logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Pohybujeme se na šikmé ploše

Pohybujeme se na šikmé ploše

Geniálně jednoduchá myšlenka vedla k vytvoření H.E.A.T. Programu. Umožnit lidem pohyb po kopcích uvnitř místnosti. Samozřejmě stejnou myšlenku již ztvárnili tvůrci elektrických pásů, když pomocí elevace zvednete pás do sklonu. Ale není zlato všechno, co se třpytí! H.E.A.T. Program využívá mechanický pás Maxerrunner. Ten poháníte jen svojí silou za použití stejných svalů, jako když jdete na Sněžku. Otázka je proč? Proč bych měl začít něco dělat? Proč zrovna chodit? Následující text je možná o vás, možná o vašich přátelích.

Proč by měl člověk chodit? Zdánlivě hloupá otázka, odpověď je jednoduchá a není hloupá, protože se tak narodil

Šikmá plocha, nejen na páse

Šikmou plochu si můžete představit jako životní styl, jaký mají lidé po celé Zemi. Všeobecně platným faktem je, že lidé jsou hypokinetičtí (málo se hýbou), a v důsledku toho se zhoršuje jejich zdravotní stav, o fyzické kondici nemluvě. Smutným faktem je to, že čím méně se člověk hýbe, tím více se mu snižuje vhodné spektrum sportovních aktivit, které by to mohly zvrátit. Oslabené lidské tělo není schopné zvládat zátěž populačně oblíbených sportů bez rizika zranění, kolapsu či obrovského vyčerpání. Samozřejmě tyto aktivity nikdy nepovedou ke zlepšení zdravotního stavu. Paradoxně to může být poslední hřebíček do rakve pro tenisové rakety, kopačky, hokejky, či sálové boty. Pevně věřím, že právě Vy v této pozici nejste a nikdy nebudete, ale věřte mi, stačí se rozhlédnout kolem sebe a podobných lidí naleznete mnoho.

Málo známý zabiják MCVS

Málo pohybu vede ve svém důsledku k Metabolickému kardiovaskulárnímu syndromu (MCVS). MCVS představuje chomáč vzájemně provázaných poruch (vysoký krevní tlak, hyperinzulinémie, obezita, špatný poměr cholesterolu HDL-LDL, špatná srážlivost krve ...), který ve výsledku vede k ucpání cév, zástavě srdce, či mozkové příhodě. Nemocí je to hodně, ale příčina a zároveň řešení je velice jednoduché. Je to POHYBOVÁ AKTIVITA, která má potřebnou kvalitu, intenzitu, délku trvání a frekvenci. Otázka zní: která aktivita je pro člověka vhodná, když už je tělo oslabeno předešlou "neaktivitou“? O běhání, fotbalu, aerobiku, posilovně, squashi, tenisu a jiných aktivitách se nemůžeme vůbec bavit! V této fázi vše začíná od chůze, hodně pomalé chůze. Při té se tělo nedostane do takového "šoku" a je schopno pracovat a pomalu zvyšovat fyzickou zdatnost, tělesné zdraví. Právě chůze je startér, který může tělo připravit pro další aktivity, ale jak bylo napsáno, musí tato chůze mít potřebnou kvalitu, intenzitu, délku a frekvenci. H.E.A.T. Program se ukazuje jako maximálně vhodný prostředek, schopný zvyšovat kvalitu života.

Máte pár základních možností, jak se rozhodnout.

  1. Mě se to netýká, je to hloupost – budete řešit následky
  2. Nic mě nebolí, nic mi nehrozí – budete řešit následky
  3. Začnu se sebou něco dělat – ale co teď?

Začněte pěkně odspodu a postupně, nesnažte se vše stihnout za týden. Řeč je o měsících a rocích. Nebojte se, nejde o systematickou dlouhodobou práci, tak jak se dočtete téměř ve všech publikacích, je to o chytlavém a zábavném životním stylu. H.E.A.T. Program je aktivita, která Vám je schopna nabídnout kompletní servis. Dohled vyškoleného instruktora, který přizpůsobuje lekci Vám, zábavnou hudbu, jednoduchý pohyb na mechanickém pásu a spoustu nových přátel, se kterými se potkáváte na lekcích a dodáváte si sílu. Navštivte www.heatprogram.cz a jedno z téměř 60 center po celé ČR a přesvědčte se na vlastní kůži!

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 8308/8141×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»
  • Škorpilova škola běhu – běžecký almanach pro všechny : Knížku jsem koupil před třemi lety a začal běhat.Teď si život bez běhu nedokáži představit. »
  • Vyzkoušel jsem běžecké vybavení z Lidlu: začátečník si může vybrat : Kdysi jsem si v Lidlu kupoval běžecké funkční oblečení, k mému překvapení, šlo o docela kvalitní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků