logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Motivace není nikdy dost

Motivace není nikdy dost

V předchozím článku jsem psal o motivaci jako takové a o tom, co s tím, když nám utíká mezi prsty. Dostal jsem mnoho ohlasů, že právě TOTO je JEHO/JEJÍ téma a že by bylo fajn podívat se motivaci na zoubek o něco víc. A tak vám dnes přináším malou sbírku námětů, jak si udržet nebo zvýšit motivaci pro běh a další aktivity. Univerzální recept neexistuje, ale snad si nějakou inspiraci pro sebe najdete i vy.

Tip 1: Myslete pouze na příští trénink

Pro mnohé z nás je představa, že „musím běhat alespoň 3x týdně“ nebo „každý den“ velmi stresující a vyčerpávající. Hned se objeví myšlenky typu „jak takovou zátěž zvládnu“ nebo „to nemůžu vydržet“. Pokud vás takové myšlenky přepadnou, myslete pouze na příští trénink a ne na celý roční plán. Už Albert Einstein říkal: „nemyslím na budoucnost, přijde dost brzy“.

Tip 2: Nepřemýšlet, ale jednat!

aneb analýzou k paralýze. Někdy máme tak silnou tendenci přemýšlet nad tím, jestli jít nebo nejít, jestli je dobré počasí, jaké si vzít oblečení, boty a ponožky, že se nakonec žádný běh nekoná. Cesta z tohoto myšlenkového koloběhu existuje a vyžaduje jen malinkou dávku disciplíny, kterou v sobě má úplně každý. Prostě si naplánujte běh na konkrétní čas, řekněme 17:00 a v průběhu dne běhání vůbec neřešte, myšlenky na běhání si zakažte a aktivně vyhánějte z hlavy, když už se objeví. V 17:00 bez dalšího přemýšlení vyběhněte a je to. Je to podobné jako vstát z postele – čím déle o tom člověk přemýšlí, tím déle tam zůstane.

Tip 3: Představte si, jaké to bude, když běhat nepůjdete

Toto není zrovna tip, který očekáváte od kouče, ale proč to nezkusit, když vede k výsledkům. Pokud přemýšlíte o tom, že se vám z rozličných důvodů nechce, zkuste si představit, jak se budete cítit, když opravdu nepůjdete. Jak vás to bude mrzet, budete sami ze sebe zklamaní, budete se cítit slabě a navíc, budou chybět endorfiny a pocit z dobře odvedené práce. Tak co, už se vám chce?

Tip 4: Změna je život

Ten samý trénink dokola je nuda, tak co třeba změnit trasu? Zkusit změny tempa? Zařadit běžeckou abecedu? Nebo kolo, brusle, plavání? Změny jsou kořením života a stejně tak to platí i pro běh.

Tip 5: 1 + 1 =2

Běžci se tak někdy stane, že se mu prostě dál běžet nechce. Myšlenky se točí kolem toho, že něco bolí a že je na čase zastavit, zkrátka hlava to vzdává první. Když se mi něco takového přihodí, začnu počítat … kolik potkám cyklistů, kolik běžců má v uších sluchátka, kolik lidí má červenou větrovku … zkrátka cokoliv, co zaměstná mozek a odvede pozornost od nepohodlí, které právě prožívám. Případně začnu trpět samomluvou, třeba “jé hele, už jen kiláček a je občerstvovačka, to už dáš, pět minutek a bude pohoda ”. Mozek přestane řešit běhání a jsem z toho venku.

Tip 6: Cílové foto

Kamarád běhá pro cílové foto. Když už nemůže, hluboce se zamyslí a vyrazí nebývalou rychlostí kupředu, jako kdyby mu někdo vyměnil baterky. Vymyslel si totiž jednoduchý trik: když už nemůže, představí si, že je vrcholový atlet a dobíhá velký závod na olympijských hrách. Na stadionu nikdo nechce vidět (a ani neočekává) klátícího se běžce, který sotva popadá dech. Ta představa, že běží fandícím stadionem pro cílové foto, mu pomáhá překonat drobné krize během běhu a to nemluvím o tom, co to s ním udělá při finálním sprintu na závodech.

Tip 7: Nezapomeňte na odměnu

Co dodat, zkrátka si pravidelně dělejte radost. Ať už je to nákup nových bot, oblečení, zmrzlina, dort, kino nebo divadlo, je dobré se odměnit za dobře odvedenou práci. Nikdo neví lépe než vy, kolik vás splnění cíle stálo úsilí a proto s odměnou neváhejte, ba co víc, těšte se na ní i během tréninků!

Ale už dost o motivaci a šup šup, je čas jít běhat! Přeji mnoho šťastných kilometrů v nohách (a hlavě).

Eda Kunce foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků