logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání a červená

Běhání a červená

Období dvou červených měsíců, tedy června a července, dnes končí. Končí tím snad vliv červené barvy na nás ve zbytku roku? A jak jsme vlastně na tom s červenou my běžci?

  • Naší výhodou určitě je, že umíme běháním správně rozproudit tu červenou životodárnou tekutinu, takže zčervenáme červen nečerven. Je rozhodně fajn, když k tomu máme navíc dobrou partu – asi jako měl Červenáček (a její členové ani nemusejí být tak rychlí :)).
  • Někdy však potřebujeme trénovat sami a dostat ručičku otáčkoměru naší frekvence do červených hodnot. Pokud bychom náhodou nepoznali, že běžíme naplno, ohlásí nám adidas miCoach, že jsme dosáhli červené zóny a úspěšně tak rozvíjíme rychlost a výbušnost.
  • Naši výbušnost v každodenních situacích naopak běhání snižuje. Běžný smrtelník, který se snadno nechá něčím vyprovokovat jako býk červeným hadrem toreadora, pak vidí červeně; běžcům oproti tomu svítí červená na semaforu afektů.
  • Když běh na uklidnění nestačí, máme několikero dalších možností relaxace: popíjet červené víno, poodhrnovat červené spodní prádlo, zpívat si Červenou řeku, číst Červenou karkulku nebo snít o tom, že jsme obletovanou filmovou hvězdou na červeném koberci
  • A jak využít poznatky o dráždivosti červené barvy při závodech? Především si nebrat červené tričko, které by právě mohlo soupeře rozdráždit a pomoci jim tak k lepším výkonům (ideální jsou pro tyto účely barvy uklidňující, tedy usedlá zelená nebo tmavší modrá).
  • K tomu doporučuji pro jistotu do jedné kapsy složit červený pionýrský šátek; až si ho začnete v rozhodující fázi závodu uvazovat, soupeři se začnou svíjet smíchy a odpadnou. Do druhé kapsy pak zastrčte červenou kartu. Tu je potřeba ukázat tomu, kdo nás předběhne, protože je to od něj nesportovní – vždyť my jsme se přece tak poctivě připravovali!

Jak vidno, vliv červené na nás dnešním dnem nekončí. Ta barva se zkrátka táhne našimi osudy jako červená nit…

P.S. Za to, že jste dočetli až do konce, vám milí (spolu)žáci píši červený puntík ●

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 11029/10919×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 31. 7. 2010 16.13 hod. | 80.243.103.x
:), a to ja jeste musim koukat, kam slapu, aby mi netekla cervena..12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků