logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ustlat se dá různě

Ustlat se dá různě

„Jak si kdo ustele, tak si také lehne“. Pod tímhle příslovím si člověk představí leccos Já si teda ustlal parádně a to na kole. Holt jsem se nedržel svého kopyta, jak také radí jiné přísloví. S čím člověk zachází, tím také schází. Já tentokrát zacházel s kolem a zároveň s mobilem. Řídil jak frajer jednou rukou, druhou si psal poznámky a ve chvíli, kdy jsem chtěl zastavit a ulevit plnému močovému měchýři, mi telefon v pravé ruce začal vyzvánět. Drže se řídítek levou rukou, instinktivně jsem šáhl po brzdě, leč ta je jak známo nalevo – přední a už jsem letěl plavným obloukem a přistál přímo na přilbě. Ještě štěstí, že jsem se pro ní vrátil a umím džudistický kotoul. Přilba ochránila hlavu a kotoul nohy, takže to nejvíc odnesla levá ruka.

A proč jsem na tom kole vůbec vyrazil?

Vyjeli jsme se Zdeňkem a Karlem objet trasu půlmaratonu z Chebu do Waldsassenu, abych jí mohl hodit na stránky Běžecké školy, k tomu přihodit propozice a přihlášku jak na samotný půlmaraton, tak na celý Pohár Běhů bez hranic. Proto jsem si do mobilu zapisoval v poznámkách trasu, abych si jí pak pamatoval. No teď vím jen, že jsme vyjeli do Waldsassenu z náměstí v Chebu, vzali to po pěší zóně k Penny, přes most a doprava, Zemědělskou po zelené, rovně po cyklostezce 204. Ustlal jsem si přesně na pátém kilometru trasy. To asi proto, že na pátém kilometru by měla být občerstvovačka a tělo si už žádalo chvilky odpočinku.

Dál jsme jeli po nově budované cyklostezce, kde dříve vedla železnice až k Vechtru. Zajímavostí tohoto úseku, který ale asi budeme muset vynechat, abychom se vešli do půlmaratonu je, že železný železniční most, který zde byl ještě od první republiky a vydržel i dobu temna, jednoho dne někdo naložil a odvezl do sběru. U Vechtru jsme odbočili doprava po modré na Kozly – Mýtina. Z modré následně uhnuli u stanice autobusu zase doprava (sakra, nejeli my stále do kruhu?), směrem na penzion a Nový Hrozňatov. Na téhle křižovatce se nemůžete mýlit, neboť Loretu máte na protějším kopci přímo před sebou. Při stoupání k Loretě můžete a na podzim, kdy už bude méně listí, budete moci tím spíše, zahlédnout místo Božího hrobu.

Projeli jsme kolem Lorety, pak šusem z kopce do Starého Hrozňatova, tady uhnuli, tentokrát doleva, po cyklostezce 2056 na Waldsassen. V Mammersreuthu uhnuli doprava po hlavní silnici a po ní už dojeli až do Waldsassenu. Tam jsme zjistili, že tato trasa měří bezmála 26 km a zpátky jeli kolem skalní jeskyně v níž může hledající na chvilku v klidu spočinout, případně si vyprosit u panenky Marie nějaké to odpuštění či pomoc. Nemusíte tak jezdit ani do Lurd, jímž bylo právě toto místo inspirováno.

Trasa, po níž jsme jeli tam i ta, po níž jsme jeli zpět, je neskutečně krásná. Až na prvních dva a půl kilometru, kdy probíháte Chebem, běžíte pořád v přírodě. Většinou vede po asfaltových cestách, jak jsem zjistil na vlastním těle, je i docela tvrdá :). Oko běžce, i moje promodralé, ale hlavně jeho nohy, srdce a plíce si přijdou rozhodně na své. Každopádně ale to, co je na ní možné zhlédnout, stojí za to.

I když jsem během jízdy koketoval s tím, že bychom nakonec mohli místo ½ maratonu udělat pětadvacítku, tak nakonec jsem byl přehlasován a zůstane jen u původního plánu, tedy bude to jen půlmaratón, i když při trošce „dobré“ vůle, kdybychom připojili některé vybrané pasáže podél bývalé signálky, tak by se zde dal naměřit i maratonek :), který by si nezadal s tím na Silva Nortica nebo s těmi, na něž se opět chystám do Alp. Ale to možná až příště. Přece nevystřílíme všechny ostré najednou :).

Miloš Škorpil foto
Ustlat se dá různě Ustlat se dá různě Ustlat se dá různě Ustlat se dá různě Ustlat se dá různě Ustlat se dá různě Ustlat se dá různě

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Zdenek Dančo | 25. 5. 2009 17.27 hod. | 85.70.99.xxx
Jakožto očitý svědek mám podezření, že i ten pád byl součástí popularizace běhu a Miloš s něčím takovým počítal..Za ty rány, modřiny a technické provedení by se nestyděl ani tým hollywodských maskérů a kaskadérů!

Petr Matoušek | 25. 5. 2009 15.29 hod. | 89.103.243.xx
Děkuji, už je mi to jasnější. Těším se na oficiální propozice. Mrzí mě Tvoje zranění, ale hlavně, že jsi jinak vcelku a dokončil jsi spanilou jízdu a vytyčování trasy. Při běhu se padá z menší výšky a někdy i při menší rychlosti:o) S pozdravem Petr

Romík | 25. 5. 2009 10.30 hod. | 80.250.9.xxx
Lidová poezie od Romíka 

bajker potkal kamí, má na hubě bebí
přes řidítka saltíčko, zachrastilo tělíčko
špeky dopad pruží, rypák štěrkem pluží
sportovat chtěl maličko, proč venku svítí sluníčko
co na bajka ho vyhnalo, by módně zdraví dělalo
potlučenec doma leží, na pozadí telka běží
a Kolombovo hledání – ruší jen křupek chroupání
:-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků