logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Vražda během aneb Jak se nenudit

Vražda během aneb Jak se nenudit

Nuda. Dnes a denně je mnoha lidmi zabíjena, a přitom stále není mrtvá. Běhání nám však umožňuje ji zavraždit jednou provždy!

Typický moderní člověk neumí být sám se sebou. Je roztěkaný, zmatený a stresovaný; nevydrží jen tak v klidu přemýšlet, nedokáže se na něco opravdu soustředit. Často se přepíná v práci a pak přepíná doma kanály. (Ještě jednou, aby nám to neuniklo: kanály). Zabíjí nudu ovladačem, ale marně, ona je tu druhý den zas.

To běh zavraždí nudu dokonale! Běžec má program, cíl, smysl svého úsilí. Běhá a o běh se všemožně zajímá. Přemýšlí o běhu i při běhu, navíc má klid na duševní úklid. Co ale dělat, abychom se časem nenudili i při tom našem – po čase jednotvárném – běhání?

„Odborníci" doporučují obměňovat trasy, střídat běžeckou techniku nebo hrát si s rychlostí běhu při fartleku. Takovéto konzervativní rady, jak si běhání zpestřit, by nám ale ono nevyhnutelné nudění pomohly tak maximálně odročit. Při vraždě běžecké nudy musíme být proto mnohem vynalézavější!

Náš rutinní trénink například výrazně oživí kulturní vložky. Začneme si pozpěvovat, nahlas recitovat oblíbené básničky či přeříkávat nejznámější scénky z filmů (kromě toho, že trénink bude daleko zajímavější, tím současně kontrolujeme správně pomalé tempo běhu – tedy takové, při němž lze bez problémů mluvit). Ti šikovnější si mohou i zahrát na flétničku nebo na harmoniku.

U takto inovovaných tréninkových běhů musíme ovšem počítat s jejich delším trváním; lidé po nás totiž budou házet drobné, což znamená nějakou minutku zdržení při sbírání. Pokud bychom se časem nespokojili jenom s mincemi, můžeme si na delší sobotní trasy vzít vozík s párky v rohlíku (v zimě), nebo se zmrzlinou (v létě). A pak, že běh není ziskový sport!

Zpestření jednotvárného běhání může mít i formu vzdělávací. Opakujeme si malou nebo velkou násobilku (jak kdo), vyjmenovaná slova, plže-mlže-hlavonožce, či chemické vzorečky. S těmi posledními opatrně: jste-li na tom se vztahem k chemii tak jako já, dejte pozor, aby se vám neudělalo špatně!

Běh oživí také nepravidelná slovesa a slovíčka z nové lekce. Přezkoušíte-li z nich několik náhodně vybraných občanů za plotem, případně je i některá doučíte, zažijete nový pocit běžecko-pedagogické euforie. Můžete zařadit také konverzaci a ptát se v cizím jazyce našinců na cestu. Zaručuji vám, že váš běh již nikdy fádní nebude...

Závěrem kritika Nejvyššího: Škorpilovy metody boje proti běžecké nudě jsou zcela neúčinné. Avizoval sice běžecký nudismus, dosud jej však stále neuskutečnil (tak snad letos). Přes zimu nám zase radí zumbu a fit box, jenomže ve fitku, což vůbec není ono. Zařadíte-li ale prvky zumby do svého příštího běhu, hned uvidíte, jak se dají roztančit vesničané! A když k tomu přidáte i pár grifů z fit boxu, ještě jim při té příležitosti naštípete dříví...

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 9972/9822×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (2 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků