logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

51. – 60. důvod proč milovat běh

51. – 60. důvod proč milovat běh

Běhání způsobuje, že se cítíte každý den lépe. Tím není míněno, že se díky běhání stanete úplně imunní proti depresi, infarktu nebo diabetu. Ale můžu vám garantovat, že se budete po běhu cítit lépe a to je silná medicína:-).

  1. Běžecká komunita zahrnuje skutečné osobnosti. Např. jeden z nejznámějších autorů knížek o běhu a jeho velký propagátor si říká The Penguin, tedy tučňák. Jeff Galloway, další z velkých běžců a propagátorů běhu, olympionik, nás nabádá, abychom v rámci běžeckých tréninků a dokonce i závodů zařazovali chůzi. A kouzelnice přes výživu Liz Applegate říká, že je naprosto v pořádku jíst čokoládu. Je libo další?:-)
  2. Můžete soutěžit. Běhání nabízí nekonečně mnoho soutěžních příležitostí, od sprintů k ultramaratonům. My, lidské bytosti, milujeme výzvy. Je to hluboce zakódováno v naší DNA.
  3. Můžete běhat pomalu a pohodlně. Nemusíte běžet rychle, abyste měli radost z běhu a nemusíte si udělat nový osobák, abyste si užili závod. Jeden přítel s oblibou říká, že ještě nikdy neměl „špatný běh“, protože každý běh, každý trénink, každý závod je vlastně odměnou. Z každého uběhnutého kilometru můžete mít mentální i fyzický prospěch, ať už je uběhnutý pomalu nebo rychle.
  4. Běh vám dá skvěle tvarované nohy. Nemusíte vypadat jako modelky, předvádějící prádlo pro Victoria´s Secret. Ale když budete pravidelně běhat, můžete mít lépe tvarované nohy – a to až úplně nahoru:-).
  5. Nepotřebujete žádný návod k použití. Můžete chodit, můžete běhat. Když už budete běhat trošku víc, můžete se zúčastnit závodu na 5 nebo 10 km. Když budete běhat ještě o trošku víc, můžete zkusit ½maraton. Tak jednoduché to je. Jasně – v běžeckých knihách je spousta užitečných informací. Ale nepotřebujete je jako návod k použití, spíš pro inspiraci a motivaci.
  6. Běhání vám dá více energie. To je jedna z nejkrásnějších věcí na běhání – a asi nejobtížněji vysvětlitelná. Také se tomu říká energetický paradox, protože většina lidí říká, že běh unavuje. To vypadá jako logické tvrzení. Ale je chybné! Běh nabíjí! Nikdo neví, jak přesně to vlastně funguje, ale zřejmě to souvisí se zvýšeným zásobováním kyslíkem…
  7. Běhání je jako nejlepší přítel – vždy zde, když ho potřebujeme,vždy spolehlivý. Každý máme v životě období, kdy běháme více a období, ve kterm běháme méně. Máme moc práce, jedeme na dovolenou. To je v pořádku. Běhání se může lehce přizpůsobit našemu novému časovému rozvrhu. A když chceš zase víc, je tady pro tebe…
  8. Běhání je spravedlivé. Vzdálenost a stopky nelžou. Vítěz není posuzován skupinou nacionalistických rozhodčích, kteří rozdávají body za techniku a umělecký dojem, oblečení a účes.
  9. Běhání vám umožní stanovit si vždy nové cíle (a dosahovat jich). Je tak jednoduché to změřit. Minulý měsíc jste uběhli v tomto čase kilometr. A teď – dva! Takové zlepšení vede k velkému uspokojení – a současně k touze stanovit si hned zase další cíl. Klidně si stanovujte nové a nové cíle, menší či větší anebo i ty úplně největší – a jděte do toho!
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál trénink na rok 2010

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu5
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků