logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kdy je běžecký trénink účinný a kdy naopak s vámi zamete

Kdy je běžecký trénink účinný a kdy naopak s vámi zamete

Běžecký trénink je účinný tehdy, když dokážete správně odhadnout své síly a správně sestavit tréninkový plán. Když se začtete do příběhů životních osudů jakéhokoliv sportovce, poznáte, že naučit se míchat správné tréninkové ingredience je vždy velká alchymie. Trénink naopak účinný není, když se rozhodnete znásilnit sebe sama.

Pokud při tréninku budete vydávat příliš mnoho energie, tak vám následně zcela zákonitě bude chybět v závodě. Když si pročítám vaše různé komentáře, ať už se týkají tréninku na maraton, nebo nyní tréninku na 10 a 5 km, stále znovu a znovu se tam najdou takové, které se podivují nad tím, že jsou v tréninku ve většině dny, kdy si máte s během jen tak pohrávat. Dny, kdy běháme jen na půl plynu, dny, kdy běháme na 60 – 70% TF max.

Přiznám se, že mi trvalo hezkých pár let, než jsem byl sám ochotný uznat, že to tak prostě je. A přitom je to prosté. Stačí si jen spočítat, kolik energie do svého těla vkládáme prostřednictvím jídla a musí nám být jasné, že kde nic není, ani smrt nebere. Respektive ta mrcha bere, a to všemi deseti. Poznáme to ve chvíli, kdy to nejméně potřebujeme, poznáme to v závodě, kdy vám při závodě na 10 kilometrů dojde na 8. km. Ty dva kilometry do cíle se s vypětím všech sil doplížíte, horší už to je, když vám dojde energie na půlmaratonu na patnáctém a při maratonu na třicátém kilometrů!

Buďte tedy trpěliví a zkuste se řídit tím, co vám říká vaše tělo, respektujte, když vám říká, že je dnes unavené a potřebovalo by si spíše odpočinout. Nepokoušejte se ho přesvědčit, že přece nejste takové měkoty, aby jste nesplnili, co jste si do tréninkového plánu napsali.

Zkuste si každý den ráno změřit svou klidovou tepovou frekvenci, a když bude o více jak 5 tepů vyšší, respektujte to a svůj plán tomu uzpůsobte. Jsem si jistý, že brzy seznáte, že se vám to vyplatí a vaše výkonnost půjde nahoru rychleji, než kdybyste den co den bušili do plných.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (33 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Trénink na 5 a 10 kilometrů

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků