logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Máňa a Lojza rok 2 – chce to systém

Máňa a Lojza rok 2 – chce to systém

Lojza sedí u REGENERU a analyzuje své dosavadní běžecké pokusy. Jestli je to znovunabytou špatnou zkušeností se svou zbrklostí resp. s tím, že se opět nedokázal zachovat tak, jak mu radil rozum – tedy hlava. Nebo tím, že jak už z loňska víme, že je matfyzák, sám neví, jedno je však jisté, bere do ruky papír a tužku a začíná si zapisovat své dosavadní chyby a k nim přičiňuje poznámky, jak by to měl udělat správně!

Tempo na začátku tréninku

Jen obuji běžecké boty, ucítím pod nohama pevnou zem, rozeběhnu se jak splašenej – klídek Lojzo, klídek, chce to ze začátku raději první 2 – 3 minuty v klidu jít, pak začít zrychlovat svůj krok a teprve tak v páté minutě se volně, opakuji volně, protože jsem Lojza, tak ještě jednou – volně, rozeběhnout.

Tempo v průběhu tréninku

Sotva že se rozeběhnu, snažím se běžet na plný pecky jako bych měl dojem, že mi něco uteče – poté, co se volně rozeběhnu, pokračuju ve volném běhu (60 – 65 % TF max) dalších 5 minut. Pak si lehce zastrečuju a teprve pak se pustím do dalšího tréninku. V průběhu vlastního tréninku střídám ve dvouminutových intervalech pomalý běh (65 – 70 % TF max) s dvěma minutami rychlejšího běhu (80 – 85 % TF max) a to cca po dobu 40 minut. Kdybych měl víc času, jako že nemám, tak bych začal první týden s 26 minutami a každý týden si přidával 2 minuty pomalého běhu a 2 minuty rychlejšího běhu. K tomu se vrátím až po Metro běhu.

Tempo na konci tréninku

Na konci tréninku už sotva pletu nohama, spíše stojím, než jdu – pokud se mi podaří dodržet, musí se mi podařit dodržet, na začátku se rozejít a pak volně přejít do běhu a v průběhu tréninku se nikam nehnat a střídat volný běh s rychlejším během, tak na konci si dopřeji luxus a POBĚŽÍM, poběžím volně jako na začátku, to znamená na 60 – 65 % TF max.

Až doběhám

Jsem rád, že se svalím, nožky nahoře, pomož mi má slepičko můj bože – nepůjdu do stavu ležného, ale protáhnu kopyta, bedra, ruce, prostě celýho Lojzu, ale pouze lehce, nesmí to jít do bolesti. Pak si zase namíchám REGENER, vypiju celou dávku, dám sprchu a teprve pak si dám jedno orosený.

Tak schválně, myslíte si, že to Lojza dodrží a trénink absolvuje, jak si naplánoval? No znám jednoho, pro něhož je trenýrkový plán svatý a protože si ho tentokrát Lojza stanovil tak, jak mu radí jeho hlava a jeho neblahé zkušenosti, tak sázím 10:1, že tentokrát už má nakročeno správným směrem. Ale co já vím, i ten nejzkušenější se občas sekne :).

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 9. 9. 2010 0.15 hod. | 195.70.148.xx
Lojza to dodrzi!!! A vydrzi!!!:)
1.) Je to matfyzak… :)
2.) Kolaloka a trenyrkovy plan -- to je zakon!!! :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Máňa a Lojza

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»
  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků