logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak se obléknout na zítřejší maraton

Jak se obléknout na zítřejší maraton

Předpověď předpovídá ideální maratonské počasí 9 – 16 stupňů, občasná přeprška. Takže moc nevymýšlejte a vyběhněte oblečení tak, abyste se cítili dobře.

Jaké oblečení doporučuji:

  • funkční ponožky
  • slipy – ženy kalhotky
  • krátké či tříčtvrteční elasťáky – lépe vám udrží svaly v teple a nezpůsobíte si odřeniny, a kupodivu ani opruzeniny tolik nehrozí, jako u trenek
  • funkční tričko – zimomřivější ať si vezmou s dlouhým rukávem, ti horkokrevní s krátkým
  • bude-li pršet – zmoknem, ale to nám nevadí, voda ještě nikomu neuškodila, ale pro případ deště si můžete uvázat kolem pasu lehkou, nesmáčivou větrovku, hodí se v ranním chladu až budete stát v davu, nebo než se trošku oteplí

A nezapomeňte na to hlavní, na NOHY SI VEZMĚTE BĚŽECKÉ BOTY :).

POZOR
I když se vám bude zdát, že je poměrně chladno, chlaďte si zátylek tím, že si jej na občerstvovačce či osvěžovačce namočíte, nebo si na něj chvilku přiložte houbičku, namočenou ve vodě, která vám bude nabídnuta k setření potu.
Hodně kolapsů při maratonu nezpůsobí dehydratace a vyčerpání, ale velkou měrou se na nich podílí právě přehřátí. Praha je pro tento typ kolapsu ideální tím, že leží v uzavřené kotlině, tudíž je zde omezeno proudění vzduchu. I když bude zítra chladněji, dá se předpokládat vzhledem k předešlým dešťům, že bude poměrně vysoká vlhkost vzduchu, která bude mít za následek trošku horší vstřebávání kyslíku, pak je k tomu nutné připočítat závodní stres, i tohle se projevuje na přehřívání organizmu, které můžeme regulovat nejúčinněji právě ochlazováním zátylku. Pokud na to zapomenete a najednou začnete mít pocit malátnosti, hned při příští možnosti, na první občerstvovačce, či osvěžovačce zátylek ochlaďte, v tomhle případě požádejte, jestli tam nemají opravdu studenou vodu. Do ní namočte houbičku a tu si zastrčte za límec v oblasti zátylku a nechte chladit. Pokud už to bude akutnější, zajděte za zdravotníky, aby vám zátylek ochladili pomocí spreje určeného k obstřikům. Než vše začne působit, raději pár minut jen jděte. Tělo se s tím lépe vypořádá a vy pak sice s malým zpožděním, ale po svých dosáhnete cíle.

Nehoňte každou vteřinu, honěním se za vteřinami nejeden běžec skončil pár set metrů před cílem!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

PetrSyblík | 8. 5. 2010 14.23 hod. | 85.71.38.xxx
Teda Miloši, na té fotce máš pěkný nepořádek!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas89
Asics125
Brooks17
Inov-852
Icebug5
Hoka One22
Mizuno52
Newton5
NB21
Nike55
Salming350
Salomon40
Scott2
Vibram Fivefingers8
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce46
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • Pět dní do půlmaratonu. Den posledního soudu nebo poslední zkoušky : uplna parada na tychto clankoch je to, ze v nedelu pobezim svoj prvy polmaraton v Bratislave a tak…»
  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků