serpentinu, dokud se nevyškrábeme na vrchol Červenovodského sedla. Pak se zase serpentinami spouštíme dolů do Červené vody. Když doběhneme do Červené vody, pochvalujeme si, že trať nevede obráceně, z téhle strany by to stoupání bylo o moc těžší.

obrázek

V Červené vodě jsme okolo 13. hodiny. Přemýšlíme nad obědem a Josef říká, že asi po 7 kilometrech je hostinec Na Kocandě a že tam dobře vaří. Dáme si po hroznovém cukru a vyrážíme na Kocandu. Běžíme do orného kopečka, Mirek to celkem natahuje a pěkně mě rozeběhne :). Hodina je pryč a Kocanda nikde. Když už začínáme o její existenci pochybovat, objeví se cedule do ní lákající. Josef se omlouvá s tím, že na kole ty kilometry ubíhají trošku rychleji než při běhu :). Když jsme konečně na Kocandě, tak mu odpouštíme. Příjemné prostředí, hovězí vývar, Šanghaj s rýží, Holbach pivo z hor a presto běžíme dál.

Po dalších 5 kilometrech Josef končí, loučíme se. Inka ho veze zpět do Jablonného, zatímco my s Mirkem běžíme dál do Šumperka. Je před námi už posledních 14 kilometrů. Běžíme v poklidném tempu, sluníčko ale dokázalo docela ohřát vzduch. Rozhlížíme se po benzínce nebo nějaké restauraci, ale kde nic tu nic. Až teprve na kraji Šumperka je benzínka. Míříme tam a já říkám: „Určitě teď přijede i Inka.“ A také jo, ve chvíli, kdy zabočíme k benzínce, projíždí po silnici kolem nás a jede dál. Jdu neomylně po cole. Normálně jí nemusím, ale teď jsem po těch 14 kilometrech docela žížnivý a potřebuji i rychlý přísun cukrů a na to přiměřené množství coly funguje skvěle.

Dopijeme, mezitím k nám dorazí i Inka. Nasedáme a jedeme vstříc dalšímu osudu. Ubytování jsem nezajišťoval, věřil jsem, že pán se o své ptáčky postará :). Tak se také stalo. Přejeli jsme na konec Šumperka, Inka zrovna říkala: „Jsme to nějak přejeli,“ koukala, kde to obrátí, když v tu chvíli se po pravé straně zjevil nápis „Pension D.“ Odbočili jsme přes plnou vpravo a za chvilku byli u pensionu. Šel jsem se dovnitř zeptat, zda by měli místo pro tři lidičky. Měli. Cena zněla 450,- Kč jednolůžkový, 650,- Kč dvoulůžkový. Dal jsem se s paní Šebestovou, majitelkou pensionu, do řeči. Měla nás za cyklisty, právě se také vrátila z cyklistické projížďky. Když slyšela, že jsme přiběhli a proč že běžíme, přispěla na konto Paraple jednou stokorunou :), a ještě to doplnila slovy, že na Paraple ráda přispívá a přispěje, protože věří panu Svěrákovi a tomu, že ty peníze se dostanou těm, kteří je potřebují. No není ten život báječný? :).

obrázek

Sumář dne:

• dnes jsme uběhli 57 km, celkem 602 km
  • běželi jsme 8 hodin, celkem 81 hodin a 10 minut
  • vybrali 300,- Kč, celkem 3946,- Kč
Miloš Škorpil foto
Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý Kilometry pro Paraple on-line – den dvanáctý

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

pavel kosorin | 18. 4. 2010 16.12 hod. | 95.140.247.xx
manželka je Žamberačka a já zase Šumperák, pěkně jsi nás přemostil Miloši :-)

prohledávání Běžeckých článků

Pomáhej během

všechny články Pomáhej během

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas92
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

• Pět dní do půlmaratonu. Den posledního soudu nebo poslední zkoušky : uplna parada na tychto clankoch je to, ze v nedelu pobezim svoj prvy polmaraton v Bratislave a tak…»
  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»