logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Maraton Helsinky na močáky

Maraton Helsinky na močáky

Po doběhu maratonu v letošním roce v Praze, který jsem absolvoval s Milošem, jsme si společně s manželkou Lenkou vybrali další destinaci mého maratonu a volba padla na Helsinki. Zaplatil jsem startovné, letenku, hotel – vše přes internet a  čekala mne běžecká příprava. Přiznám se, že jsem se měsíčně nepřehoupl přes 170 naběhaných kilometrů. Není to moc, ale snažil jsem se a běhal i delší běhy i v průměru 5:40 až 5:50 za kilometr. Bylo však také léto a také práce kolem domečku a také vytvoření zahradního jezírka mě zaměstnalo. Tak jsme vyrazili na sever a prohlédli si město a nastal den D.

obrázekobrázekobrázekobrázek

Start maratonu byl v nezvyklý čas v 15,00 hodin odpoledne, tak jsem se den předem snažil natáhnout a šel spát až po půlnoci. Ráno nás vzbudila bouřka, což se zdálo být dobré, protože teploty v Helsinkách byly opravdu letní – tak kolem 26 stupňů – a tak jsme mysleli, že se vzduch vyčistí a bude pohodové počasí. Jenže se po obědě zatáhlo a byla z toho pěkná prádelna, takže klima nic moc pro maraton. Po dlouhé a vydatné snídani jsme vyrazili do města a poté k Olympijskému stadionu, kde byl start. Před startem mi chyběla atmosféra z pražských závodů, prostě severský chlad je i tam. Vybíháme a mě překvapuje docela členitý terén, který probíhal téměř na dvacátýpátý kilometr spíše z kopce. Několik kopečků i tam bylo, ale jen krátkých a trať vedla převážně kolem moře a z ostrova na ostrov, na kterých se Helsinki rozkládají. Na další části trati to zase bylo více do kopců. Mně se běželo celkem dobře až do třicátého kilometru, a po vzoru našeho velkého ředitele Běžecké školy jsem každých 5 km snědl jednu datli, jen jsem to chtěl trochu obohatit o banán už kolem 26. km, ale k mému překvapení místo banánů opět kyselé okurky zvané močáky, toto servírovali ve velkých černých pytlích a každý na jedné straně cesty, a tak se tomu kyselému smradu nedalo vyhnout. Až na občerstvovačce někde kolem 38. kilometru jsem snědl kousek banánu a poté se už sbíhalo z kopce k cíli. Já tedy už moc neběžel a v posledních kilometrech ztratil minuty potřebné k času pod pět hodin, navíc jsem v posledním kilometru potkal dvě zkolabované běžkyně, což člověku nepřidá a už jsem viděl konečně metu 42 km na rohu zatáčky, ale bylo mi divné ,že tam nejsou žádní lidé na doběhu. A už probíhám přes koberce v cíli maratonu, ale všichni běží dál ještě 300 metrů do další zatáčky do cílové brány, kde je opravdu konec. Občerstvení v cíli mě také docela zklamalo, dostal jsem jogurtový nápoj, jeden banán a kelímek iontového nápoje, ale hlavně, že je to za mnou za 5:11 tragédích hodin.

obrázek

Celkem jsme prožili krásný prodloužený víkend s vloženým maratonem, ale když si zase bude někdo stěžovat na PIM, poslal bych ho do Helsinek. Také jsem manželce Lence po doběhu řekl, že pokud budu zase mluvit o maratonu, že mně má rozbít hubu...ale to bylo v cíli po doběhu, dnes bych o dalším „M“ asi uvažoval, tak uvidíme...

Tomáš Velecký foto
  • přečteno: 8698/8608×, 2 komentáře
Maraton Helsinky na močáky Maraton Helsinky na močáky Maraton Helsinky na močáky Maraton Helsinky na močáky Maraton Helsinky na močáky

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Martina | 25. 8. 2010 16.49 hod. | 85.71.176.xxx
A co ty tvoje původní půlmaratonky? to je trošku kratší....u toho se běhá přeci skoro stejně...to by taky šlo, že jo, aby ti manželka nemusela rozbít obličej :):) Jseš dobrej Tome, prostě jseš....

JardaBíza | 24. 8. 2010 1.07 hod. | 83.208.126.xxx
Byl jsem v Helsinkách podruhé a tak jak píšeš, moc jednoduché to tam opravdu není. Terén je skutečně členitější a řadu „nováčků“ spolu s vedrem zaskočil. I podle časů je vidět, že trpěla většina, vždyť kde by finisher s časem 4 h měl umístění v první čtvrtině pole! Oproti poslednímu startu mě taky rozhodilo chybějící občerstvení, umístění cíle (už ne na olympijském stadionu se vší parádou, ale ten na omluvu opravovali) a hlavně, úzký vymezený prostor pro běžce. Cca do patnáctého km jsem měl minimální možnost předběhnout. Taky jsem si vzpomněl na všechny kritiky PIMu (do Helsinek je poslat). Nicméně to všechno patří ke koloritu a originalitě každého závodu (dokončeného) a přesto všechno neskrývám celkové nadšení, radost (mj. z perfektního trika a originální medaile) a uznání všem, kteří k tomu přispěli. I Mirkovi Přibylovi, se kterým jsme se mnohokrát náhodně v Helskinkách potkali a zpříjemnili si závodní atmosféru!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Můj závod – jak se mi běželo

všechny články Můj závod – jak se mi běželo

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků