logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kufrování na sněžnicích po horách Krušných

Kufrování na sněžnicích po horách Krušných

Sněžnice, staletími prověřený dopravní prostředek zasněženou krajinou, jsou výbornou alternativou tréninku síly a vytrvalosti v zimním období, kdy všude kolem nás je led a sníh. Díky rozložení hmotnosti do větší plochy se méně zaboří do sněhu, a my se s nimi můžeme dostat do míst, kam lidská noha přes zimu nevstoupí.

Použití sněžnic je přirozené, intuitivní a není k němu potřeba zvláštního tréninku. Základem jsou pohodlné a nepromokavé boty (nejlépe nad kotníky) a vhodným doplňkem jsou hůlky (nejlépe teleskopické). Za zvážení stojí také návleky.

obrázek

Právě sněžnice jsme pro minulý víkend zvolili jako prostředek k radosti z pohybu. Cílem se staly Krušné hory, přesněji Boží dar. Netušili jsme, jak rychle se budeme ve vlhkém, těžkém sněhu pohybovat a kam dojdeme, proto jsme si ani dopředu nedomlouvali ubytování. Pro jistotu jsme do batohů přibalili stan a spacáky.

První kroky směřovaly na Božídarský Špičák, odkud byl nádherný výhled do krajiny.

Dále jsme pokračovali směrem na Rýžovnu, kde byl v plánu oběd. Zhruba po dvou hodinách chůze nahoru dolů, lesem i pláněmi, jsme dorazili k Blatenskému kanálu.

obrázek
Odchytli jsme prvního živého tvora, kterého jsme potkali

a ptali se ho s mapou v ruce, kde že to jsme. Mírně nás překvapil s odpovědí, že asi 800 metrů od Špičáku. Zřejmě bludný kořen…

Na Rýžovnu jsme se nakonec dostali přes Myslivny o půl čtvrté odpoledne. Pojedli jsme na místní Biofarmě – halušky s domácí brynzou a palačinky s ovčím tvarohem –

obrázek
a vyrazili do Hřebečné, kde jsme hledali ubytování.

Druhý den ráno jsme pokračovali přes Pernink krásným stoupáním na Dračí skálu, dále přes Oceán (podmáčená oblast), Trousnickou skálu a Vysokou Štolu do Nejdku. Na této trase jsme nepotkali jedinou osobu. Všude kolem nás se rozléhalo ticho a nádherná bílá krajina….

Že se jednalo o opravdu kvalitní trénink, jsme poznali následující den v práci, kdy se nám horko těžko zvedalo od pracovních stolů. Nejvíce se ozývala lýtka. Při kombinaci těžkého batohu, mokrého sněhu a nespočtu výšlapů tomu ani jinak na začátku přípravy býti nemohlo.

Pro ty z vás, kteří si chtějí sněžnice vyzkoušet poprvé, máme tři doporučení, které vám usnadní pohyb po horách:

obrázek
nešlapat tam, kde ze sněhu vykukuje vršek stromku

potrénovat odrazy

a pořídit si kompas!

This object requires Flash Player.

David Dufek foto
  • přečteno: 13014/12777×, 3 komentáře
Kufrování na sněžnicích po horách Krušných Kufrování na sněžnicích po horách Krušných Kufrování na sněžnicích po horách Krušných Kufrování na sněžnicích po horách Krušných Kufrování na sněžnicích po horách Krušných Kufrování na sněžnicích po horách Krušných Kufrování na sněžnicích po horách Krušných

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

janca | 16. 2. 2011 17.34 hod. | 88.208.88.xxx
Coz byla skoda, protoze krasnych mist na prespani jsme nakonec videli celkem dost

david d. | 16. 2. 2011 16.22 hod. | 82.99.163.xxx
když my si nevzali karimatky :-)

jaromír Holas | 16. 2. 2011 15.43 hod. | 212.67.67.x
Jo, jo, jo, 3x obdivné jo.Konečně článek z bílé krásy mimo cesty. Škoda, že jste nespali venku aby pohyb v přírodě byl úplný. Znám to z přejezdu Brd na běžkách v neprojetých stopách , spali jsme pod širákem a bylo to úžasné a dokonalé spojení s přírodou.

prohledávání Běžeckých článků

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

• Běhání v terénu. K čemu všemu vám může být v životě dobré umět běhat cestou necestou : I když běhám jen pro radost (dobrá, začal, jsem před pár dny), tak km za půl hodiny ( po 15 km tam…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : pokračování: jsem přesně 2 a čtyři dny měsíce od operace a chodím bez berlí, musím sice pomalu, ale…»
  • Běžecké středy Běžecké školy na Praze 14 – Černém Mostě : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda i v letošním roce probíhá příprava pokročilých běžců, zda…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : Dobrý den, mapa závodu je vždy dostupná na stránce runczech.com Může se stát, že trasa se nebude…»