logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání za teplých dní

Běhání za teplých dní

V teplém až horkém počasí se nadmíru hodí trénovat na kratší vzdálenosti a to ze dvou důvodů. Prvním důvodem je vlastní teplo, což znamená možnost méně se oblékat a z toho pramení, že se vám bude lépe hýbat. Nebudete muset na sobě tahat tolik vrstev oblečení, k tělu (ke kůži) bude mít lepší přístup vzduch, tedy tělo bude moci lépe dýchat. Za druhé pak tolik nehrozí při vyšší zátěži svalů, úponů, šlach a kloubů jejich poškození (zranění), jako v chladnějším počasí.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 18.5.2010

Třetím důvodem je, že pokud se budete chtít příští rok nebo ještě letos na podzim zlepšit v ½maratonu a maratonu, je dobré zapracovat na vašem tempu a rychlosti.

Čtvrtým důvodem je, že se vám za tepla a horka nebude chtít tolik běhat a při tréninku temp a rychlosti nemusíte trénovat hodiny, jako při trénincích vytrvalostních.

Pátým důvodem je, že si budete vybírat dovolené, tudíž budete chtít také více času trávit s rodinou, či přáteli a tak se vám kratší tréninky jistě lépe hodí do krámu.

Při tréninku tempa a rychlosti bude potřeba, abyste si našli čas na pořádné rozcvičení, běžeckou gymnastiku, strečink, dobré bude si osvěžit i znalosti o fartleku. Nezaškodí, když se předtím podíváte i na kruhový tréninksprávný běžecký styl a pokud to myslíte s běháním opravdu vážně, bylo by vhodné investovat buď do treter nebo závodní běžecké obuvi.

Tím bych dneska s domácími úkoly skončil, než si to vše přečtete a znovu oživíte, uteče týden jak voda a pak si zase řekneme, jak dál.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Irena Ellis | 23. 5. 2010 9.08 hod. | 81.201.60.xxx
Supr, budu se jím řídit, abych byla na podzim na Baroku už v limitu :-).

Finn | 18. 5. 2010 14.47 hod. | 158.50.204.xx
Miloši, díky moc, po půlmaratonu jsem na čas kvůli pracovnímu zaneprázdnění pověsil boty na hřebík, takže mi půlhodinový rozběh přijde vhod – jen jsem se chtěl pro jistotu zeptat: míří ten plán k zářijové desítce/pětce v rámci PIMu?

fotoMiloš Škorpil: Finne, přesně tak, tyto plány míři k zářijovým běhům PIM

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »
  • Škorpilova škola běhu – radí, jak se dostat z lehu : Skvělá kniha – rozběhala mne. Než jsem si jí přečetl, vůbec jsem netušil, že začnu běhat... »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků