logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Lekce z (aqua)joggingu

Lekce z (aqua)joggingu

Upozornění: Nejedná se o další utroušená životní moudra P.Kosorina, nýbrž o nejnovější vědeckou studii, v níž jsou popisovány různé běžecké způsoby související s aquajoggingem.

Když už jsem v tom běhání namočen, chtěl jsem také jednou pořádně vyzkoušet, jaké to je běhat namočen. Tedy ne deštěm, ale v moři (pár příležitostí k tomu se mi nabídlo ve volných chvilkách na sportovním kurzu v Itálii). Zdravotní přednosti aquajoggingu už popsány byly; odbornou běžeckou literaturu však nyní zásadním způsobem obohatí následující přehled běžeckých způsobů, které s aquajoggingem tak či onak souvisejí:

Seajogging

Důležité terminologické odlišení běhání v moři od běžného aquajoggingu, tedy pobíhání či polovznášení se v bazénu. Výhoda: I když toho v moři uběhneme málo, můžeme potom věci neznalým osobám ukázat na tělě zaschlou sůl a nakukat jim, bůhvíjak jsme se při těch kilometrech zpotili :). Nevýhoda: větší nebezpečnost, hlavně pro chlapy (dámské bikini mohou způsobovat zablokování krční páteře).

Sandjogging

Zvlněné písčité dno moře může způsobovat zajímavý jev: vodní příkop ve vodě. Na rozdíl od příkopu na stadionu, který překonávají závodníci ve steeplu a zapadnou do něj maximálně po kolena, můžete do tohoto zapadnout skoro až po ramena. Jinak je písek u moře i dobrým prostředkem na posilování vůle, protože nás místo válení se vybízí běhat a nestrkat před tréninkem hlavu do písku.

Windjogging

Je to parádní nemluvit jen tak do větru o běhání, ale jít si do větru zaběhat. Je to nádherné v tom mořském větru běžet jako vítr, aspoň na chvíli pádit s větrem o závod. A je to i užitečné; předpokládám totiž, že se mi windjogging bude hodit při pražském (půl)maratonu, až zas bude – jako vždycky – fučet podél Vltavy.

Wavejogging

Až budeš u moře, nedělej vlny a jdi si do nich vyzkoušet svou svalovou sílu! Běh proti vlnám totiž posiluje nejen tělo, ale i duši (ne náhodou je vlna pohybu centrem taoistického symbolu dokonalé rovnováhy). Jednu záludnost však mořské vlny mají: smažou naše stopy v písku, takže žádný důkaz o naběhaných vzdálenostech nemáme :).

Shelljogging

Ve chvíli, kdy jsem šel poprvé vyzkoušet aquajogging, jsem nevěděl, že ve skutečnosti jsem šel na shelljogging. Je zajímavé, že mohou – svým pevným umístěním v chodidlech – tak malé škebličky vyvolat tak velké šklebíčky. Shelljogging má však prokazatelné léčivé účinky; jsme po něm totiž méně rozmazlení a odolnější vůči různým nepříjemným vlivům (nepřehlédněme, že jiný význam slova „shell“ je krunýř).

Kokojogging

Jak mnozí z vás určitě vědí, po italských plážích chodí prodavači čerstvého kokosu. Několikrát jsem je zklamal; mylně se totiž domnívali, že běžím směrem k nim v reakci na jejich nabízející vyvolávání a chci si koupit kokos. V jednom případě, kdy jsem tu situaci trochu okomentoval, jsem pak byl velmi rád, že umím běhat a že jsem nedostal na kokos…

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 9736/9634×, 2 komentáře

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 18. 9. 2010 21.00 hod. | 80.243.103.xx
Milane, jen by me zajimalo.. ta poznamka: „dámské bikini mohou způsobovat zablokování krční páteře", doufam, ze to mas vedecky a experimentalne overene:).
Ja jsem nekolikrat videl dobre bezce se „plouzit“ pomalu za hezkou bezici zenou v kratkych vypasovanych bezeckych haderkach:). Sice se ruzne kroutili, ale na zablokovanou pater to nevypadalo:). At se dari!

Milan Kůtek: No jó, ale tady jde samozřejmě o případ, kdy běžíš jenom ty a kolem sebe vidíš bikini, zabraňující úplnému opálení ležících ženských těl… takže se ti z toho otáčení může zablokovat krční páteř :)
M

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků