logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov

Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov

V únoru, po doběhu půlmaratonu v Neapoli, kde se mi běželo parádně, jsem si maloval, jak si letos užiji celý seriál Běhej lesy. Přišel březen, s ním korona, dostal jsem chřipku či co (nevím, co to bylo, protože doktor, krajská hygiena i laboratoř nám sdělili, že je nemáme otravovat, protože nemáme cestovatelskou anamnézu). Ať to bylo, co bylo, pět dní jsem nevěděl, co jím, a šest týdnů mi bylo na nic!

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Běhání, to je ONo
  2. Nebojte se vyzkoušet a běžet v botách, které neznáte, pokud vám je nohy schválí
  3. Jak trénovat na Běhej lesy Lednice a Slavkovský les
  4. Tréninkový plán na Běhej lesy Lednice a Slavkovský les
    1. Trénink pro trasu kratší trasy
    2. Trénink pro delší trasy
  5. MBA – malá běžecká abeceda
    1. Lifting
    2. Nazouvání pantoflí
    3. Zakopávání
    4. Odvalení

Teď už mi zas život chutná, i když únorová forma je fuč a začínám od nuly. Nechat si utéct Běhej lesy Vysočina bych si nedal ani za nic, i když své ambice jsem omezil na to, abych je zaběh jak to půjde a užíl si je, co nejvíc to půjde.

A udělal jsem dobře. Trať je to parádní a kdo tu ještě neběžel, jedno či dlouhou či kratší trať, tak všemi deseti doporučuji někdy zkusit.

Běhání, to je ONo

Sice pan Plzák vždycky radil: zatloukat, zatloukat, zatloukat, ale musím se vám přiznat, Salming snad promine, že jsem se tu zamiloval. Zamiloval jsem se do obláčků, do ON. Jak už to tak u mne bývá, byla do láska na první pohled, tedy běh. Ve čtvrtek jsem si je přivezl domů, v pátek je vyvenčil se smečkou a bylo to.

Pravda, s tím prvním pohledem jsem kecal, protože kdybych dal jen na ten, tak je nikdy nenazuji, ale jakmile jsem je obul, nohy řekly: chceme běžet v ON CLOUDVENTURE. Jestli nám je nechceš dopřát, tak sis je neměl obouvat. Víte jak to mám? Boty na běh nechávám vybírat svoje nohy. Tak si tedy vybraly a vybraly skvěle.

ON CLOUDVENTURE skvěle držely na blátě, na šutrech, na kořenech i na asfaltu či zpevněných štěrkových cestách. Žádný puchýř, nic odřeného a to byly úplný funglovky.

Nebojte se vyzkoušet a běžet v botách, které neznáte, pokud vám je nohy schválí

ON CLOUDFLOW

Na všech letošních závodech Běhej lesy bude stánek ON, kde si budete moci boty půjčit a vyzkoušet je na ostro v boji. Pro závod v Lednici doporučuji vyzkoušet model ON CLOUDFLOW. Velmi lehká silniční bota, která se přisaje k povrchu jak pijavice, ale v pravém okamžiku vás vystřelí dopředu.

ON CLOUDSTRATUS

Na Běhej lesy Slavkovský les vám doporučím k vyzkoušení ON CLOUDSTRATUS, což je bota do lehčího terénu, který na vás ve Slavkovském lese čeká.

Jak trénovat na Běhej lesy Lednice a Slavkovský les

Věřím, že čtrnácti denní odstupy mezi závody má většina z vás zmáknuté, jak ale trénovat v týdnu, kdy závody dělí jen sedm dní?

Tréninkový plán na Běhej lesy Lednice a Slavkovský les

Trénink pro trasu kratší trasy

Po. 8.6.2020 – volno
Út. 9.6.020 – 45 min (65-80 % TF max)
St. 10.6.2020 – 2 km (65-70 % TF max); MBA; 3x [5x (30-20-10)]; 2 km (70-65 % TF max)
Čt. 11.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
Pá. 12.6.2020 – volno
So. 13.6.2020 2 km (65-70 % TF max) – 9 km (85 % TF max) – 1 km (70-65 % TF max)
Ne. 14.6.2020 – 45 min (65-80% TF max)
Po. 15.6.2020 – volno
Út. 16.6.2020 – 2 km (65-70 % TF max); MBA; 7 km (85 % TF max); 2 km (70-65 % TF max)
St. 17.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
Čt. 18.6.2020 – volno
Pá. 19.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
So. 20.6.2020 – Běhej lesy Lednice
Ne. 21.6.2020 – 30 min (65-80 % TF max)
Po. 22.6.2020 – volno
Út. 23.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
St. 24.6.2020 – 2 km (65-70 % TF max); MBA; 7 km (85 % TF max); 2 km (70-65 % TF max)
Čt. 25.6.2020 – volno
Pá. 26.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
So. 27.6.2020 – Běhej lesy Slavkovský les
Ne. 28.6.2020 – 30 min (65-80 % TF max)

Trénink pro delší trasy

Po. 8.6.2020 – volno
Út. 9.6.020 – 45 min (65-80 % TF max)
St. 10.6.2020 – 2 km (65-70 % TF max); MBA; 4x [5x (30-20-10)]; 2 km (70-65 % TF max)
Čt. 11.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
Pá. 12.6.2020 – volno
So. 13.6.2020 2 km (65-70 % TF max) – 15 km (85 % TF max) – 1 km (70-65 % TF max)
Ne. 14.6.2020 – 45 min (65-80% TF max)
Po. 15.6.2020 – volno
Út. 16.6.2020 – 2 km (65-70 % TF max); MBA; 9 km (85 % TF max); 2 km (70-65 % TF max)
St. 17.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
Čt. 18.6.2020 – volno
Pá. 19.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
So. 20.6.2020 – Běhej lesy Lednice
Ne. 21.6.2020 – 30 min (65-80 % TF max)
Po. 22.6.2020 – volno
Út. 23.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
St. 24.6.2020 – 2 km (65-70 % TF max); MBA; 10 km (85 % TF max); 2 km (70-65 % TF max)
Čt. 25.6.2020 – volno
Pá. 26.6.2020 – 45 min (65-80 % TF max)
So. 27.6.2020 – Běhej lesy Slavkovský les
Ne. 28.6.2020 – 30 min (65-80 % TF max)

MBA – malá běžecká abeceda

Lifting, nazouvání pantoflí, zakopávání, odvalení. Každé jednotlivé cvičení provádějte 45-60 vteřin.

Lifting

lifting

Při liftingu zachováváme vzpřímený postoj. Jinak nejde o nijak obtížné cvičení. Zkrátka jen mírně pokrčujeme koleno jedné či druhé nohy a následně jej zase propneme, takže spočíváme celou plochou chodidla na povrchu, na němž cvičíme. Ukážeme si to na levé noze. Pokrčíme mírně koleno, a to pouze tak, že chodidlem nejdeme až na prsty, ale pouze na bříška prstu, následně nohu zase propneme směrem dozadu (lehce se zhoupneme vzad), až se dotkneme povrchu patou. V tu chvíli se již lehce pokrčuje koleno pravé nohy. Následuje protažení (zhoupnutí) na patu pravé nohy. V tu chvíli se odlepuje pata levé nohy, levé koleno se jemně pokrčí…

Nazouvání pantoflí

nazouvání pantoflí

Opět začínáme ve vzpřímeném postoji. Koleno levé nohy mírně pokrčíme tím, že nohou švihneme dozadu, ale ne moc jen lehce. Ve chvíli, kdy noha (chodidlo) levé nohy začne padat zpět dopředu, se odlepuje směrem dozadu chodidlo pravé nohy a dochází k jeho mírnému zašvihnutí. Jsme stále ve vzpřímeném postoji, přičemž si představujeme, že pod sebou máme dvě pantofle, do nichž se jedno, následně pak druhé chodidlo nazouvá, přičemž když se jedno chodidlo nazouvá, druhé se právě vyzouvá.

Zakopávání

zakopávání

Při zakopávání oproti „nazouvání pantoflí" pouze zvýšíme intenzitu zakopnutí (v ideálním případě se patami kopeme do zadku). Základní postoj je zase vzpřímený trup. Po zakopnutí se chodidlo vrací pod nás. Lze provádět i s pohybem dopředu, přičemž chodidlo stále dopadá pod tělo. Pokud udýcháme (toto cvičení je náročnější na dech).

Odvalení

odvalení

Při odvalování jde v podstatě o obrácený pohyb, který jsme prováděli při liftingu. Začínáme opět ve vzpřímeném postoji a levou nohou, a to tak, že ji mírně pokrčíme v koleni, přičemž vnímáme tlak na patu, jako by pod ní byla pružina, která ji tlačí nahoru. Odvalování doporučuji provádět v pohybu dopředu, půjde vám to lépe. Při odvalování jde o aktivní zvedání paty nahoru, oproti liftingu, kde jde o aktivní propínání kolena dozadu.

Tak ať vám to po lesích s Běhej lesy lítá!

Miloš Škorpil foto
Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov Běhej lesy 2020: Vysočino, zase běžím, tedy žiju, a jak na Lednici a Slavkov

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecká škola, jak ji znáte, se stěhuje do archivu : Gratuluji k takovému výkonu a do dalších let držím palce. Ať se daří a vaše články učiní šťastný…»
  • Když je třeba – ZASTAV, když je třeba – BĚŽ DÁL : Miloši díky za další rady. Moc mě to pomáhá při mém běhání. »
  • Křížem krážem Karlovarským krajem : Jenom si dovolím takové drobné doplnění: vložené video „O běhání pro zdraví i pro…»
  • Běh mi zachránil život : Po x letech jsem opět narazila na tento příběh. Příběh, který změnil i mě život jakožto těžkému…»
  • Kurz – Instruktor kondičního běhu : Dobrý den, budete pořádat kurzy teď na podzim 2020. Nebo můžete doporučit kde je to možné? Zajímá…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků