logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kdy je běžecký trénink účinný a kdy naopak s vámi zamete

Kdy je běžecký trénink účinný a kdy naopak s vámi zamete

Běžecký trénink je účinný tehdy, když dokážete správně odhadnout své síly a správně sestavit tréninkový plán. Když se začtete do příběhů životních osudů jakéhokoliv sportovce, poznáte, že naučit se míchat správné tréninkové ingredience je vždy velká alchymie. Trénink naopak účinný není, když se rozhodnete znásilnit sebe sama.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 31.5.2010

Pokud při tréninku budete vydávat příliš mnoho energie, tak vám následně zcela zákonitě bude chybět v závodě. Když si pročítám vaše různé komentáře, ať už se týkají tréninku na maraton, nebo nyní tréninku na 10 a 5 km, stále znovu a znovu se tam najdou takové, které se podivují nad tím, že jsou v tréninku ve většině dny, kdy si máte s během jen tak pohrávat. Dny, kdy běháme jen na půl plynu, dny, kdy běháme na 60 – 70% TF max.

Přiznám se, že mi trvalo hezkých pár let, než jsem byl sám ochotný uznat, že to tak prostě je. A přitom je to prosté. Stačí si jen spočítat, kolik energie do svého těla vkládáme prostřednictvím jídla a musí nám být jasné, že kde nic není, ani smrt nebere. Respektive ta mrcha bere, a to všemi deseti. Poznáme to ve chvíli, kdy to nejméně potřebujeme, poznáme to v závodě, kdy vám při závodě na 10 kilometrů dojde na 8. km. Ty dva kilometry do cíle se s vypětím všech sil doplížíte, horší už to je, když vám dojde energie na půlmaratonu na patnáctém a při maratonu na třicátém kilometrů!

Buďte tedy trpěliví a zkuste se řídit tím, co vám říká vaše tělo, respektujte, když vám říká, že je dnes unavené a potřebovalo by si spíše odpočinout. Nepokoušejte se ho přesvědčit, že přece nejste takové měkoty, aby jste nesplnili, co jste si do tréninkového plánu napsali.

Zkuste si každý den ráno změřit svou klidovou tepovou frekvenci, a když bude o více jak 5 tepů vyšší, respektujte to a svůj plán tomu uzpůsobte. Jsem si jistý, že brzy seznáte, že se vám to vyplatí a vaše výkonnost půjde nahoru rychleji, než kdybyste den co den bušili do plných.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (39 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Trénink na 5 a 10 kilometrů

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Devět tipů, jak spálit pět set kilokalorií a 1 trik, jak se pálit kalorie dají, ale nemají : samotným pocením se sice hubnout nedá, ale četné výzkumy ukazují, že krátkodobé vystavení tepelnému…»
  • Zavařte si dostatečné množství konzerv : Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že odpočinek před maratónem je velice důležitý. »
  • Proč lidé začínají běhat a proč v běhání pokračují : Děkuji za pěkný článek :) Souhlasím s tím a ještě k tomu přidávám toto:…»
  • Hořčík – proč je pro běžce, běžkyně, a ne jen pro ně, tak důležitý : Chyba. Hořčík není sůl!.:-) »
  • Hubnutí nemusí vždy znamenat zblbnutí, aneb do plavek a do trenek s rozumem : Dobrý den myslím že tam máte chybí a to že co dříve bylo M dnes je S atd. Hezký den »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků