logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání za teplých dní

Běhání za teplých dní

V teplém až horkém počasí se nadmíru hodí trénovat na kratší vzdálenosti a to ze dvou důvodů. Prvním důvodem je vlastní teplo, což znamená možnost méně se oblékat a z toho pramení, že se vám bude lépe hýbat. Nebudete muset na sobě tahat tolik vrstev oblečení, k tělu (ke kůži) bude mít lepší přístup vzduch, tedy tělo bude moci lépe dýchat. Za druhé pak tolik nehrozí při vyšší zátěži svalů, úponů, šlach a kloubů jejich poškození (zranění), jako v chladnějším počasí.

Třetím důvodem je, že pokud se budete chtít příští rok nebo ještě letos na podzim zlepšit v ½maratonu a maratonu, je dobré zapracovat na vašem tempu a rychlosti.

Čtvrtým důvodem je, že se vám za tepla a horka nebude chtít tolik běhat a při tréninku temp a rychlosti nemusíte trénovat hodiny, jako při trénincích vytrvalostních.

Pátým důvodem je, že si budete vybírat dovolené, tudíž budete chtít také více času trávit s rodinou, či přáteli a tak se vám kratší tréninky jistě lépe hodí do krámu.

Při tréninku tempa a rychlosti bude potřeba, abyste si našli čas na pořádné rozcvičení, běžeckou gymnastiku, strečink, dobré bude si osvěžit i znalosti o fartleku. Nezaškodí, když se předtím podíváte i na kruhový tréninksprávný běžecký styl a pokud to myslíte s běháním opravdu vážně, bylo by vhodné investovat buď do treter nebo závodní běžecké obuvi.

Tím bych dneska s domácími úkoly skončil, než si to vše přečtete a znovu oživíte, uteče týden jak voda a pak si zase řekneme, jak dál.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Irena Ellis | 23. 5. 2010 9.08 hod. | 81.201.60.xxx
Supr, budu se jím řídit, abych byla na podzim na Baroku už v limitu :-).

Finn | 18. 5. 2010 14.47 hod. | 158.50.204.xx
Miloši, díky moc, po půlmaratonu jsem na čas kvůli pracovnímu zaneprázdnění pověsil boty na hřebík, takže mi půlhodinový rozběh přijde vhod – jen jsem se chtěl pro jistotu zeptat: míří ten plán k zářijové desítce/pětce v rámci PIMu?

fotoMiloš Škorpil: Finne, přesně tak, tyto plány míři k zářijovým běhům PIM

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků