logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Podzimní chmury

Podzimní chmury

A je to tu zas. Slunečního svitu nám ubývá a s padajícím listím nám padá i naše nálada. Ty tam jsou krásné představy o bězích v barevných, sluncem prosluněných lesích a naše myšlenky se začínají odklánět někam pryč, do tmy tmoucí za okny. A že prý běžce tyto chmury nepotkávají … ale jakpak by ne, vždyť běžci jsou konec konců taky jenom lidi.

I když se říká, že pravidelný přísun pohybu, endorfinů a radosti je nejlepším lékem na podobné duševní stavy. Inu, věci v životě se někdy zamíchají a výsledný koktejl nám vůbec chutnat nemusí. Ale místo teorie si dnes dáme příběh, reálný a ze života – totiž můj.

Jak už jste asi vytušili z předchozích článků, tak běhám. Na tom není nic divného, většina čtenářů BŠMŠ jsou zkrátka běžci. A zrovna když jsem si myslel, že je všechno fajn, běhání šlo na jedničku a byl jsem ve formě, tak přišel zádrhel – do všeho se přimotala práce. Návštěvy šéfů nebývají moc příjemné a obzvlášť pokud takové šéfstvo přijede z Ameriky a co čert nechtěl – rozhodne se zůstat delší dobu. Sbohem běhání, pravidelná stravo a spánku. Všechno se zvrtlo, celé dny jsem seděl, diskutoval, aktivně naslouchal a také do toho jedl a ponocoval a to jen proto, abych druhý den mohl brzy ráno vstát a naskočit znovu do rozjetého kolotoče. Do toho se za okny objevil podzim a bylo postaráno. Dobrá nálada zmizela jako mávnutím kouzelného proutku, dostavil se stres a napětí a vše bylo špatně.

Úplně jsem zapomněl jaké je krásné vyběhnout, zhluboka se nadechnout podzimního vzduchu, nasát vůni do plic a protáhnout nohy. Naštěstí mi můj běžecký kolega připomněl, že tam za těmi skleněnými okny je jedno z nejkrásnějších období v roce, navíc jako stvořené pro běhání – díky Dane! Když jsme znovu vyběhli, dusali podzimním lesem, tak jsem pochopil, co mi celé ty dva týdny chybělo – šum stromů, modré nebe mezi korunami, svěží a voňavý vzduch a pravidelný klapot běžeckých bot. Prostě nádhera…

V tomto období je potřeba více než kdy jindy soustředit se na to, čeho chceme dosáhnout, nebo ještě lépe, na to, jakým způsobem toho dosáhneme. Mnoho z nás má cíle posunuty už do příštího roku nebo začíná s přípravou na první půl- či celý maraton a do toho přeci zbývá ještě mooooře času. Tak vězte, že podzim je v roce jen jeden, zkuste si ho tedy užít naplno, podívejte se na to, co vás motivuje, zavolejte svým běžeckým přátelům, vyběhněte společně a zkrátka se hýbejte.

Na podzim máte na krku úplně stejnou hlavu jako v jiném ročním období. A dost možná v ní nosíte i stejné problémy, no ne? Tak proč jim propadat? Nenechávejte se ovládnout problémy, které nosíte v hlavě už delší dobu. Zkuste se soustředit na pozitivní myšlenky, posaďte se ven a nachytejte poslední zbytky slunce a prožívejte ve svých představách znovu krásné emoce a zážitky letních dní.

A úplně nakonec… pokud vás přeci jenom podzimní chmury přepadnou, buďte za to vděční. Ukazuje se vám totiž svět, ve kterém být nechcete. A proto si vezměte tužku a papír a zaznamenejte svoje myšlenky. Uvidíte, že se nejedná o prapodivné podzimní chmury, ale o neřešené staré záležitosti, které vyplouvají na povrch. A pak už je jen na vás, jak s tím naložíte.

A tak všem přeji co nejvíce slunečních paprsků a podzimních kilometrů!

Eda Kunce foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Rychlost, bez ní to žádný běžec nikam nedotáhne : Nějak mi není jasná ta první odrážka. S jakým odstupem před závodem mám zařadit intervaly? Pokud…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Ilono, to nás mrzí...Tak se budeme těšit na příště! A o běhání to na tomto víkendu prioritně…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Velmi odhodlána jsem přečetla celou nabídku,hned bych jela,ale žením kluka,tak termin…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protože prostě piánko :) »
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Dobrý den, proč je proboha na ilustračním obrázku ten klavír? Předem děkuji za odpověď. Zdraví…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků