logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

HEAT Program je skvělá příprava na maraton (alespoň doufám)

HEAT Program je skvělá příprava na maraton (alespoň doufám)

Nadpis představuje moje zbožné přání! Minulé týdny byly ve znamení Fitness expo a mnoha nachozených hodin. Jelikož při přípravách a na samotné výstavě trávíte tak mnoho času, na běh ho logicky zbývá méně. Světýlkem na konci tunelu je pro mě celková relativně dlouhá doba přípravy a šance naběhat ještě mnoho a mnoho kilometrů, díky nimž nabrané manko zlikviduji. Z dosavadního tréninku „Heaťáka“ na maraton vám přinesu několik postřehů. Některé vtipné, jiné bolestivě pravdivé :-).

Začneme malou samochválou – moje tréninková tepová frekvence se díky H.E.A.T. Programu hodně snížila a stabilizovala. Při lekcích mám velký problém dostat se nad 120 tepů/min alespoň do spalovací zóny. Na to se váže již méně pozitivní zpráva – při běhu to neplatí ani omylem. Tělo si na pohyb na páse zvyklo opravdu obdivuhodně a cílem našeho společného plánu s názvem „H.E.A.T. Program na PIM“, bude tělo navyknout na trochu jiný typ tréninku. Trochu ho nakopnout a vzbudit.

Hned jak jsem poprvé vyběhnul a snažil se udržet tepovou frekvenci, kterou mi Miloš předepsal, tělo jakoby samo nevědělo co dělat. Velice rychle jsem se dostal na 60% a tam dlouho vydržel. Problémem bylo to, že pocitově jsem se cítil, že chci běžet rychleji a taky jsem zrychlil na 75 – 80 %. Zkrátím tento nudný příběh. Po 30 min v 80% se mě tělo zeptalo, jestli jsem normální a vypovídalo službu. Jestli tuhle nezodpovědnost předvedu na maratonu, tak přibude jeden křížek podél trati.

Abych vysvětlil, v čem vidím zásadní problém. Jsem trenérem, který trénuje na pocit, i když své ovečky učím používat sporttestery nebo miCoach. Domnívám se, že pro začátečníky je to velice důležité, mít okamžitou kontrolu. Po určité době ovšem jste schopni reálně zhodnotit to, jak se cítíte a svůj trénink si hlídat i bez čísel. Při běhu se z pozice trenéra dostávám do pozice začátečníka a pocity mě dokážou oklamat. Myslím, že to by mohl být problém. Věřím, že tréninkem vše napravím.

Vyzkoušel jsem také zapojení Maxerrunneru do běžeckého tréninku. Samozřejmě na tomto pásu se dá i skvěle běhat, ale uvědomte si, že celou dobu stoupáte vzhůru do kopce, a udržet tepovku na 70 procentech je pro mě v současné době nereálné. Postupně se ale úseky, kdy tepovku udržím „nízko“, prodlužují. Uvidíme, jak to půjde dál.

Přes všechny malé bolístky, puchýře, rýmičky, veletrhy a pracovní cesty běžím dál a věřím, že na konci té cesty naleznu cílovou pásku. Ve vzduchu začínám cítit sníh, takže hledám kulicha, rukavice, nabiju do bot pár hřebíků, místo intového nápoje vezmu placatku a jedeme dál. Doufám, že alespoň ti psi, kteří mi tepovku někdy vyženou až na 110 %, ve sněhu ztratí trochu rychlosti :-).

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 9246/9182×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků