logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton

Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton

Po náročném pětitýdenním tréninkovém snažení jsme se s celou rodinou vypravili v sobotu do Olomouce. Počasí bylo výstavní a doprovodný program této běžecké akce sliboval zábavu i pro ty nejmenší. Výjimečně se nám podařilo vyrazit včas, takže bylo dost prostoru vyzvednout startovní číslo, pozdravit se s přáteli a zaregistrovat zbytek rodiny na rodinný 2,5 km běh centrem města. Do jeho startu zbývala ještě asi hodina, takže jsme si nenechali uniknout koncert bubeníků a různé atrakce přímo na Horním náměstí.

Těsně před 17.00 byl nejvyšší čas nachystat se k prvnímu startu.

obrázek

Silná čtyřka se brzy po startu rozdělila a Saša s Maxem pokořili 2,5 km vzdálenost za 19 minut, doběhli si pro zasloužené medaile. Lauruška si trať nepatrně zkrátila, nechala se poponášet, ale diskvalifikace se v tomto případě naštěstí nekonala a nakonec i ona se pyšnila svou medailí.

obrázek

Ještě jedna povedená rodinná fotografie, pěkná, předstartovní. Já jsem ale ještě bez medaile :).

obrázek

Do startovního výstřelu půlmaratonu již mnoho času nezbývalo, proto rychle převléct, nachystat, trošku rozklusat, najít tu správnou družici, povykládat s kamarády, v jaké jsou kondici a jaké mají v závodu cíle... nálada je výborná na všech stranách. Těsně před startem jsem se stihla ještě pozdravit s Jančou Dorazilovou, mojí klubovou kolegyní, ambice má samozřejmě vyšší než já. Říkám si, že by se nám to mohlo podařit. Vím, že jsem tentokrát udělala pro to maximum. Uvidíme.

obrázek

Nemohu tentokrát říct, že bych se po startu pomalu rozbíhala, jak je obvykle mým zvykem. Nepovažuji se již za začátečníka, přesto jsem udělala největší začátečnickou chybu – nechala jsem se unést a tempo 4:19 na prvním kilometru nebylo nejlepším začátkem, zkoušela jsem postupně zpomalovat, ale i tak jsem na mě rychlé tempo držela dost dlouho – až do 10. km cca 4:35/km. To se mi hodně nevyplatilo. Mezi 8.-9. km mě vesele povzbuzují Veselí. Na náměstí na mě mává Vanda – Vandi moc dík. Asi na 11. km jsem lehce předběhla vodiče na 1:40, ten mi to však vzápětí vrátil ve stoupání hned za nádražím na most, pokoušela jsem se ho držet, ale mezi 12.-13. km mě začaly opouštět síly. Kolem 14. km mě předbíhá Pavel Mojžíšek, z toto mám ale nefalšovanou radost, Pavel ví proč. Překonávám krizi na 16. km, Veselí pořád povzbuzují, ale nestačí to. Peťo, příště musíš běžet se mnou. Asi na 19. km definitivně vzdávám boj o lepší čas.

obrázek

Tady mě napadají zvláštní myšlenky typu, proč tohle dělám, a že je to naposledy ... Není. Samozřejmě, že není. Riegrova ulice mě o tom přesvědčila. I když jsem nebyla schopná zafinišovat v cíli, vím, že příští rok sem přijedu zas. Z mého pohledu to byla velmi povedená akce, i když jsem se do cíle dostavila s mírným zpožděním v čase 1:42:16, oproti plánovanému 1:37:00. Další důvody kromě výše uvedeného nehledám. Dávám si jeden velký úkol: běhat míň pro čas a více pro radost!!!

obrázek

Dva dny po závodě, zatím odpočívám, vcelku nic mě nebolelo ani nebolí, cítím se dobře. Co budu dělat dál po běžecké stránce, nevím, asi přesednu na chvilku na kolo. Nějaké volno, a pak se uvidí.

Jitka Stehlíková foto
  • přečteno: 9475/9352×
Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton Jak se mi (ne)podařil Olomoucký půlmaraton

Hodnoť článek

1 z 5 hvězd nelíbí se mi (1 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků