logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Intervalový trénink

Intervalový trénink

Typickou ukázkou intervalového tréninku jsou opakované 400 m úseky s MK (meziklusem) nebo MCH (mezichůzí) 200 či 400 m. Tenhle typ tréninku je odkazem, který nám zanechal Emil Zátopek, který však při svém tréninku dokázal zvládnout i 80 x 400 m. Dokud běhal „jen 80 opakování“, dokázal se zlepšovat. Bohužel byl přesvědčen, že dalšího zlepšení lze dosáhnout jen dalším zvýšením počtu odběhaných úseků. Jeho vrcholem bylo 120 opakování. To už však mělo za důsledek celkové zpomalení.

Principem intervalového tréninku je, že dokážeme ve vysoké intenzitě zvládnout celkově dosti velkou tréninkovou porci. Intervalový trénink nás však i vhodným způsobem dokáže připravit na měnění tempa během závodu. Naučí náš organizmus i poměrně rychlé regeneraci. V konečném důsledku za pomocí intervalového tréninku dokážeme zlepšit jak rychlost, tak celkovou výkonnost.

Mnohým z vás se intervalový trénink zajídá. Pokud patříte mezi tuto běhající většinu, stejně byste se neměli tomuto tréninku vyhýbat jako čert kříži.

Zkuste mu přijít na chuť tím, že si začnete hrát s rychlostí, to znamená budete běhat fartlekNení to nic obtížného, praktikujte ho třeba následovně:

první 2 – 3 km běžte volně 60 – 65 % TF max. Pak si začněte hrát. Hele kopec – frrrrrrrr a jedu co to jde. Nahoře zvolním a nechám tep zase zklidnit. Teď se to naopak lomí z kopce, to je zase důvod se do toho opřít. Když takto budete běhat 2x týdně, zjistíte brzo, že se na tyhle tréninky začínáte najednou těšit, zjistíte, že v závodě jste schopni podat lepší výkon, nebo až vás bude honit medvěd, že mu stačíte utéct :).

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Věra Růzhová | 27. 4. 2014 21.35 hod. | 88.101.21.x
Dobrý den, měla bych dotaz jak si rozdělit trénink běhu , když denně kromě úterý cvičím. Jsem trenérka k2hiking, takže chůze do kopce, což je velice skvělý pohyb. Pon mám 3 hod a ve stř 2 hod jinak po 1 hod. Chodím pravidelně běhat, ale chtěla bych zlepšit styl i rychlost běhu. Zaměřit se chci na 5 km a časem na půl maraton. Pokud mohu, tak chodím na soutěže jako byla nyní run tour v ČB. Velice děkuji

Igor | 20. 7. 2011 0.15 hod. | 195.80.183.xx
Dobry den, a ako by sa mala kombinovat silova priprava v posilovni? je dobre dodrziavat bezecky treningovy plan a plus 2 x do tyzdna zajst do posilovne?

Luda | 22. 6. 2010 20.19 hod. | 85.160.118.xxx
Dobrý den,

možná je to trošku „off topic", ale pročítal jsem si příklady tréninkových plánů na vašem Blogu (ne všechny podrobně), a všude se skládaly pouze z běhu. Do jakých míst plánu je vhodné vložit jiné sporty (napadá mě plavání, cyklistika, in-line, fotbal s kamarády?) tak aby do plánu zapadly (např. nahradit dlouhé běhy (např. 50 min na 65% Tmax) cyklistikou?) nemohl by jste na toto určitě zajímavé téma vytvotřit nějaký zajímavý článek, nebo případně uvést odkaz, kde jste již něco takového rozebíral? Mockrát děkuji

fotoMiloš Škorpil: Luďku, v podstatě to cítíš správně, tyto aktivity jde zařadit ve dny, kdy se běhá volným tempem. Něco na toto téma napíšu

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas82
Asics114
Brooks16
Inov-850
Icebug5
Hoka One20
Mizuno49
Newton3
NB21
Nike49
Salming328
Salomon39
Scott2
Vibram Fivefingers6
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce44
Běhám bos, bot netřeba13
ON6

kde se diskutuje

  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, pane Škorpile, moc děkuji za tréninkový plán, pokusím se ho bezezbytku dodržet:-). Pak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků