logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Intervalový trénink

Intervalový trénink

Typickou ukázkou intervalového tréninku jsou opakované 400 m úseky s MK (meziklusem) nebo MCH (mezichůzí) 200 či 400 m. Tenhle typ tréninku je odkazem, který nám zanechal Emil Zátopek, který však při svém tréninku dokázal zvládnout i 80 x 400 m. Dokud běhal „jen 80 opakování“, dokázal se zlepšovat. Bohužel byl přesvědčen, že dalšího zlepšení lze dosáhnout jen dalším zvýšením počtu odběhaných úseků. Jeho vrcholem bylo 120 opakování. To už však mělo za důsledek celkové zpomalení.

Principem intervalového tréninku je, že dokážeme ve vysoké intenzitě zvládnout celkově dosti velkou tréninkovou porci. Intervalový trénink nás však i vhodným způsobem dokáže připravit na měnění tempa během závodu. Naučí náš organizmus i poměrně rychlé regeneraci. V konečném důsledku za pomocí intervalového tréninku dokážeme zlepšit jak rychlost, tak celkovou výkonnost.

Mnohým z vás se intervalový trénink zajídá. Pokud patříte mezi tuto běhající většinu, stejně byste se neměli tomuto tréninku vyhýbat jako čert kříži.

Zkuste mu přijít na chuť tím, že si začnete hrát s rychlostí, to znamená budete běhat fartlekNení to nic obtížného, praktikujte ho třeba následovně:

první 2 – 3 km běžte volně 60 – 65 % TF max. Pak si začněte hrát. Hele kopec – frrrrrrrr a jedu co to jde. Nahoře zvolním a nechám tep zase zklidnit. Teď se to naopak lomí z kopce, to je zase důvod se do toho opřít. Když takto budete běhat 2x týdně, zjistíte brzo, že se na tyhle tréninky začínáte najednou těšit, zjistíte, že v závodě jste schopni podat lepší výkon, nebo až vás bude honit medvěd, že mu stačíte utéct :).

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Věra Růzhová | 27. 4. 2014 21.35 hod. | 88.101.21.x
Dobrý den, měla bych dotaz jak si rozdělit trénink běhu , když denně kromě úterý cvičím. Jsem trenérka k2hiking, takže chůze do kopce, což je velice skvělý pohyb. Pon mám 3 hod a ve stř 2 hod jinak po 1 hod. Chodím pravidelně běhat, ale chtěla bych zlepšit styl i rychlost běhu. Zaměřit se chci na 5 km a časem na půl maraton. Pokud mohu, tak chodím na soutěže jako byla nyní run tour v ČB. Velice děkuji

Igor | 20. 7. 2011 0.15 hod. | 195.80.183.xx
Dobry den, a ako by sa mala kombinovat silova priprava v posilovni? je dobre dodrziavat bezecky treningovy plan a plus 2 x do tyzdna zajst do posilovne?

Luda | 22. 6. 2010 20.19 hod. | 85.160.118.xxx
Dobrý den,

možná je to trošku „off topic", ale pročítal jsem si příklady tréninkových plánů na vašem Blogu (ne všechny podrobně), a všude se skládaly pouze z běhu. Do jakých míst plánu je vhodné vložit jiné sporty (napadá mě plavání, cyklistika, in-line, fotbal s kamarády?) tak aby do plánu zapadly (např. nahradit dlouhé běhy (např. 50 min na 65% Tmax) cyklistikou?) nemohl by jste na toto určitě zajímavé téma vytvotřit nějaký zajímavý článek, nebo případně uvést odkaz, kde jste již něco takového rozebíral? Mockrát děkuji

fotoMiloš Škorpil: Luďku, v podstatě to cítíš správně, tyto aktivity jde zařadit ve dny, kdy se běhá volným tempem. Něco na toto téma napíšu

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků