logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Motivace není nikdy dost

Motivace není nikdy dost

V předchozím článku jsem psal o motivaci jako takové a o tom, co s tím, když nám utíká mezi prsty. Dostal jsem mnoho ohlasů, že právě TOTO je JEHO/JEJÍ téma a že by bylo fajn podívat se motivaci na zoubek o něco víc. A tak vám dnes přináším malou sbírku námětů, jak si udržet nebo zvýšit motivaci pro běh a další aktivity. Univerzální recept neexistuje, ale snad si nějakou inspiraci pro sebe najdete i vy.

Tip 1: Myslete pouze na příští trénink

Pro mnohé z nás je představa, že „musím běhat alespoň 3x týdně“ nebo „každý den“ velmi stresující a vyčerpávající. Hned se objeví myšlenky typu „jak takovou zátěž zvládnu“ nebo „to nemůžu vydržet“. Pokud vás takové myšlenky přepadnou, myslete pouze na příští trénink a ne na celý roční plán. Už Albert Einstein říkal: „nemyslím na budoucnost, přijde dost brzy“.

Tip 2: Nepřemýšlet, ale jednat!

aneb analýzou k paralýze. Někdy máme tak silnou tendenci přemýšlet nad tím, jestli jít nebo nejít, jestli je dobré počasí, jaké si vzít oblečení, boty a ponožky, že se nakonec žádný běh nekoná. Cesta z tohoto myšlenkového koloběhu existuje a vyžaduje jen malinkou dávku disciplíny, kterou v sobě má úplně každý. Prostě si naplánujte běh na konkrétní čas, řekněme 17:00 a v průběhu dne běhání vůbec neřešte, myšlenky na běhání si zakažte a aktivně vyhánějte z hlavy, když už se objeví. V 17:00 bez dalšího přemýšlení vyběhněte a je to. Je to podobné jako vstát z postele – čím déle o tom člověk přemýšlí, tím déle tam zůstane.

Tip 3: Představte si, jaké to bude, když běhat nepůjdete

Toto není zrovna tip, který očekáváte od kouče, ale proč to nezkusit, když vede k výsledkům. Pokud přemýšlíte o tom, že se vám z rozličných důvodů nechce, zkuste si představit, jak se budete cítit, když opravdu nepůjdete. Jak vás to bude mrzet, budete sami ze sebe zklamaní, budete se cítit slabě a navíc, budou chybět endorfiny a pocit z dobře odvedené práce. Tak co, už se vám chce?

Tip 4: Změna je život

Ten samý trénink dokola je nuda, tak co třeba změnit trasu? Zkusit změny tempa? Zařadit běžeckou abecedu? Nebo kolo, brusle, plavání? Změny jsou kořením života a stejně tak to platí i pro běh.

Tip 5: 1 + 1 =2

Běžci se tak někdy stane, že se mu prostě dál běžet nechce. Myšlenky se točí kolem toho, že něco bolí a že je na čase zastavit, zkrátka hlava to vzdává první. Když se mi něco takového přihodí, začnu počítat … kolik potkám cyklistů, kolik běžců má v uších sluchátka, kolik lidí má červenou větrovku … zkrátka cokoliv, co zaměstná mozek a odvede pozornost od nepohodlí, které právě prožívám. Případně začnu trpět samomluvou, třeba “jé hele, už jen kiláček a je občerstvovačka, to už dáš, pět minutek a bude pohoda ”. Mozek přestane řešit běhání a jsem z toho venku.

Tip 6: Cílové foto

Kamarád běhá pro cílové foto. Když už nemůže, hluboce se zamyslí a vyrazí nebývalou rychlostí kupředu, jako kdyby mu někdo vyměnil baterky. Vymyslel si totiž jednoduchý trik: když už nemůže, představí si, že je vrcholový atlet a dobíhá velký závod na olympijských hrách. Na stadionu nikdo nechce vidět (a ani neočekává) klátícího se běžce, který sotva popadá dech. Ta představa, že běží fandícím stadionem pro cílové foto, mu pomáhá překonat drobné krize během běhu a to nemluvím o tom, co to s ním udělá při finálním sprintu na závodech.

Tip 7: Nezapomeňte na odměnu

Co dodat, zkrátka si pravidelně dělejte radost. Ať už je to nákup nových bot, oblečení, zmrzlina, dort, kino nebo divadlo, je dobré se odměnit za dobře odvedenou práci. Nikdo neví lépe než vy, kolik vás splnění cíle stálo úsilí a proto s odměnou neváhejte, ba co víc, těšte se na ní i během tréninků!

Ale už dost o motivaci a šup šup, je čas jít běhat! Přeji mnoho šťastných kilometrů v nohách (a hlavě).

Eda Kunce foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků