logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Proč je lepší chodit

Proč je lepší chodit

Chůze je nejpřirozenější lidský pohyb a prostředek k aktivnímu životu. Člověk si schopností udělat krok otevírá dveře k mnohým dalším aktivitám. Zkusme znovuobjevit téměř zapomenuté kouzlo chůze.

Přemýšlejme o chůzi jako o prostředku fitness

Na chvilku se zamysleme a chůzi vnímejme jako prvek, který lidem ve fitness má co nabídnout. O vlivu posilování, jízdě na kole, či plavání se vždy uvažovalo jako o sportech, které mají potenciál lidem zlepšit fyzičku a zdraví.

Chůzi vnímáme jen jako vyplnění prázdného místa mezi automobilem a fitcentrem. Ona nám toho ovšem může nabídnout mnohem víc. Je specifická tím, že zapojuje všechny posturální i fázické svaly, ale zároveň je nepřetěžuje. Zátěž je rovnoměrně rozložena, přičemž tělo neskládáme do nepřirozených pozic, jako například při jízdě na kole. Náročnost "cvičení" lze ovlivňovat mnoha faktory, stejně jako u jiných aktivit – chůze do kopce, zapojení paží pomocí hůlek, rychlost chůze...

Každá aktivita, kde se snažíme zlepšit fyzickou zdatnost, má nespočet kontraindikací. Chůze je ovšem prostředek, který se využívá ke snižování těchto omezení a je doporučována jako cesta k náročnějším cvičením, či sportům. V poslední době je na tuto geniálně jednoduchou aktivitu obracen pohled odborné veřejnosti a klientů. Rozmach aktivit je velice citelný a Nordic walking či H.E.A.T. Program toho jsou zdárným příkladem. Právě na H.E.A.T. Program bude zaměřen následující seriál, který bude Běžecká škola přinášet.

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 8479/8385×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

štefan | 8. 12. 2010 12.34 hod. | 89.103.157.xxx
Já se musím přiznat, že chodím strašně nerad. Připadá mi to hrozně zdlouhavé. A taky chodím nepořádně. Někdy, když si to uvědomím, tak se snažím soustředít na držení těla a došlap. Potřeboval bych ale chůzi zlepšit. Když přejdu u ultra do chůze, tak se doslova vleču. Nechce se mi s tím nic dělat, radši se soustřeďuji na to, abych vydržel co nejdéle běžet. Ale navzdory mé nechuti k chůzi jsem se 2x zůčastnil dálkového pochodu Pražská stovka, podruhe jsem to kvůli bloudění vzdal asi po 80 km.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecké středy Běžecké školy na Praze 14 – Černém Mostě : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda i v letošním roce probíhá příprava pokročilých běžců, zda…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : Dobrý den, mapa závodu je vždy dostupná na stránce runczech.com Může se stát, že trasa se nebude…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : nevíte proč někdo sem nedal mapku trasy půlmaratonu? »
  • Triky a pověry spojené s běháním. Dvacátý pátý tip Běžecké školy pro váš lepší života běh : Ahoj, začala jsem běhat téměř před rokem. Pamatuji si, že ty začátky byly opravdu šílené, ale je to…»
  • Zapomeňte na hubnutí, žijte, abyste zvýšili svou vitalitu a chuť do života : Moc krásný článek ... souhlasím. Skvělé motto na závěr a knihu od A.L.Gittleman mohu vřele…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků