logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání, sportování, hýbání se v době virové

Běhání, sportování, hýbání se v době virové

Předem chci předeslat, že nikoho nechci nabádat, aby porušoval zákon a běžel proti nařízením, která byla zavedena na ochranu nás všech před šířením koronaviru. Osobně je považuji za nutná, jestli budou či nebudou účinná, záleží hlavně na tom, jak se budeme chovat, jak je budeme dodržovat.

Když jsem včera psal na sítě post:

"Ahoj milovníci pohybu,

karanténa je jedna věc a trénink druhá. Karanténa situaci, která tu je, v podstatě nevyřeší, ale to, co můžeme udělat pro své zdraví jeden každý z nás, to je to podstatné. Takže pro následující týden, případně týdny, kdy bude koronavirus obletovat ČR, doporučuji jen lehce sportovat, jedno či běhat, či jezdit na kole apod. Dělejte to opravdu na nízké tepy (doporučuji do 75%), a pokud jde o běh, tak do 60 minut. Týden ani 14 dní vám to nijak výrazně z formy neubere, hlavní teď je zůstat zdraví a silní nejen pro sebe, ale i pro všechny, kteří nás potřebují!

Zase bude dobře a zase budeme lítat :)"

psal jsem jej zejména proto, aby si lidé uvědomili, že svět se nezboří, když týden či dva nebudou moci plnit své tréninkové plány.

Psal jsem to i proto, že každý extrém, a tím je jak těžký trénink, tak situace, v níž nyní žijeme, náš organizmus zatěžuje a oslabuje a my všichni potřebujeme být nyní zdraví a silní (respektive se ještě úmyslně neoslabovat), abychom byli schopni přežít a být k užitku ostatním.

Na druhou stranu, pohyb venku v rozumné míře má velmi dobrý vliv na naši psychiku, obzvláště když je venku krásně, a psychika ovlivňuje naší obranyschopnost minimálně tolik, jako fyzická kondice. Myslím, že i toto si vláda uvědomila, když ve vyjmenovaných povolených činnostech, byť na posledním místě, uvedla vycházky do přírody.

Ano, neuvedla tam sportování, ale jestli se půjde člověk na půl či hodinku projít do přírody, kde potká druhého člověka jen sporadicky a kde není problém se vyhnout na dva metry, a ten druhý půjde, pomalu poběží nebo třeba i pojede na kole, je úplně jedno.

Každopádně bych však všem doporučil, aby dýchali nosem (a to jak nádech, tak i výdech), jednak to zpomalí jejich pohyb, u dýchání nosem obzvláště platí, že nelze udýchat tempo, že tempo musíme přizpůsobit tomu, co jsme schopni udýchat, a za druhé, určitě nebudou kolem sebe šířit nákazu.

Po příchodu domů, doporučuji, udělat si teplý čaj, nebo třeba teplou vodu s citrónem (teplou ne horkou, aby bylo možno hned vypít), a tak nahromaděné viry z ústní dutiny spláchnout do žaludku, který si už s nimi poradí.

Pak se hned osprchovat a převléknout do suchého.

A na závěr bych parafrázoval Pavla Maurera: hlavně nejezte, nežijte a nemyslete blbě, zase bude líp! :)

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Život kolem nás

všechny články Život kolem nás

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Z Buštěhradu na Sněžku… po svých… : Prostě a tak ... Řečeno bylo dost a mohlo by být dalšími... Jen to zkusit... Vždyť rozklusávaní a…»
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Krásně napsáno, běh je nejlepší antidepresivum, děkuji za motivační články, rady a sdílené…»
  • Správný střih a správná podpora. Nová kolekce podprsenek NIKE PRO BRA : Já osobně si myslím, že stačí i levnější podprsenka, ale hlavně funkční. Jinak já ji kupovala tady…»
  • Tréninkový plán na zhubnutí nejen pro výkonnostní běžce a běžkyně : Ahoj, narazil jsem nedávno na tento trénink. Zatím mám za sebou 2 běhy a líbí se mi to. Jenom mi…»
  • Běžecká čítanka Miloše Škorpila : Adélo, bohužel Běžecká čítanka je už několik let beznadějně vyprodaná a její nové vydání se…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků