logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běh za novými cíli a sny

Běh za novými cíli a sny

Každý nový rok pro nás znamená nové plány, nové cíle, prostě těšení se na to, co bude, co nám ten nový rok přinese. Běžci jsou takoví divní"brouci“, stojí nohama pevně na zemi a přitom se neustále vznáší kdesi v oblacích, o to víc by měli zvažovat, do čeho se pustí, jak se na to připraví …

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nejčastější běžecká přání
  2. Pozor na zranění
  3. Mám se namazat?

Nejčastější běžecká přání

  • nové běžecké boty
  • nové trenky, elasťáky, trika, bundy, čepice, rukavice …
  • nový sporttester či GPSka
  • nové běžecké zážitky
  • zhubnout
  • zesílit
  • zrychlit
  • být vytrvalejší
  • nové osobáčky

Všechny vaše plány a cíle by měly mít reálný základ, to znamená, měly by být takové, abyste je mohli sami ovlivnit. Nová vítězství jsou sice oblíbeným cílem, ale také cílem, který můžete ovlivnit jen tím, že zrychlíte, zesílíte, budete vytrvalejší, budete mít chladnější hlavu v rozhodujících okamžicích a bude vám sloužit zdraví, nikdy však neovlivníte formu svých soupeřů.

NIKDY NEŽEHREJTE NA OSUD, TEN VŽDY PŘEJE PŘIPRAVENÝM A TĚM, KTEŘÍ SI VĚŘÍ!

Každopádně však v období po novém roce by se už naše příprava měla více zaměřovat na tempovou vytrvalost, tempo a sílu. Rychlost má ještě pořád čas. V listopadu a prosinci byl čas na regeneraci a nabíhání kilometrů, teď už si můžete v rámci tréninku střihnout i nějaký závod. Závody byste však neměli běhat kvůli výkonům či vítězstvím, a měly by mít konkrétní cíle. Třeba pro jeden si dát za cíl běžet ho v tempu 4 min na kilometr, druhý tak, že začátek, třeba prvních 1500 m poběžíte, co to dá, v dalším závodě se budete soustředit na dlouhý finiš, v jiném na stupňovaný běh, v jiném v nasazování trháků soupeřům … Prostě berte závody jako kvalitní trénink. Jako trénink fyzičky, taktiky i sebeovládání!

Pozor na zranění

Pokud běháte na běžkách a třeba i závodně, tak už určitě víte, že pohyb na běžkách a běh na silnici zatěžují různé svalové skupiny. Hlavně na běžkách hodně zatěžujete třísla, takže v týdnu byste měli svůj trénink tomu přizpůsobit, běhat spíš delší o něco volnější úseky, než kratší a rychlé. Hodně času byste také měli věnovat protahování vnitřní strany stehen, abyste třísla uvolnili. Vůbec v zimě byste měli dbát hodně na protahování a více času věnovat rozcvičení. Zejména pokud vás čeká běh na kluzkém terénu. Pokud to bude opravdu klouzat, neváhejte si na boty natáhnout

Mám se namazat?

Častá otázka při zimním tréninku zní:"Mám používat nějakou hřejivou emulzi?" Moje odpověď zní:"Lepší než všechny hřejivé emulze je důkladné rozehřátí." Každopádně neuvažujte nikdy tak, že:"Mám málo času, tak se namažu hřejivou a ošidím rozehřátí a získaný čas budu moci využít pro pořádný trénink!" S tímhle uvažováním si leda koledujete o pěkný malér v podobě zranění.

Rybáři si většinou přejí s začínajícím rokem krásné a hlavně tááááááááááákhle velké úlovky. Já vám přeji krásné, mechem porostlé cestičky, dny plné slunce a pohody, splnění všech snů, přání a cílů. Nové soupeře, nové přátele, nové trasy, nové závody a spoustu nových zážitků, a to nejen při běhání.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Marty | 14. 3. 2013 1.19 hod. | 88.101.132.xxx
Sportovci mají výborné sny a cíle. Bylo by fajn, kdybyste jimi inspirovali ostatní. Běh za novými cíli se mi líbí :-)
Vložte svůj sen do Galerie Snů na www.galeriesnu.cz
Díky

Racewalker | 20. 12. 2010 19.17 hod. | 85.161.138.xxx
Miloši. Mám skromný dotaz. Tento tréninkový plán, bude směřovat ke konkrétnímu „cíli“ (datu)? A bude se dále „štěpit“ pro závodníky na 5, 10km, půlmaraton, a maraton pro dosažení nej výsledků v závodním období? (jsou to dva dotazy :-)) Děkuji za odpověď a přeji krásné Vánoce Vám, i všem sportujícím. Milan

ll | 20. 12. 2010 8.27 hod. | 89.176.84.xxx
Mám se namazat ?
Mám to chápat tak že když sou ty vánoce tak je potřeba si užívat pohodičku a třeba místo regeneračního výběhu se teda namazat a dát si svařáček ??? Pohoda v duši je nekdy víc jak 5 treningů :)

fotoMiloš Škorpil: II, pochopil jsi to naprosto správně :), krásné, pohodové dny, nejen tobě, ale všem, ostatně asi jste si všimli, že trénink je tomu také uzpůsoben

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků