logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Chřibský běžníček u konce, bude to stačit?

Chřibský běžníček u konce, bude to stačit?

Rok se s rokem sešel, zase... a start mého oblíbeného závodu je opět tady. Vzhledem k permanentnímu nedostatku času, který mě poslední měsíce provází, nepřináším podrobné informace o tréninku, jako tomu bylo na přelomu jara a léta, kdy jsem trénovala na Olomouc. Také proto, že moje nynější běžecké snažení nebylo tak systematické, jak jsem byla zvyklá ještě loni touto dobou. Poslední 2 roky jsem se soustředila na podzimní Chřibský maraton již od začátku srpna. Letos jsem se probudila v jeho polovině a začala pozvolna hledat ztracenou fyzickou kondici. Ne, že bych v průběhu léta neběhala, ale nebylo to zkrátka ono.

obrázek
Start loňského ročníku Chřibského maratonu

obrázek
Ještě na stadionu, plno sil...a s bolavým krkem

Zlomovým byl asi předposlední prázdninový víkend, kdy jsme byli s dětmi a přáteli na Rusavě. Zjistila jsem, že Hostýnské vrchy jsou na běhání ideálním místem, navíc se podařilo i počasí. A protože jsem tehdy ve víru balení věcí pro celou naši rodinku nechala cyklistické boty doma, nezbylo, než se s malými (ale i velkými) bikery vydat po svých. Musím říct, že mnohde jsem byla i rychleji, než oni.

Ony skoro všechny prázdninové víkendy byly pro nás cestovatelské a sportovní. To nejlepší ale zbylo až na konec. Běžecký kemp běhej.com v Řásné na Vysočině se opravdu vydařil. I když pro mě to byla akce spíše pracovní, než běhací. Nakonec se ale přeci jen i tady podařilo ulovit do sbírky několik naběhaných kilometrů.

obrázek
Radim „mánička“ na Cooperově testu v Řásné. (foto: M. Symon)

První, skutečně delší, souvislý běh jsem naplánovala až na první zářijový víkend. Bylo to celkem pozdě, protože týden na to jsem po dlouhé době oblékla opět závodní dres a vydala se na trať Brněnské pětadvacítky. Byl to zde můj celkově třetí start. A podle předloňského a loňského výsledku to vypadalo, že to se mnou jde skutečně z kopce… Ani zde raději nebudu zveřejňovat dosažený letošní čas, přesto, že konečné umístění bylo vynikající. Nevím, kde se zapomněly všechny moje soupeřky, protože ta katastrofa stačila na první místo v mé kategorii, ve které jsem mimochodem běžela sama… Co naplat, alespoň jsem se nad sebou začala zamýšlet a s vědomím, že do Chřibáku je ještě dosti času, jsem začala běhat trochu víc a hlavně dál.

obrázek
S Dušanem Kyjankou v cíli Brněnské 25

Občas jsem zařadila i nějaký ten rychlejší úsek na dráze. Poučena z předchozího maratonu, kdy jsem podivným způsobem zhasla kolem 33. km, jsem zařadila 30 km běhy. Ty se mi podařilo zaběhnout celkem dva ze tří původně naplánovaných. Z toho třetího jsem se nakonec musela vrátit z důvodu jakéhosi nachlazení, které mě v té době zrovna provázelo. Oba tyto delší běhy dopadly, myslím, více než dobře, obzvláště ten první z nich, kdy jsem měla pocit, že kdyby bylo přede mnou v tu chvíli dalších 12 km, nebude s nimi žádný problém. Prostě mi to sedlo. Navíc počasí bylo jak vymalované. Trasu jsem zvolila členitou. Z Kvasic jsem šla po trase maratonu nahoru na Nový Dvůr, Novou Dědinu, Tabarky, dále přes Vrbku nahoru nad Těšnovice a pak zase dolů. Kromě těchto opravdu dlouhých tras jsem nevynechala cca 5 pětadvacítek, hromadu kratších okruhů a občas i rychlost na dráze.

Ze závodů, které jsem v přípravě absolvovala, nemohu nepřipomenout slavný Bobr cup, který jsem přežila a co navíc, neodnesla jsem si z něj žádné trvalé následky. Dneska si dokonce dovedu představit, že příště do toho půjdu víc dobrovolně, pokud nebude tolik vody :-). No a Helf double cross mám ještě v čerstvé paměti z minulého týdne. Snad z toho výběhu na Helfštýn ve mně něco zůstalo, co bych mohla tuto sobotu zúročit.

Poslední delší běh se uskutečnil tuto neděli 17.10. Šla jsem znovu pětadvacítku v tempu o drobek rychlejším, než sobotní maraton. Od této doby víceméně běžecky odpočívám, dneska plánovaných 12 km a poslední spinn jízda a cvičení ve sportcentru. Zítra se, kvůli práci, ven takřka nedostanu, ve čtvrtek a v pátek jen krátké předstartovní vyklusání :-).

Letos nemám ani nijak velké ambice zaběhnout super čas, ale kdybych se vešla jakkoli pod 4 hod...je to mé tajné přání :-). A především běžet v klidu a pohodě po celou dobu, nebo alespoň do Zdounek, odtud je to už jen kousek. A ve zdraví dokončit, to je samozřejmé.

Do té doby doufám, že se mi vyhnou všechny bacily a podobné záležitosti, které mě trápily v průběhu loňského ročníku. A kdyby náhodou ne, přidám se hlasitě k divákům :-).

Chřibský maraton

Pokud jste se dočetli až sem, přijměte, prosím, pozvání ke startu 38. ročníku Chřibského maratonu, který startuje již tuto sobotu 23.10.2010 na dráze atletického stadionu v Kroměříži. Pokud to nestihnete v 10:30 na start, všichni závodníci jistě ocení vaši podporu kdekoliv na jeho trati – Atletický stadion – Moravská ulice – Vážany – Trávník – Střížovice – Kvasice – Nová Dědina – Kostelany – Bunč – Zdounky – Olšina – Šelešovice – Jarohněvice – Vážany – Atletický stadion v Kroměříži.

Jitka Stehlíková foto
  • přečteno: 7658/7595×
Chřibský běžníček u konce, bude to stačit? Chřibský běžníček u konce, bude to stačit? Chřibský běžníček u konce, bude to stačit?

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků