logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Run Down

Run Down

Běžecké časopisy a weby jsou plné rad a doporučení, jak trénovat do kopce a jak běhat na nakloněném běžeckém pásu, přinášejí výsledky běhů do vrchu, lákají nás k závodům do schodů, atd. atd.

Přitom mnohem originálnější a přínosnější je běh z kopce. Jeho různé podoby – na které se buď zapomíná, nebo je zatím nikdo kromě mě neobjevil – nám umožní zpestřit si jednotvárné běhání, zlepšit se v závodě a přinesou nám naprosto nečekané zážitky (někomu možná i popularitu).

Účelem běhu do schodů je svalová síla, ale běh ze schodů, to bude síla hlavně pro diváky. Run Up je elitářská záležitost, vhodná jen pro někoho. Opačné varianty, tedy Run Down, se však mohou zúčastnit úplně všichni; například kuřáci nevykašlou plíce (musí dávat pozor, aby nespadli, což jim nedovolí kašlat), tlusťoši se sesouvají samospádem, atd. Dokonce ani klaustrofobici (bojí se do výtahu) nemusí řešit, jak se po výběhu schodů dostanou se ztuhlýma nohama dolů, protože už dole jsou.

Běžecký pás s nastavitelným sklonem je stále rozšířenější tréninkovou možností; jenom skutečný borec na něm ale zařadí zpětný chod a udělá čelem vzad. Je sice možné, že místo dvojité práce kotníků bude následovat dvojitá fraktura kotníků, ale zase se potom bude moci intenzivně věnovat plnění předepsaných dávek OV v tréninkovém deníku :)

Součástí naší přípravy by mělo být i zvládání prudkých zatáček, které pak potřebujeme v závodě pro rychlé a ladné obíhání soupeřů, případně obrátkové mety v půlce trati. Jak to nejlépe natrénovat? Ideální jsou seběhy bobové nebo sáňkařské dráhy. A to celoročně, čili i teď na podzim (natož až brzy zledovatí). Budete-li mít konečně pocit, že při běhu letíte, tak to nebude jenom pocit!

Říká se, že běh je stále stejný, prostě skoro žádná změna. Chcete změnu opravdu viditelnou? Tak běhejte naplno dolů z prudkých nadjezdů, přemostění, hrází a mimoúrovňových křižovatek. Velmi brzy nastane tak velká změna (podoby), že vás – po držkopádu na asfaltu – nikdo nepozná.

Závěrem ještě alespoň jedna výhoda uvedených metod běhu směrem dolů: ušetříte peníze za testery, neboť je už nebudete potřebovat. Když se naplno řítíte dolů, vyvíjíte nadmaximální rychlost, čímž dosahujete nadmaximální tepovky (TFnadmax). A tu žádný tester samozřejmě ukázat neumí... takže pokud už nějaký máte, můžete ho klidně vyhodit.

P.S.: právě jsem obdržel mailovou zprávu, kterou mi zaslali pánové Wit (starosta New Yorku) a Joke (generální manažer firmy IBM). Na můj návrh se rozhodli uspořádat v nejvyšším newyorském mrakodrapu – kde má IBM hlavní sídlo – světovou premiéru závodu s názvem Run Down! Přihlašovat se můžete exkluzivně už dnes, a to na www.suicide.rundown.com

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 9909/9744×, 3 komentáře

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 20. 11. 2010 19.50 hod. | 80.243.103.x
Myslim, ze po dnesnim nocnim behu s celovkou a „run down“ bych navrhoval zavest ceskou odnoz teto discipliny s kratkym nazvem „ Z vršku na dršku". 12:)

pavel kosorin | 20. 11. 2010 8.41 hod. | 95.140.247.xxx
pozor na rundownův syndrom :-), srdečně zdravím!

Milan Kůtek: Pavle, ten ale skutečně existuje! Projevuje se tak, že když běžíš do kopce, pozoruješ, že to jde s tebou z kopce :) M

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Doporučuji při potížích klid a počkat. Běhala jsem dlouho přes bolesti a nedopřála při občasném…»
  • 7 tipů pro běhání na pásu : vopruz :-( »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobry den, v cervnu 17 jsem zacal opet behat a hodne aktivne zit. Zhruba po mesici se ozvala leva…»
  • Pomalé běhání, cesta nejen k běžecké dlouhověkosti : Jitko, 60 metrů stupňovaně se běží tak, že začínáš běžet velmi pomalu a postupně, cca po 10 metrech…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků