logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak pít před, při a po běhu

Jak pít před, při a po běhu

Pitný režim je neustále přetřásané téma. Čím více o něm víme, tím více se nám zdá, že se v tom méně vyznáme. Jedno je však naprosto jisté – pít se musí.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 5.7.2010

Jak pít před závodem a před tréninkem

Přiměřeně a často, to znamená 1,5 – 2 deci každých 20 minut a to až do jedné hodiny před závodem, či tréninkem. Pak budete mít ještě dosti času se nadměrné vody přirozenou cestou zbavit.

Pitný režim při tréninku

Těsně před tím, než váš trénink či závod začne, je třeba zase začít pít. Velmi důležité je pít zejména v teplém počasí. Důležité je také reagovat na výraznější vzestup teploty. Je zcela lhostejné, o jaké roční období se jedná. V momentě, kdy se teplota vzduchu náhle zvýší o více jak 5 stupňů, si je třeba uvědomit, že vaše tepelné receptory tuto změnu vnímají jinak když jen jdete, nebo když běžíte. Jde o proudění vzduchu kolem vás. V případě chůze, pokud nefouká, vzduch kolem vás stojí a cítíte jen horko. Při běhu ale vzduch kolem vás proudí a vy okolní teplotu tolik nepociťujete, přesto se potíte. Proto je třeba na to myslet a příjem tekutin tomu přizpůsobit. Příjmem tekutin se bráníme prudkému poklesu výkonnosti, přehřátí organismu a zároveň si tím chráníme ledviny

Při závodě se s nápojem klidně projděte

Na pití si udělejte čas. Těch několik vteřin, které ušetříte tím, že se pokusíte svůj kelímek vypít za běhu vám za to nestojí, budete zcákaní, skoro se utopíte a přitom do sebe dostanete jen pár hltů. Ta chvíle chůze během pití vám umožní se i zklidnit, uvolní – odplavou vaše emoce a vy poté, co se znovu rozeběhnete, zjistíte nejenom, že jste nic ze svého času neztratili, ale naopak ještě něco získali.

Pití po běhu

Pít je třeba i po běhu. Pijte však v malých dávkách 2 – 3 deci vody, 1 – 2 l za hodinu. Teprve když jste dosti hydratovaní, tak si dopřejte zasloužené pivo. To, že je vaše tělo opět dostatečně hydratované (napité) poznáte tak, že vaše moč je opět jasná (není tmavá).

Vše o pitném režimu

Kompletní informace o tom, co, kdy, kolik, pít pak najdete v následujících článcích:

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Pavla | 7. 7. 2010 21.31 hod. | 89.176.118.xxx
Pardon, jen pro doplneni – jde o trenink na 5km.....

fotoMiloš Škorpil: Pavlo, děkuji za upozornění, trošku jsem se upsal :), už jsem opravil, pokud jde o sobotní trénink, tak to je v pořádku, tam jde jen o to trošku rozproudit krev a napumpovat sílu do svalů, ne ji vysát.

Pavla | 7. 7. 2010 21.24 hod. | 89.176.118.xxx
Dobry den, Vas treninkovy plan je opravdu super, posledni 2 tydny me ale trochu mate delka treninku na ctvrtek a sobotu. Napr. ve ctvrtek tento tyden bych mela bezet celkem 96min (a to nepocitam rozcviceni), zatimco minuly tyden to bylo jen 45min. Neni to tento tyden nejak moc? Minulou sobotu mi trenink vysel „pouze“ na 25 min, tuto sobotu to vychazi na 31min. Neni to zase naopak moc malo? Nevim, jestli mi nahodou neco neunika (pocet opakovani?), a v uvedene dny netrenuju zbytecne malo nebo naopak zbytecne moc.… Predem diky za objasneni, Pavla

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Co celý život hledám : Ahoj Milosi diky za odvazny a krasny text. »
  • Co celý život hledám : Ahoj Milosi diky za odvazny a krasny text. »
  • Co celý život hledám : »
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků