logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhej lesy Bílá. Koukej se pod nohy a běž!

Běhej lesy Bílá. Koukej se pod nohy a běž!

„Město je na houby, běhej lesy!“. Zní to moc hezky a je to pravda, tedy když nevyjíždíte ve 3 ráno, nejedete 550 kilometrů přes celou republiku, abyste v 10 mohli stát na startu jednoho z nejhezčích běžeckých závodů, které jsem v posledních letech absolvoval.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Vono je to do kopce!
  2. Tréninkový plán na Karlštejn, Jizerku a Boletice

Samozřejmě, pak vás čeká zase těch 550 kilometrů autem zpět.

Ne, nestěžuju si, rozhodnutí běžet tenhle závod bylo moje, a varianta cesty taky, ale taky mi to potvrdilo, že když jsem jezdil podobně na závody do Alp, po nichž jsem tam zůstával týden na dovolenou, byla lepší :).

Vono je to do kopce!

Nechat se vyvézt do kopce lanovkou a odstartovat, jak se vám zlíbí, netlačit se v koridoru na startu, je skvělý, jen by si měl člověk nastudovat trať, aby nebyl překvapenej jako já, že hned po startu a pak více méně prvních osm kilometrů je to furt trail a do kopce. Těch prvních osm kilometrů jsem si připadal jak na trati Beskydské sedmičky. Ale co jsem ty bláho čekal, když se běží v Beskydech?

Odměnou za tu dřinu jsou však překrásné výhledy, stejně jako na Beskydské sedmičce. Akorát mě při tom kodrcání a koukání kol a kolem přešla chuť závodit. Chvílema jsem pak nevěděl, jestli si to užívám já, nebo si trať užívá mě. Nejspíš to bylo tak fifty-fifty :)

Když už jsem měl pocit, že toho mám dost a že bych si radši na chvíli lehnul, tak přišlo probuzení. Najednou jak mávnutím proutku se charakter trati změnil z krosu na horský silniční seběh. Ne, že by se běželo po asfaltu a pořád z kopce, ale zmizelo kamení pod nohama a dalo se běžet, jak to mám rád, tedy letět s větrem o závod a nemuset se koukat pod nohy.

Kilometry začaly krásně odsýpat, a nechával jsem najednou víc lidí za sebou, než mě předbíhalo. Najednou jsme byli s Pepou v cíli, ani jsme nevěděli jak. Takže konec dobrý, všechno dobrý.

Řekl bych, že trať je udělaná fakt s citem, v první půlce sice těžká, ale když se s ní neperete, tak v druhé půlce si ji můžete opravdu vychutnat, obzvlášť v tom ideálním běžeckém počasí, jaké panovalo v sobotu na Bílé.

Takže za rok asi zas, ale nejlépe na prodloužený víkend, abych si tu přírodu a vše okolo mohl užít i v pomalejším rytmu.

Teď je ale čas připravit se na poslední tři závody Běhej lesy.

Tréninkový plán na Karlštejn, Jizerku a Boletice

Plán je navržený pro delší trasy, v Jizerkách pro 50, poběžíte-li na těchto závodech kratší trasy a chcete jej využít pro svou přípravu, zkraťte si tréninkové dávky o třetinu.

út. 4.8.2020 – 2 km (volně); abc; protažení; 8x [(400 m (90%) – 300 m (výklus)]; 1 km volně
st. 5.8.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
čt. 6.8.2020 – volno nebo jiný druh hýbání se
pá.7.8.2020 – volno nebo jiný druh hýbání se
so. 8.8.2020 – 3 km (volně) – 27 km (80 % TF max) – 2 km (volně)
ne. 9.8.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
po. 10.8.2020 – volno

út. 11.8.2020 – 2 km volně – 5 km (80 – 85 % TF max) – 1 km volně
st. 12.8.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
čt. 13.8.2020 – volno
pá. 14.8.2020 – 30 min volně
so. 15.8.2020 – Běhej lesy Karlštejn
ne. 16.8.2020 – 30 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
po 17.8.2020 – volno
út 18.8.2020 – 2 km (volně); abc; protažení; 10x [(400 m (90%) – 300 m (výklus)]; 1 km volně
st. 19.8.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
čt. 20.8.2020 – volno nebo jiný druh hýbání se
pá. 21.8.2020 – volno nebo jiný druh hýbání se
so. 22.8.2020 – 3 km (volně) – 15 km (80 % TF max) – 2 km (volně)
ne. 23.8.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
po. 24.8.2020 – volno
út. 25.8. 2020 – 2 km volně – 5 km (80 – 85 % TF max) – 1 km volně
st. 26.8.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
čt. 27.8.2020 – volno
pá. 28.8.2020 – 30 min (volně)
so. 29.8.2020 – Běhej lesy Jizerká
ne. 30.8.2020 – 30 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
po. 31.8.2020 – volno
út. 1.9.2020 – 2 km (volně); abc; protažení; 6x [(400 m (90%) – 300 m (výklus)]; 1 km volně
st. 2.9.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
čt. 3.9.2020 – volno nebo jiný druh hýbání se
pá. 4.9.2020 – volno nebo jiný druh hýbání se
so. 5.9.2020 – 3 km (volně) – 10 km (80 % TF max) – 2 km (volně)
ne. 6.9.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
po. 7.9.2020 – volno
út. 8.9.2020 – 2 km volně – 5 km (80 – 85 % TF max) – 1 km volně
st. 9.9.2020 – 45 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
čt. 10.9.2020 – volno)
pá. 11.9.2020 – 30 min (výklus – 70 – 75 % TF max)
so. 12.9.2020 – Běhej lesy Boletice
ne. 13.9.2020 – 30 min (výklus – 70 – 75 % TF max)

Běhu a lesu zdar a šťastný života běh!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

všechny články

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecká škola, jak ji znáte, se stěhuje do archivu : Gratuluji k takovému výkonu a do dalších let držím palce. Ať se daří a vaše články učiní šťastný…»
  • Když je třeba – ZASTAV, když je třeba – BĚŽ DÁL : Miloši díky za další rady. Moc mě to pomáhá při mém běhání. »
  • Křížem krážem Karlovarským krajem : Jenom si dovolím takové drobné doplnění: vložené video „O běhání pro zdraví i pro…»
  • Běh mi zachránil život : Po x letech jsem opět narazila na tento příběh. Příběh, který změnil i mě život jakožto těžkému…»
  • Kurz – Instruktor kondičního běhu : Dobrý den, budete pořádat kurzy teď na podzim 2020. Nebo můžete doporučit kde je to možné? Zajímá…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků