logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Proč je lepší chodit

Proč je lepší chodit

Chůze je nejpřirozenější lidský pohyb a prostředek k aktivnímu životu. Člověk si schopností udělat krok otevírá dveře k mnohým dalším aktivitám. Zkusme znovuobjevit téměř zapomenuté kouzlo chůze.

Přemýšlejme o chůzi jako o prostředku fitness

Na chvilku se zamysleme a chůzi vnímejme jako prvek, který lidem ve fitness má co nabídnout. O vlivu posilování, jízdě na kole, či plavání se vždy uvažovalo jako o sportech, které mají potenciál lidem zlepšit fyzičku a zdraví.

Chůzi vnímáme jen jako vyplnění prázdného místa mezi automobilem a fitcentrem. Ona nám toho ovšem může nabídnout mnohem víc. Je specifická tím, že zapojuje všechny posturální i fázické svaly, ale zároveň je nepřetěžuje. Zátěž je rovnoměrně rozložena, přičemž tělo neskládáme do nepřirozených pozic, jako například při jízdě na kole. Náročnost "cvičení" lze ovlivňovat mnoha faktory, stejně jako u jiných aktivit – chůze do kopce, zapojení paží pomocí hůlek, rychlost chůze...

Každá aktivita, kde se snažíme zlepšit fyzickou zdatnost, má nespočet kontraindikací. Chůze je ovšem prostředek, který se využívá ke snižování těchto omezení a je doporučována jako cesta k náročnějším cvičením, či sportům. V poslední době je na tuto geniálně jednoduchou aktivitu obracen pohled odborné veřejnosti a klientů. Rozmach aktivit je velice citelný a Nordic walking či H.E.A.T. Program toho jsou zdárným příkladem. Právě na H.E.A.T. Program bude zaměřen následující seriál, který bude Běžecká škola přinášet.

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 8086/8005×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

štefan | 8. 12. 2010 12.34 hod. | 89.103.157.xxx
Já se musím přiznat, že chodím strašně nerad. Připadá mi to hrozně zdlouhavé. A taky chodím nepořádně. Někdy, když si to uvědomím, tak se snažím soustředít na držení těla a došlap. Potřeboval bych ale chůzi zlepšit. Když přejdu u ultra do chůze, tak se doslova vleču. Nechce se mi s tím nic dělat, radši se soustřeďuji na to, abych vydržel co nejdéle běžet. Ale navzdory mé nechuti k chůzi jsem se 2x zůčastnil dálkového pochodu Pražská stovka, podruhe jsem to kvůli bloudění vzdal asi po 80 km.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas82
Asics113
Brooks16
Inov-850
Icebug5
Hoka One20
Mizuno49
Newton3
NB21
Nike48
Salming326
Salomon38
Scott2
Vibram Fivefingers6
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce44
Běhám bos, bot netřeba13
ON6

kde se diskutuje

  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, pane Škorpile, moc děkuji za tréninkový plán, pokusím se ho bezezbytku dodržet:-). Pak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků