logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ujíme a usedíme se k smrti

Ujíme a usedíme se k smrti

Dneska, tak jako ostatně vždycky, jsem cestou autem poslouchal Radiožurnál a zaujala mě tam informace o tom, že jedním z největších nebezpečí dneška je v zemích s vysokou životní úrovní cukrovka. Asi si pomyslíte, proč straší, vždyť my zas tak vysokou životní úroveň nemáme. Možná máte pravdu. Podle výskytu cukrovky však patříme určitě k velmi ohroženým druhům. Vždyť 8 % obyvatel České republiky má tuhle nemoc a z výdajů na zdravotnictví pak cukrovka schlamstne plných 10 %.

Kdo, nebo co za to může? Mohou si za to,ostatně tak jako vždy, lidé sami. Pominu ty, kteří trpí cukrovkou prvního typu, tedy vrozenou, ti mají prostě smůlu, ti se s ní narodili. Pohříchu ale většina postižených si jí svým způsobem přivodila tím, že moc jedí a málo se hýbají. Tedy spíš, že jedí hodně kaloricky vydatná jídla a jejich výdej energie je prachbídný.

Odborníci na výživu si s tím neví rady. Je fakt, že lidem můžete radit horem dolem a stejně si budou dělat co chtějí. To je v pořádku. Proti tomu žádná. Ono taky zakazovat lidem, že nemají jíst to či ono, když zrovna to i ono nám nejvíc chutná, je v postatě k ničemu, už právě proto, že se nám to zakazuje. Podle mého názoru je lepší lidem dovolit i ten bůček, sádlo, škvarky, ale na druhé straně jim říct, že když si dopřávají tyhle laskominky, že by je měli nějak spálit.

Ne tím, že by si pod sebou rozdělali ohníček, protože už stejně vypadají jako pěknej špekáček, to rozhodně ne. Měli by jim ale nějak vysvětlit, že za každý chlebíček se sádlem by se měli alespoň půlhodinku hýbat. To samé platí o 10 dekách bůčku či škvarků.

Nedělám si vůbec iluze, že někdo poslechne. Bude se mu to ale zdát jako tak velká blbost, že si to určitě zapamatuje a bude to přidávat k lepšímu, až se bude někde s partou zase nadívat uzeným, grilovanými klobáskami nebo nějakou podobnou laskominou. Budou z toho mít hroznou srandu do doby, než najednou zjistí, že jim není nějak do skoku, ale spíše ouvej.

Ve chvíli, kdy jim pan doktor oznámí tu smutnou zprávu: „Je mi líto, ale máte diabetes druhého stupně,“ se začnou ptát „Co s tím můžu dělat?“ A pan doktor jim řekne: „ Jó milej zlatej nebo milá zlatá, teď už si nemůžete dát ani ten bůček ani to sádlo ani ty škvarky a pak si jít na půlhodinky protáhnout tělo. Teď už budete muset polykat tyhle pilule, píchat si inzulínek a nejlepší by bylo, kdybyste se k tomu i hýbal či hýbala.“

Já vím, je to tvrdý, teď když si konečně můžete dovolit se trošku mít, vám začnou zakazovat všechno, co máte rádi a navíc vám budou kázat, že máte dělat to, co máte k smrti neradi. No volba je jen na vás. Nakonec tam musíme stejně všichni, že jo. Tak proč bychom se měli ještě předtím nějak omezovat?

No jak říkám, volba je vždycky jen a jen na vás. Bohužel tady není možnost se na NĚCO vymlouvat, či TO na NĚKOHO svalovat. V tom je kouzlo života, že si o něm, jaký bude, až na malé výjimky rozhodujeme sami!

Takže, asi nám nakonec nezbude než VSTÁVAT a CVIČIT a k tomu chroupat MRKEV :).

Tento článek vyšel 21. listopadu 2008 na blogu Miloše Škorpila

Miloš Škorpil foto
Ujíme a usedíme se k smrti

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (2 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká strava

všechny články Běžecká strava

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků