logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžecký boom a běžecký konzum

Běžecký boom a běžecký konzum

Měl bych být šťastný, ale nejsem. Chtěl jsem, aby lidi objevili krásu běhu, naučit je běhat a radovat se z každého uběhnutého metru. To se povedlo a daří. Společně s tím se ale začalo dařit běžeckému konzumu.

Teď nemám na mysli výrobce a prodejce běžecké obuvi, oblečení, vybavení všeho druhu, bez kterého nemůžete vůbec vyběhnout. S tím se tak nějak počítalo.

Teď mám spíš na mysli tu přemíru běžeckých závodů a dalších podujatí, které se vyrojily a v podstatě den co den rojí a lákají běhavce, aby se jich zúčastnili.

Chápu ty, co běhu propadli a rádi by se zúčastnili všech těch závodů, aby se mohli na sociálních sítích pochlubit, že tam taky byli, i když často jen do počtu. To nemyslím nijak ve zlém, ale tak to prostě je, vyhrát můžou jen ti nejrychlejší a pak vítězové věkových kategorii, ostatní si to přijedou jen užít, a to rozhodně není málo.

S užíváním každý týden se pak ale míra prožitku musí zákonitě snižovat, když se pak podíváte na konto, tak zjistíte, že ten nejlevnější sport se vám začíná až nechutně zakusovat do vašich výdajů a začíná v nich mít nějak navrch.

Co s tím, jak vypadnout z tohoto kruhu, z tohoto divadla a nepřijít o možnost být při tom?

Je to celkem snadný, stačí si umět vybrat.

Největším lákadlem jsou série jako závody Run Czech, Run Tour, Běhej lesy, KTRC, Běžíme na hrad, Night Run, Horská výzva. Začal bych u nich a to tak, že bych si pro každý rok zvolil za základ svých běžeckých snah jednu z těchto sérii, a k nim si pak přidal nějaké lokální série, které nejsou časově tak náročné na cestování, nebo jednotlivé závody, které mi imponují, včetně zahraničních.

Stanovil bych si taky, kolika závodů se v daném roce maximálně zúčastním, třeba 10, 15, 20, a přes to bych nešel.

Co vám to přinese?

Tak za prvé, získáte čas i na soukromý život, věci, které vám tím, že honíte tisíce zajíců v podobě desítek běžeckých závodů, utíkají. Ušetříte. A taky získáte čas na přípravu, neboť i ten, který do nekonečna omílá, že mu nejde o výsledek, ale jen o to si to odběhnout, kecá! Vždycky běží každému o výsledek!

Jo, že máte strach, že příští rok už běhat nebudete a ty krásný běžecký závody nestihnete?! No, tak to se vám může stát celkem snadno, ale mnohem snáz, když se budete snažit odběhat je všechny v jeden rok, protože pak se zraníte, klepne vás, nebo po vás něco hodí manželka či manžel, případně vystaví vašemu běhání či vztahu zaracha :).

Tak krásný běh a mějte ho pod kontrolou, nenechte se semlít běžeckým konzumem!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Vašek Ruml | 27. 8. 2018 11.30 hod. | 78.102.218.xxx
Miloši, skvělej článeček..běh je třeba užívat a ne se "nutit" do x desítek závodů v roce..mě se letos výběr celkem daří a výsledky mám letos prima..Miloši, poraď mi ted na záři nebo říje běžeckej trail tak kolem 30 -40km max. spíš kopcovitej terén, chci zkusit první delší trail v životě a chci ho užít v pěkném prostředí s fajn běžeckou partou něco na styl Horské výzvy..Díky za tip a měj Vašek

Markéta D. | 27. 8. 2018 10.37 hod. | 195.113.70.xxx
Miloši, super článek!... konečně to někdo napsal!

Markéta D. | 27. 8. 2018 10.36 hod. | 195.113.70.xxx
Miloši, super článek!... konečně to někdo napsal!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Život kolem nás

všechny články Život kolem nás

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : Doporučuje se třeba i Wobenzym ještě před výkonem a po. Stejně jako sportovci. Kvůli regeneraci a…»
  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : A kto to vymyslel,že máme používať len 5 hiezdičiek a nie napr. 20? »
  • Ne tuky, ale rafinované sacharidy způsobily epidemii obezity! : Dovolil bych si autorovi oponovat, za obezitu nemůže žádná pyramida, byť špatná, ale lidé samotní.…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den. Jsou zkratky CH, RCH, PB, RB vlastně v překladu zónami z maximální tepové frekvence jako…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protoze ten zavod pak bude konzert :) »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků