logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem dal Silva Nortica Run.

Jak jsem dal Silva Nortica Run.

Kdyby mi někdo před třemi lety řekl, že do roka uběhnu půlmaraton a maraton, tak se budu smát dobrému vtipu. Běh nebyl v tu dobu můj koníček. Kdyby mi někdo řekl, že za tři roky uběhnu 85 km, tak bych si myslel něco o bláznech a hlavně jsem ani netušil, že se něco delšího než maraton běhá. Letos jsem to 12.6. uběhnul a s Milošem jsem se domluvil, že o tom něco napíšu. Tak tedy můj krátký příběh.

Běhat jsem začal před asi necelými třemi lety. Chtěl jsem do Himalájí a to byla moje jediná motivace. Do Himalájí jsem nejel, ale běh se stal mým velkým koníčkem. Běhal jsem skoro denně a bavilo mě běhat víc na objem než na rychlost. Do 8mi měsíců jsem zaběhnul maraton a pak si narazil koleno, půl roku jsem neběžel ani na autobus. Mezitím jsem zjistil, že existují ultramaratony a strašně mne to začalo lákat. Přihlásil jsem se loni na cyklistický závod „Král Šumavy“ s tím, že ho poběžím. Nakonec jsem se postavil mezi cyklisty na start, ale na 25. km jsem skončil, protože mě zase začalo bolet koleno. Vůbec jsem v tu domu byl po pražském maratonu rozbolavělý, bolely mne kyčelní svalové úpony a kotník. S tím jsem bojoval skoro do konce roku, ale myšlenky na dlouhý závod mne nepustily. Rozhodl jsem se, že musím něco změnit. Zkusil jsem běhat přes špičky a hlavně dělat něco, čemu jsem se do té doby jen smál. Začal jsem se pořádně protahovat před i po běhu. I každé ráno při holení s nohama různě kroutím. Všechny bolesti ustoupily a příprava šla úplně parádně. I když jsem měl nějaké rodinné potíže a k běhu jsem se musel víc nutit, nějak mne to letos na jaře nebavilo.

V rámci přípravy jsem se přihlásil na Brdskou stezku (50 km, nádherný závod v Brdech mezi Mníškem pod Brdy a Dobříší) a PIM. Oba běhy jsem doběhl v krizi. Brdskou stezku jsem protrpěl od 40. km, strašně mne míchalo v boku a bolest šla až do zad. PIM byla tragédie celou druhou polovinu, ale vím proč. V pátek před závodem jsem si poseděl s tátou, byly nějaké slivovičky, a v sobotu jsem taky moc nespal. Aspoň jsem si vyzkoušel, jak je důležitá životospráva. Ale přesto jsem začal být nervozní, protože jsem uběhnul maximálně loni v tréninku 56 km a letos jsem se přes 50 nedostal. Pro uklidnění jsem si vybral Dobříšský městský běh na 10 km. Před startem jsem potrénoval, a i s tou desítkou jsem ten den uběhl úplně v pohodě 57 km. Bylo to dost super, protože mě ani svaly moc nebolely. V tu chvíli jsem se přestal bát, ale začal se těšit.

obrázek

V pondělí před samotným závodem jsem začal mít mírné zdravotní potíže, křeče v žaludku, střevní problémy a mírně zvýšená teplota. Ale stále jsem si říkal, že to nic nebude a na start se určitě postavím. Ke konci týdne se to zlepšovalo, ale stoprocentně jsem se necítil. 12.6. ráno jsem se v hotelu Máj v Nových Hradech probudil. Hotel levný, ale jedna toaleta na celé patro bylo prostě málo a já věděl, že si sebou musím vzít toaletní papír. V šest ráno jsme vystartovali a já ten toaleťák na třetím kilometru použil. Plán jsem měl běžet pod 8 a půl hodiny, ale v třetím kopci jsem věděl, že i devět hodin bude prima. Bylo teplo, hodně kopců a já si běžel asi na 25. místě pro čas okolo devíti hodin. Byl jsem v klidu, pravidelně si doplňoval tekutiny a snažil jsem se hodně jíst. Abych neměl hlad. Nemám rád ionťáky a gely, a tak jsem pil jen vodu, jedl banány, chleba a sýry. Těšil jsem se i na Colu, ale byla to Kofola a ta mi moc nejede. Nakonec jsem v druhé polovině závodu pil dva kelímky vody a dva kelímky Kofoly. Bylo opravdu vedro a vypil jsem celkem určitě přes deset litrů. Na 45. km jsem se dokonce občerstvil půllitrem piva. V klidu jsem si pokecal s děvčaty, nikam jsem se nehnal. Všechno bylo super, krize přišla okolo 60. kilometru. Ani mě nebolely svaly, jako jsem se cítil tím vedrem celkově unavený. Od 60. do 70. kilometru jsem všechny kopce šel pěšky. Po 70. kilometru jsem trochu ožil a menší kopce jsem všechny zase běžel. Cítil jsem se moc dobře, ale teplo bylo neskutečný. Pořád jsem se poléval, když byla sprcha, tak jsem pod ní vlezl celý. Před osmdesátým kilometrem toho úžasného závodu jsem si už říkal, že nikdy, nikdy se nebudu do něčeho podobného pouštět. Maratony mi musí bohatě stačit. Pomalu jsem se blížil k cíli. Poslední kilometry byly na silnici napsané a já každý počítal. 1,5 km před cílem mi rakouský hasiči podali poslední vodu. Trochu jsem se napil, ale víc se polil. Poslední kilometr byl do kopce a já už se těšil, až proběhnu cílem, kolemjdoucí mě povzbuzovali a docela to pomohlo. Cíl, hurá. Mezi prvními, kdo mi gratuloval, podal ruku, byl vítěz Dan Orálek a to fakt potěší. Můj čas 9:06:52. Pod devět hodin, jak jsem nakonec chtěl, to nebylo, ale spokojený jsem fakt byl. A pak jsem se už nemohl dočkat, až si dám jedno pivko.

obrázek

Ten závod byl hrozně fajn, dobře připravený. Občerstvovací stanice každých 5-6 km. Všude voda, sýry, banány, pomeranče. Dokonce někde kolem 70. kilometru bujón. Nádherná krajina, jak na české, tak na rakouské straně. Docela mne to láká se tam vrátit aspoň jako turista.

A jaké mám další plány? No nakonec mě už láká ještě něco delšího. Zvažuji 100 mil TransMoravský Masochistický Terénní Běh –TMMTR, je to 17. července a fakt nevím, jestli to není moc brzo.

Martin Hanusek foto
  • přečteno: 10622/10508×, 2 komentáře
Jak jsem dal Silva Nortica Run. Jak jsem dal Silva Nortica Run.

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

3tefan | 2. 7. 2010 10.28 hod. | 194.228.18.xxx
Hezky Martine, ale o TMMTR uvačuješ pro letošný rok zbytečně. Byl zrušen kvůli kalamitě a následnému zákazu vstupu do lesů. Jinak, loni jsem se zůčastnil, ale nedokončil. Napřed jsem zabloudil, pak byl ale závod kvůli bouři a průtrži mračen zrušen. Pokud chceš výzvu, je to asi to pravé. Čekal jsem, že to bude těžké, ale hodně to předčilo mé očekávání. Řekl bych, že terén a taky některá stoupání jsou náročnější než na Jesenickém horském maratonu. Hlavně stoupání za Pustým žlebem u Macochy je prosté hrozné. Talk příšti rok si to můžeš zkusit.

12honzade | 2. 7. 2010 9.09 hod. | 195.113.13.xxx
Martine, ses fakt borec!!! Gratuluju!! Neuveritelne, neuveritelne… Celou dobu premyslim, ze bych Silva Nordicu „zkusil“ taky pristi rok. Budu se tesit na ten bujon kolem 70km:).
Jeste jednou dik za skvelou navigaci a spolecnost pri Brdske stezce. „falesny bratranec“ – jmenovec Honza.. 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ultramaraton

všechny články Ultramaraton

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků