logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

BĚHÁNÍ JE SVOBODA

BĚHÁNÍ JE SVOBODA

Existuje něco jako osm velkých svobod, které čekají na to, až je objevíme a začneme je praktikovat.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Hledejte svoji cestu
  2. Buďte věčnými studenty
  3. Osm velkých svobod
    1. Běhej kde chceš
    2. Běhej kdy chceš
    3. Běhej jak chceš
    4. Běhej s kým chceš
    5. Běhej v čem chceš
    6. Neběhej, když nechceš
    7. Buď běžcem, jakým chceš
    8. Pomáhej během!

Hledejte svoji cestu

Ačkoli na internetu i na knižním trhu najdete desítky autorů, stovky knih a tisíce článků, jak se má běhat správně, nejlepší je trpělivě hledat svoji vlastní cestu. Protože podstatou běhání je svobodný pohyb vpřed a jenom vy víte nejlépe, kterým směrem chcete v životě běžet. Nejdůležitější je PROČ chcete běhat, jak velký SMYSL vám to dává. To je to první, o co byste se měli zajímat. Nikoli technika běhu, běžecké hadříky nebo čas na deset kilometrů.

Buďte věčnými studenty

Nikdy si nemyslete, že víte všechno. Nikdy nevíte všechno! Život je jako řeka, která neustále plyne – voda, která dnes protekla korytem Labe u Mělníka, bude zítra někde v Hamburku. Buďte pilnými studenty života, učte se každý den. Kdykoli je to možné, seznamujte se s fakty o fungování lidského organismu a konzultujte svoje poznatky a názory se zkušenými lidmi. Záměrně říkám LIDMI, nikoli běžci. Protože běhání a pohyb vůbec má být přirozenou součástí lidského života, nikoli něčím zvláštním a od života odděleným.

A jak najít ty pravé konzultanty? Pro začátek stačí, když se budete vyhýbat těm, kteří jsou často na neschopence (protože pravděpodobně příliš tlačí na pilu) a budete spíše vyhledávat ty, kteří neví, co je nemoc nebo zranění. Protože tím největším benefitem pro rekreační běžce samozřejmě v žádném případě není maratonský čas, se kterým se mohou vytahovat na firemním mítinku, ale skvělý zdravotní stav, který člověku umožňuje soustředit se v životě na to, co je pro něj skutečně důležité.

Osm velkých svobod

Existuje něco jako osm velkých svobod, které čekají na to, až je objevíme a začneme je praktikovat.

Běhej kde chceš

Protože běhat se dá skutečně kdekoli. Na Zemi i na Měsíci, po silnici i po lesní cestě, ve vysokých horách i v podzemních garážích, na dráze i na tramvaj, v parku i v aquaparku.

Běhej kdy chceš

Protože běhat se dá naprosto kdykoli. V pět ráno před odchodem do práce. V poledne namísto oběda. O půlnoci po odpolední šichtě.

Běhej jak chceš

Protože ty víš nejlépe, jak ti to dělá dobře. Pokud se zadýcháváš, tak prostě zpomal, pokud máš pocit, že se flákáš a tvoje tempo je hluboko pod tvoje možnosti, no tak prostě trochu zrychli.

Běhej s kým chceš

Běhej sám, protože to je nejlepší způsob, jak se propojit se sebou, jak zjistit, co v tobě opravdu je, co si myslíš, co cítíš, co chceš. Běhej se svým partnerem/partnerkou nebo se svými dětmi, protože společný pohyb báječně posiluje vztahy. Běhej se svými kolegy, protože v pohybu vám to bude myslet lépe.

Běhej v čem chceš

Nenech se ovlivnit marketingem. Trh s běžeckými botami je velký a sortiment produktů je skoro nekonečný. Celou nabídku si nelze ani prohlédnout, ne tak nazout a vyzkoušet. Spíš než nazouvat a zkoušet jednu botu za druhou, nebo věřit reklamním sloganům doporučuji opačnou cestu: vyzout se a začít chodit naboso. Začni tím, že se vyzuješ a naučíš se vnímat svoje chodidla. Protože boty se mají přizpůsobit nohám, nikoli nohy botám.

Neběhej, když nechceš

Někdy člověk zaspí, nebo je na cestách a nelze u toho běhat, nebo prostě nemá chuť se hýbat, protože na něho něco leze. Nenuť se do běhání a nevyčítej si, že neběháš.

Buď běžcem, jakým chceš

Nikdy se s nikým nesrovnávej. Každý člověk je originál, tak proč bys měl někoho napodobovat?

Pomáhej během!

Najdi si charitativní běh, který ti bude blízký. Pomůže ti to uvědomovat si vděčnost za to, že jsi zdravý a můžeš se svobodně hýbat. Pocítíš radost, která bude úplně jiná než ta, která se dostavuje po absolvovaném závodě. Charitativních běhů se v ČR pořádají stovky, vybrat si může úplně každý.

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 607/584×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Zdravý životní styl

všechny články Zdravý životní styl

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Průvodce běžeckými časopisy : O běhu a kultuře kolem ní píše i časopis B magazine (Béčko). Klade důraz na kvalitní grafické…»
  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků