logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Někdy se proklínám, někdy je trénink záchrana.

Někdy se proklínám, někdy je trénink záchrana.

Pryč jsou týdny, kdy jsem svůj tréninkový plán vnímal jen jako uvolňující vyběhání. Nový plán mi přináší další zkušenosti a někdy i velkou únavu.

Miloš se mě stále snaží připravit na velký den D a myslím, že mi jeho metody zatím vyhovují na 100%. Důležité pro mě je, že se do tréninku nemusím nutit a baví mě. Sice jsem se již uklidil do tepla tělocvičny a do šedě běžeckého pásu, ale pořád to pro mě má ono kouzlo. To, které mě přivádí k mému cíli. Nebudu se přetvařovat, 3 běžecké tréninky a k tomu 9 – 13 lekcí H.E.A.T. Programu týdně není žádný med a únavu nohou hodně pociťuji. Ovšem dal jsem se na vojnu, tak budu bojovat :-).

Jak vnímám svůj trénink? Překvapivě mi to hodně připomíná lekci H.E.A.T. Programu (s tím rozdílem, že nemusím žvatlat do mikroportu). Především čtvrteční výběh je hodně zajímavý a na páse vzbuzuju velkou pozornost. V přírodě je v pohodě přimět tělo ke zvýšení tepovky a dostat se z 65% na 80%, na elektrickém páse jsem si zpočátku připadal jak magor. Postup byl následující – 1. přidat rychlost 2. tep je stále nízko 3. přidat rychlost 4. tep se dostává tam, kde má být 5. tep je vysoko 6. tep je moooc vysoko 7.8.9. zpomaluju. Naučil jsem se, že u mě tělo lépe reaguje na sklon pásu a poslední dobou již relativně dokážu kontrolovat vzestup a pokles tepovky při běhu na pásu. Snad mi to vydrží. Tu podobnost s H.E.A.T. Programem vnímám především v uvolnění mysli, plynutí času a následném pocitu. Je to sice únava, ale příjemná. Vypěstoval jsem si na lekcích zvláštní vlastnost, oprostit se od času. Jen jít/běžet, pravidelně dýchat, dívat se do dálky a být ve svojí hlavě. Trénink se tím dostává do jiné dimenze.

Největší dosavadní úskalí spatřuji v psychické rovině. Dokud mě počasí umožňovalo běhat venku, bral jsem tento čas jako čistou relaxaci. Tím, že po skončení lekce ještě zůstávám ve fitku a běžím na pásu, se toto vytrácí. Relaxace se mění v trénink a pocitově ztrácím volný čas. Myslím, že je to jen otázka času, než si tělo zvykne na jiný režim a bude to v pohodě. To se samozřejmě dozvíte v dalším článku.

Chtěl bych to zakončit zbožným přáním. "Chci sluníčko, chci běhat venku, chci cítit vítr a čerstvý vzduch!" Třeba mi to Ježíšek nadělí na Vánoce.

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 7309/7278×, 4 komentáře

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Tomáš Hýna | 12. 11. 2010 13.01 hod. | 213.192.29.xx
Důvod je prostej...rýmička a kašílek by mě vyřadily nejen z tréninku, ale i z lekce...takže spíš prevence :-). Když je ale takový počasí jako dneska tak to překonám rád :-)

Adam | 12. 11. 2010 12.56 hod. | 88.103.43.xx
Ahoj,
z jakeho duvodu nebehas tedka venku? Je to jenom nechut k zime nebo za tim stoji neco vic?
Pokud jenom nechut, tak radim prekonat:-)

ll | 12. 11. 2010 12.37 hod. | 89.176.84.xxx
Zrovna koukam z okna . Neposlal to ten ježíšek příliš brzo ?? :))

ježíšek | 12. 11. 2010 12.28 hod. | 88.101.112.xxx
Tomáši, už ti balím hóóóódně velký dárek, kde bude sluníčko, vítr a čerstvý vzduch ...

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků