logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Proč je lepší chodit

Proč je lepší chodit

Chůze je nejpřirozenější lidský pohyb a prostředek k aktivnímu životu. Člověk si schopností udělat krok otevírá dveře k mnohým dalším aktivitám. Zkusme znovuobjevit téměř zapomenuté kouzlo chůze.

Přemýšlejme o chůzi jako o prostředku fitness

Na chvilku se zamysleme a chůzi vnímejme jako prvek, který lidem ve fitness má co nabídnout. O vlivu posilování, jízdě na kole, či plavání se vždy uvažovalo jako o sportech, které mají potenciál lidem zlepšit fyzičku a zdraví.

Chůzi vnímáme jen jako vyplnění prázdného místa mezi automobilem a fitcentrem. Ona nám toho ovšem může nabídnout mnohem víc. Je specifická tím, že zapojuje všechny posturální i fázické svaly, ale zároveň je nepřetěžuje. Zátěž je rovnoměrně rozložena, přičemž tělo neskládáme do nepřirozených pozic, jako například při jízdě na kole. Náročnost "cvičení" lze ovlivňovat mnoha faktory, stejně jako u jiných aktivit – chůze do kopce, zapojení paží pomocí hůlek, rychlost chůze...

Každá aktivita, kde se snažíme zlepšit fyzickou zdatnost, má nespočet kontraindikací. Chůze je ovšem prostředek, který se využívá ke snižování těchto omezení a je doporučována jako cesta k náročnějším cvičením, či sportům. V poslední době je na tuto geniálně jednoduchou aktivitu obracen pohled odborné veřejnosti a klientů. Rozmach aktivit je velice citelný a Nordic walking či H.E.A.T. Program toho jsou zdárným příkladem. Právě na H.E.A.T. Program bude zaměřen následující seriál, který bude Běžecká škola přinášet.

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 9409/9264×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

štefan | 8. 12. 2010 12.34 hod. | 89.103.157.xxx
Já se musím přiznat, že chodím strašně nerad. Připadá mi to hrozně zdlouhavé. A taky chodím nepořádně. Někdy, když si to uvědomím, tak se snažím soustředít na držení těla a došlap. Potřeboval bych ale chůzi zlepšit. Když přejdu u ultra do chůze, tak se doslova vleču. Nechce se mi s tím nic dělat, radši se soustřeďuji na to, abych vydržel co nejdéle běžet. Ale navzdory mé nechuti k chůzi jsem se 2x zůčastnil dálkového pochodu Pražská stovka, podruhe jsem to kvůli bloudění vzdal asi po 80 km.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Dan Lieberman, jeden z nejpřesvědčivějších obhájců běhání naboso, říká: „Otázka nezní, jestli běhat naboso či ne, ale jak běhat!“ : co se veku tyce ja zacal postupne prechazet na minimalisticke boty (NB minimus) tesne před…»
  • Všechny, co se hýbou pro zdraví by měli zkásnout, nebo rovnou zbásnout! : Samozřejmě ze vším souhlasím. Kde jsou ty zlaté časy co jsem při běhu nikoho podobně postiženého za…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků