logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Pohybujeme se na šikmé ploše

Pohybujeme se na šikmé ploše

Geniálně jednoduchá myšlenka vedla k vytvoření H.E.A.T. Programu. Umožnit lidem pohyb po kopcích uvnitř místnosti. Samozřejmě stejnou myšlenku již ztvárnili tvůrci elektrických pásů, když pomocí elevace zvednete pás do sklonu. Ale není zlato všechno, co se třpytí! H.E.A.T. Program využívá mechanický pás Maxerrunner. Ten poháníte jen svojí silou za použití stejných svalů, jako když jdete na Sněžku. Otázka je proč? Proč bych měl začít něco dělat? Proč zrovna chodit? Následující text je možná o vás, možná o vašich přátelích.

Proč by měl člověk chodit? Zdánlivě hloupá otázka, odpověď je jednoduchá a není hloupá, protože se tak narodil

Šikmá plocha, nejen na páse

Šikmou plochu si můžete představit jako životní styl, jaký mají lidé po celé Zemi. Všeobecně platným faktem je, že lidé jsou hypokinetičtí (málo se hýbou), a v důsledku toho se zhoršuje jejich zdravotní stav, o fyzické kondici nemluvě. Smutným faktem je to, že čím méně se člověk hýbe, tím více se mu snižuje vhodné spektrum sportovních aktivit, které by to mohly zvrátit. Oslabené lidské tělo není schopné zvládat zátěž populačně oblíbených sportů bez rizika zranění, kolapsu či obrovského vyčerpání. Samozřejmě tyto aktivity nikdy nepovedou ke zlepšení zdravotního stavu. Paradoxně to může být poslední hřebíček do rakve pro tenisové rakety, kopačky, hokejky, či sálové boty. Pevně věřím, že právě Vy v této pozici nejste a nikdy nebudete, ale věřte mi, stačí se rozhlédnout kolem sebe a podobných lidí naleznete mnoho.

Málo známý zabiják MCVS

Málo pohybu vede ve svém důsledku k Metabolickému kardiovaskulárnímu syndromu (MCVS). MCVS představuje chomáč vzájemně provázaných poruch (vysoký krevní tlak, hyperinzulinémie, obezita, špatný poměr cholesterolu HDL-LDL, špatná srážlivost krve ...), který ve výsledku vede k ucpání cév, zástavě srdce, či mozkové příhodě. Nemocí je to hodně, ale příčina a zároveň řešení je velice jednoduché. Je to POHYBOVÁ AKTIVITA, která má potřebnou kvalitu, intenzitu, délku trvání a frekvenci. Otázka zní: která aktivita je pro člověka vhodná, když už je tělo oslabeno předešlou "neaktivitou“? O běhání, fotbalu, aerobiku, posilovně, squashi, tenisu a jiných aktivitách se nemůžeme vůbec bavit! V této fázi vše začíná od chůze, hodně pomalé chůze. Při té se tělo nedostane do takového "šoku" a je schopno pracovat a pomalu zvyšovat fyzickou zdatnost, tělesné zdraví. Právě chůze je startér, který může tělo připravit pro další aktivity, ale jak bylo napsáno, musí tato chůze mít potřebnou kvalitu, intenzitu, délku a frekvenci. H.E.A.T. Program se ukazuje jako maximálně vhodný prostředek, schopný zvyšovat kvalitu života.

Máte pár základních možností, jak se rozhodnout.

  1. Mě se to netýká, je to hloupost – budete řešit následky
  2. Nic mě nebolí, nic mi nehrozí – budete řešit následky
  3. Začnu se sebou něco dělat – ale co teď?

Začněte pěkně odspodu a postupně, nesnažte se vše stihnout za týden. Řeč je o měsících a rocích. Nebojte se, nejde o systematickou dlouhodobou práci, tak jak se dočtete téměř ve všech publikacích, je to o chytlavém a zábavném životním stylu. H.E.A.T. Program je aktivita, která Vám je schopna nabídnout kompletní servis. Dohled vyškoleného instruktora, který přizpůsobuje lekci Vám, zábavnou hudbu, jednoduchý pohyb na mechanickém pásu a spoustu nových přátel, se kterými se potkáváte na lekcích a dodáváte si sílu. Navštivte www.heatprogram.cz a jedno z téměř 60 center po celé ČR a přesvědčte se na vlastní kůži!

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 7067/6944×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků