logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem běžela Pražský maraton 9.5.2010

Jak jsem běžela Pražský maraton 9.5.2010

Před rokem, v průběhu stejného závodu, někde kolem 35. km, jsem si slíbila, že mě v Praze už nikdo neuvidí… Na loňský ročník jsem se připravovala, jak doposud snad na žádný závod, přípravu jsem měla sepsanou a na 90% jsem tréninkový plán splnila. Výsledný čas se měl pohybovat kolem 3 hod a 30 min. Nepodařilo se, nejspíš vinou nedostatku zkušeností, psychických sil a nepřízně počasí.

Letos jsem, po dosti chaotické přípravě, jela do Prahy znova, zkusit štěstí, posbírat zkušenosti a prostě se jen tak proběhnout. Je to moje 2. účast zde, celkově 4. maraton v pořadí.
První letošní komplikace přichází v pátek odpoledne, vyzvedávám Laurušku ze školky s aktuální teplotou 38°… než si ji babička odvezla, pozvracela se, tak snad to nechytím, viróza, to je to poslední, co teď potřebuji.
Se Sašikem a kamarádkami jsme nastupovali do vlaku v Kroměříži v sobotu dopoledne, cesta uběhla poměrně rychle, ono, když je si s kým povídat, všechno je příjemnější.
Atmosféra na výstavišti, v maratonském expu, byla vynikající, především průvod bubeníků s brazilskými tanečnicemi stál za to. Pozdravili jsme přátele na stánku běhej.com, vyzvedli startovní číslo a spořádali náklad těstovin.
K tetě jsme dorazili v rozumném odpoledním čase a její péči jsme si užívali až do konce víkendu. Dokonce se nám podařilo jít včas spát a dopřát si hromadu potřebného odpočinku do následujícího náročného dne. V neděli bylo zapotřebí vstávat pěkně brzo a dostatečně posnídat. Startuje se v 9 hodin ráno. Saša zůstává s tetou a já vyjíždím chvilku po sedmé, do centra je to celkem daleko, nechci přijít na setkání s běžeckými přáteli pozdě. Od Prašné brány se vydávám směrem ke Staroměstskému náměstí, přeci jen trochu pozdě, zjišťuji, že jsou všude hromady lidí, loni si takový mumraj vůbec neuvědomuji. Z úschovny se vracím na start a to se musím už doslova prodírat, protože jinak přijdu pozdě. Dokonce přelézám několik kovových zábran, abych se dostala, kam potřebuji.

Už podruhé jsem mohla startovat z přední řady, tentokrát jsem přiběhla jen několik vteřin před startem :). Pomalu se rozbíháme, ztrátu na startu mám vskutku minimální. To je výhoda. První kilometry jsou v naprosté pohodě, ostatně jako vždy. Vodič s časem 3:30 mě předbíhá už na 8. km. Počasí je výborné, i přes to, že je slunečno, není horko. První vážnější zádrhel přichází ale už asi na 12. km. Poslušnost vypověděl mp3 přehrávač. V tréninku, pokud běžím sama, neudělám bez hudby ani krok. Přede mnou je ale ještě 20 km, bez muziky…no, výborný. Snažím se dál držet rovnoměrné tempo do 5:20 min/km a počítám si zvlášť každý kilometr. To se mi celkem daří až do 30. km. Mezi tím potkávám a zdravíme se s několika známými, dokonce je i slyším :). Na 32. km mě čeká potřebné povzbuzení, Sašik mává a troubí, plácnem si a pokračuju dál.

To už ale dost cítím nohy a dobré dva kilometry mi hučí v břiše. Zřejmě následek kombinace vody, iontových nápojů, carbonexu, banánu a pomeranče, možná mě přeci jen nějaká viróza obešla, kdo ví. Od pětatřicátého hodně zpomaluji a na moment zastavuji na každé občerstvovací stanici. Návštěva toalety na 40. km je nevyhnutná :). Pokračuju o něco lehčí a zcela bez potíží :). Pařížská je už na dohled a u Nespresso kavárny již poskakuje Sašik. Přibíhám sem s několikaminutovým zpožděním a do cíle běžíme společně. Ještě těsně před cílem nás míjí Radek Narovec z běhej.com. Musím říct, že jsem si cílovou rovinku letos opravdu užila, se Sašou jsme si to tak naplánovali a všechno se podařilo.

obrázek

Akorát s tím letošním časem (3 hod a 54 min) budu muset něco udělat příští rok :).

Jo, a aby toho nebylo málo, Pařížskou jsme dali ještě jednou – s Milošem Škorpilem – pro Paraple. Poté sprcha, nějaké malé dárky, chvilka na after party v Opletalově ulici… autobus stíháme na poslední chvíli a doma až pozdě večer. Výborný víkend a za rok určitě znova.

O Jitce, o tom co dělá a jak vám to může být prospěšné, se dozvíte více na Fyziosport

Jitka Stehlíková foto
  • přečteno: 8302/8179×, 3 komentáře
Jak jsem běžela Pražský maraton 9.5.2010

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (1 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jitka St | 12. 5. 2010 21.10 hod. | 85.132.162.xx
No, ahoj, chtěla jsem komentovat článek, kde jsi byl na fotce a veřejně Ti poděkovat, protože díky TOBĚ jsem alespoň na ten start nepřišla pozdě, to bych těžko vysvětlovala :-)
tak někdy někde, těším se, že se potkáme a zas Tě předběhnu :-)
jitka

pyjár | 12. 5. 2010 19.47 hod. | 85.70.234.xxx
ještě si zapomněla napsat, jak jsme se potkali před kadiboudami u startu:-)

Marcela Menšíková | 12. 5. 2010 8.23 hod. | 217.197.152.xx
Jitko,
gratuluju a obdivuju Vás. Pracující maminka se dvěma malými dětmi to nemá v přípravě na maraton jednoduché a často se naskytnou okolnosti, které prostě neovlivníte. Držím Vám palce, ať je to ten příští rok za 3:30!
Marcela Menšíková, Hulín

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Můj závod – jak se mi běželo

všechny články Můj závod – jak se mi běželo

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice103
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou34

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků