logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak pít před, při a po běhu

Jak pít před, při a po běhu

Pitný režim je neustále přetřásané téma. Čím více o něm víme, tím více se nám zdá, že se v tom méně vyznáme. Jedno je však naprosto jisté – pít se musí.

Jak pít před závodem a před tréninkem

Přiměřeně a často, to znamená 1,5 – 2 deci každých 20 minut a to až do jedné hodiny před závodem, či tréninkem. Pak budete mít ještě dosti času se nadměrné vody přirozenou cestou zbavit.

Pitný režim při tréninku

Těsně před tím, než váš trénink či závod začne, je třeba zase začít pít. Velmi důležité je pít zejména v teplém počasí. Důležité je také reagovat na výraznější vzestup teploty. Je zcela lhostejné, o jaké roční období se jedná. V momentě, kdy se teplota vzduchu náhle zvýší o více jak 5 stupňů, si je třeba uvědomit, že vaše tepelné receptory tuto změnu vnímají jinak když jen jdete, nebo když běžíte. Jde o proudění vzduchu kolem vás. V případě chůze, pokud nefouká, vzduch kolem vás stojí a cítíte jen horko. Při běhu ale vzduch kolem vás proudí a vy okolní teplotu tolik nepociťujete, přesto se potíte. Proto je třeba na to myslet a příjem tekutin tomu přizpůsobit. Příjmem tekutin se bráníme prudkému poklesu výkonnosti, přehřátí organismu a zároveň si tím chráníme ledviny

Při závodě se s nápojem klidně projděte

Na pití si udělejte čas. Těch několik vteřin, které ušetříte tím, že se pokusíte svůj kelímek vypít za běhu vám za to nestojí, budete zcákaní, skoro se utopíte a přitom do sebe dostanete jen pár hltů. Ta chvíle chůze během pití vám umožní se i zklidnit, uvolní – odplavou vaše emoce a vy poté, co se znovu rozeběhnete, zjistíte nejenom, že jste nic ze svého času neztratili, ale naopak ještě něco získali.

Pití po běhu

Pít je třeba i po běhu. Pijte však v malých dávkách 2 – 3 deci vody, 1 – 2 l za hodinu. Teprve když jste dosti hydratovaní, tak si dopřejte zasloužené pivo. To, že je vaše tělo opět dostatečně hydratované (napité) poznáte tak, že vaše moč je opět jasná (není tmavá).

Vše o pitném režimu

Kompletní informace o tom, co, kdy, kolik, pít pak najdete v následujících článcích:

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Pavla | 7. 7. 2010 21.31 hod. | 89.176.118.xxx
Pardon, jen pro doplneni – jde o trenink na 5km.....

fotoMiloš Škorpil: Pavlo, děkuji za upozornění, trošku jsem se upsal :), už jsem opravil, pokud jde o sobotní trénink, tak to je v pořádku, tam jde jen o to trošku rozproudit krev a napumpovat sílu do svalů, ne ji vysát.

Pavla | 7. 7. 2010 21.24 hod. | 89.176.118.xxx
Dobry den, Vas treninkovy plan je opravdu super, posledni 2 tydny me ale trochu mate delka treninku na ctvrtek a sobotu. Napr. ve ctvrtek tento tyden bych mela bezet celkem 96min (a to nepocitam rozcviceni), zatimco minuly tyden to bylo jen 45min. Neni to tento tyden nejak moc? Minulou sobotu mi trenink vysel „pouze“ na 25 min, tuto sobotu to vychazi na 31min. Neni to zase naopak moc malo? Nevim, jestli mi nahodou neco neunika (pocet opakovani?), a v uvedene dny netrenuju zbytecne malo nebo naopak zbytecne moc.… Predem diky za objasneni, Pavla

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků