logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Máňa a Lojza rok 2 – chce to systém

Máňa a Lojza rok 2 – chce to systém

Lojza sedí u REGENERU a analyzuje své dosavadní běžecké pokusy. Jestli je to znovunabytou špatnou zkušeností se svou zbrklostí resp. s tím, že se opět nedokázal zachovat tak, jak mu radil rozum – tedy hlava. Nebo tím, že jak už z loňska víme, že je matfyzák, sám neví, jedno je však jisté, bere do ruky papír a tužku a začíná si zapisovat své dosavadní chyby a k nim přičiňuje poznámky, jak by to měl udělat správně!

Tempo na začátku tréninku

Jen obuji běžecké boty, ucítím pod nohama pevnou zem, rozeběhnu se jak splašenej – klídek Lojzo, klídek, chce to ze začátku raději první 2 – 3 minuty v klidu jít, pak začít zrychlovat svůj krok a teprve tak v páté minutě se volně, opakuji volně, protože jsem Lojza, tak ještě jednou – volně, rozeběhnout.

Tempo v průběhu tréninku

Sotva že se rozeběhnu, snažím se běžet na plný pecky jako bych měl dojem, že mi něco uteče – poté, co se volně rozeběhnu, pokračuju ve volném běhu (60 – 65 % TF max) dalších 5 minut. Pak si lehce zastrečuju a teprve pak se pustím do dalšího tréninku. V průběhu vlastního tréninku střídám ve dvouminutových intervalech pomalý běh (65 – 70 % TF max) s dvěma minutami rychlejšího běhu (80 – 85 % TF max) a to cca po dobu 40 minut. Kdybych měl víc času, jako že nemám, tak bych začal první týden s 26 minutami a každý týden si přidával 2 minuty pomalého běhu a 2 minuty rychlejšího běhu. K tomu se vrátím až po Metro běhu.

Tempo na konci tréninku

Na konci tréninku už sotva pletu nohama, spíše stojím, než jdu – pokud se mi podaří dodržet, musí se mi podařit dodržet, na začátku se rozejít a pak volně přejít do běhu a v průběhu tréninku se nikam nehnat a střídat volný běh s rychlejším během, tak na konci si dopřeji luxus a POBĚŽÍM, poběžím volně jako na začátku, to znamená na 60 – 65 % TF max.

Až doběhám

Jsem rád, že se svalím, nožky nahoře, pomož mi má slepičko můj bože – nepůjdu do stavu ležného, ale protáhnu kopyta, bedra, ruce, prostě celýho Lojzu, ale pouze lehce, nesmí to jít do bolesti. Pak si zase namíchám REGENER, vypiju celou dávku, dám sprchu a teprve pak si dám jedno orosený.

Tak schválně, myslíte si, že to Lojza dodrží a trénink absolvuje, jak si naplánoval? No znám jednoho, pro něhož je trenýrkový plán svatý a protože si ho tentokrát Lojza stanovil tak, jak mu radí jeho hlava a jeho neblahé zkušenosti, tak sázím 10:1, že tentokrát už má nakročeno správným směrem. Ale co já vím, i ten nejzkušenější se občas sekne :).

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 9. 9. 2010 0.15 hod. | 195.70.148.xx
Lojza to dodrzi!!! A vydrzi!!!:)
1.) Je to matfyzak… :)
2.) Kolaloka a trenyrkovy plan -- to je zakon!!! :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Máňa a Lojza

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Z Buštěhradu na Sněžku… po svých… : Prostě a tak ... Řečeno bylo dost a mohlo by být dalšími... Jen to zkusit... Vždyť rozklusávaní a…»
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Krásně napsáno, běh je nejlepší antidepresivum, děkuji za motivační články, rady a sdílené…»
  • Správný střih a správná podpora. Nová kolekce podprsenek NIKE PRO BRA : Já osobně si myslím, že stačí i levnější podprsenka, ale hlavně funkční. Jinak já ji kupovala tady…»
  • Tréninkový plán na zhubnutí nejen pro výkonnostní běžce a běžkyně : Ahoj, narazil jsem nedávno na tento trénink. Zatím mám za sebou 2 běhy a líbí se mi to. Jenom mi…»
  • Běžecká čítanka Miloše Škorpila : Adélo, bohužel Běžecká čítanka je už několik let beznadějně vyprodaná a její nové vydání se…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků