logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

H.E.A.T. Program je o chůzi

H.E.A.T. Program je o chůzi

H.E.A.T. program®. Schopnost chůze na dvou končetinách znamenala v dávné minulosti evoluční zlom. Uvolnila ruce, a tím otevřela cestu k vývoji inteligence. Stali jsme se lidmi, protože jsme se naučili chodit. Ovšem dnešní moderní člověk jede do práce autem, sveze se i do prvního patra výtahem, celý den sedí u počítače a večer zalehne k televizi. Podle studií ujde dospělý Čech v průměru pouhých 1 500 kroků za den. Pokud chodíte do práce pěšky a jen občas si zasportujete, ujdete v průměru kolem 5 000 kroků denně. Jenže podle lékařů by bylo optimální udělat něco kolem 10 000 kroků denně, což by znamenalo ujít vzdálenost asi sedmi kilometrů. Dopravní pandemie sice mnohé změnila, ale chodit umí člověk naštěstí dodnes… A právě z obyčejné chůze vychází nový hit fitness center – H.E.A.T. program®!

Naučí se chodit každý

„Chodit umí téměř každý.“ To je motto H.E.A.T. Programu. Během lekce se pohybujete na speciálním mechanickém pásu Maxerrunner, jediném pásu, který dokáže měnit za pohybu sklon z 0° do 40°. Veškerá energie vychází z Vašeho těla! Žádná elektrika, žádný motor, pouze vaše energie! Svaly zde zapojujete stejně jako při běžné chůzi a díky tomu nepřetěžujete svaly, které na to nejsou zvyklé a následně „bolí“. Každý, kdo dokáže přijít do centra, dokáže absolvovat lekci. Tu vedou certifikovaní instruktoři HPI, kteří vám nabídnou několik možných cest, jak ji zvládnout. K tomu využívají motivační hudbu a jejich cílem navodit atmosféru absolutní volnosti. To, jak je lekce náročná, je vždy na Vás.

Spalujte opravdu tuky

Hlavním problémem mnohých aktivit je fakt, že klienti při nich nehubnou dostatečně efektivně. Aktivita je pro ně příliš náročná, tělo bere energii z cukrů a tuky jsou spalovány málo. Tato náročnost vychází nejenom z malé trénovanosti klienta, ale i z koordinační náročnosti pohybu. Jinak řečeno, klient se soustředí na to, kam dát ruku a nohu, a nepřemýšlí o správném dýchání a uvolnění, které je klíčové pro správné nastartování těla. H.E.A.T. Program je postaven na přirozeném pohybu, chůzi, čímž tělo zbytečně nevystavuje stresu z nového. Zároveň zapojuje celý svalový aparát a zátěž rozloží do celého těla. To je velký pokrok od podobných aktivit, jako je skupinová jízda na kole, kde je vše koncentrováno pouze do dolních končetin. Trocha čísel nikdy neuškodí – jedna 45 min lekce pro tělo znamená 5000 kroků a 500 – 700 spálených Kcal.

Přestaňte se do cvičení nutit, choďte tam rádi

Právě nadšení a „závislost“ na aktivitě je správná cesta, jak spálit tuky dlouhodobě. Hlavní důvod, proč lidé na lekce chodí, není zlepšení postavy, ale relaxace! Během lekce se díky jednoduchosti pohybu, motivační hudbě a prostředí dostanete do psychického stavu uvolnění, kde si užijete každou minutu a čas Vám velice rychle uteče. Dnešní svět je plný stresorů a spěchu. Tělo je z toho vyčerpáno a to se projevuje i na jeho vzhledu, na ukládání tuků a nechuti k pohybu. Během lekce tělo samozřejmě stresujete také, ale jedná se o stres pozitivní, jenž má zcela opačný efekt. Organismus nastartujete a objevíte nové síly. Jako „vedlejší efekt“ tělo více spaluje tuky a Vy hubnete.

Tomáš Hýna foto
  • přečteno: 12789/12521×, 9 komentářů

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (1 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Marie | 16. 5. 2017 13.06 hod. | 213.226.197.x
Zajímalo by mne, jak je možné, že nehubnu. Během dnešního dopoledne jsem moc nechodila kvůli čekání u lékaře, pak jen nějaké domácí práce, můj nový krokoměr ukazuje 10922 kroků a to mě čeká ještě hodně chůze odpoledne. Myslím, že do večera 30000 dám. Mám něco přes metrák, jídlo mám ráda, dietu nedržím, nijak se nepřejídám, tučné nerada a sladkemu odolavam velmi lehce. Na cvičení už fakt nemám čas, mám 2 zaměstnání, nemocného muže, 11ti letého syna a starý baráček na kterém dělám prakticky vše sama. Existuje nějaký způsob, jak bych mohla snížit hmotnost? Pohybu mám občas až moc, ale při práci, doma či na zahradě.

Míša | 4. 7. 2014 21.25 hod. | 46.13.133.xx
Určitě spálené kcal jsou v pořádku. Já spalím kolem 600 kcal. Máme přímo na tělech pulsmetry a měří nám to individualně každému zvlašt kolik spaluje, jakou ma tepovku apod :) Jinak h.e.a.t je super, jen doporučuji, vypěstovala jsem si na něm uplně závislost :D

Renata | 6. 1. 2011 9.14 hod. | 62.245.108.xx
Zařadila jsem H.E.A.T. loni přes zimu (když bylo venku pod -10) do své přípravy a mohu jen doporučit. Chůze v kolektivu, do rytmu hudby, byla mnohem zábavnější než běhátko v posilovně, kterým mnozí kompenzují venkovní přípravu. Kontrolovala jsem si tepovku a rovnala se „výživnému“ tréninku v kopcích.

ll | 5. 1. 2011 10.49 hod. | 89.176.84.xxx
Zajímalo by mě podle čeho se naprosto přesně dá určit kolik spálíš . Dle mého se to dá jen odhadnout podle zkušeností trénovanosti a tabulek.

fotoMiloš Škorpil: II, máš pravdu, je to relativní a určit se to dá jen na testech na specializovaném pracovišti jinak je to jen taková šuma, vrma :)

Lenka | 5. 1. 2011 10.45 hod. | 81.30.244.x
Není ten údaj o spálených kcal přehnaný? Já za 1hod zumby spálím tak max 250 kcal, za půl hod.běhu totéž..

fotoMiloš Škorpil: Lenko, ten údaj není určitě přehnaný, absolvoval jsem oboje, tak vím o čem mluvím, ale samozřejmě jde o to, kolik do toho vložíš sama respektive, jak intenzivně jdeš.

petr | 5. 1. 2011 10.25 hod. | 94.113.121.xxx
Tak nevím je to doména o BĚHU, nebo o CHŮZI ?
Založte turisťák !

fotoMiloš Škorpil: Petře, všichni začínáme nejdřív chodi, a později jsme rádi, když můžem alespoň chodit, třeba v průběhu maratonu či ultramaratonu a tak vůbec, takže není špatné také něco o chůzi vědět :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků