logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

První běh dámy PIM Women´s Challenge

První běh dámy PIM Women´s Challenge

5.2.2011 první víkendový běh jako běžkyně PIM Women´s Challenge. V plánu mám výběh na Bunč – jeden z bodů na hřebenu pod vrcholem Chřibů – Brdem. Přímou cestou z domu je trasa tam a zpět dlouhá 30 km. Každý víkend chci ale pár km přidat, abych postupně dokázala uběhnout aspoň 70 km.

Vybíhám opačným směrem a po několika km měním směr k Chřibům. První část trasy nemám moc ráda, ale na desátém kilometru nabíhám na cyklostezku okolo rybníků, za nimiž se tyčí věže baziliky na Velehradě a nad nimi na obzoru Holý vrch, hrad Buchlov i třetí kopec s kaplí Barborka. Ten pohled mě vždycky naplní spojeností, že jsem v tomto kraji doma. Za Velehradem už vbíhám do lesa, tam jsem ráda a budu se tím těšit celých dalších 25 km. Je nádherné slunečné počasí, vzduch je prohřátý, sníh pod botami měkký, krok lehčí.

Myšlenky v tolika hodinách bloudí do různých témat. Na začátku se vnucují na to, kde a co všude bolí, to ale netrvá dlouho, jsou vystřídány radostí z okolní krajiny, hudby, kterou vždy poslouchám. Hodně často myslím na pohyby, na to, jak si odlehčit do kopce, z kopce, jak uvolnit svaly v okamžiku, kdy je noha ve vzduchu. Vždycky mě potěší, když mi hlavou problesknou vzpomínky na výroky nebo rady běžců, ke kterým vzhlížím, které jsem četla na oblíbených běžeckých serverech, v časopisech. Pomohou mi v okamžicích, kdy mi docházejí síly a podléhám skepsi, jestli svou cestu k letošnímu cíli zvládnu. Dnes jsem zvládla. Stále jsem ale ještě neuběhla ani polovinu toho, na co se chystám, a v daleko obtížnějších podmínkách, než byl dnešní výklus. Těším se na jaro, až budu moci své trasy rozšířit o lesní cesty po Chřibech a nebudu odkázána jen na asfaltku na Bunč. I když, kdybych věděla, komu za ni poděkovat, udělala bych to. Mám ji ráda.

Děvče z Moravy jede dnes do Prahy :) 11.2. 2011

Den první konfrontace s následky nápadu přihlásit se do projektu PIM Women´s Challenge nastal. Pozvánka k setkání přilétla e-mailem a vrozená bojovnost velí jít do boje. Dobrým znamením je, že mě tam odveze rychlík Šohaj a zpět bych mohla stihnout Expres Buchlov. Jména významná pro naše Moravské Slovácko. Pravda, červený antioxidant ani bílý životabudič se ve vlaku nepodával, ale rychlost byla dodržena a Praha dosažena. Moje ženské já mi připomíná, že všude zabloudím, že pokud si i zapamatuji, jakým číslem dopravního prostředku bych se teoreticky a bez problémů měla dostat do cíle, popletu směr. Mám ještě své druhé já – běžecké, a to mi vždycky říká, spolehni se na nožičky. Tak trošku mu nadržuji a volím cestu na Strahov po svých. Nelituji, i když Petřínskými terasami kmitám cik cak a cak cik, ale v údivu, jak jsou malebné a že mi to doposud zůstalo utajeno. Jakmile je opouštím, dostávám se do jiného světa Strahova, ale tady už vnímám jen hodinky a snahu dostat se včas do atletické haly. Díky rauši, do kterého jsem se dostala svižným zdoláváním kopců pod Petřínem, nezačínám propadat panice, když nemohu nacpat zpět do kabelky složky s důležitými informacemi, včetně Milošova tréninkového plánu a ty mi vítr rozfoukává po frekventované silnici. A taky po pěkně špinavé. :-( Takže až je pochytám, už se je do kabelky nacpat ani nepokouším. Po dvojím optání nalézám halu a po několikerém oběhnutí i vchod dovnitř, kam se vřítím se špinavými složkami v hrsti, zpocená a šťastná, že jsem zde a včas.

Kdo to vymyslel a kdo si to má pamatovat ? 15.2.2011

Žena neví, co chce a nedá pokoj, dokud to nedostane…V tomto duchu se neslo dolaďování tréninkového plánu s Milošem a jen jeho vrozená laskavost a trpělivost zabránila tomu, že se nevydal na Moravu a nepřetáhl mě sukovicí. V okamžiku, kdy si Miloš blaženě oddechl, že mě má z krku, mi docvaklo, že v plánu chybí Hervis půlmaratón. Představy, jak tam Pimwomky běží za svými sny, jak se radují v cíli a já drtím sama kilometry v Chřibech, způsobily, že mě polil studený pot. Tam musím být a ne inkognito. Miloš byl velkorysý, akceptoval, zapracoval. Tak ho tedy mám. Mám plán. Dnes podle něj běžím poprvé – 10MIN65%-2MIN90%-2MIN75%-4MIN90%-4MIN75%-6MIN90%-4MIN75%-4MIN90%-10MIN-65%.To si nemohu zapamatovat! Tak zapsat. Malá písmenka nevidím, tedy trochu větší :) . Hřbet ruky mám popsaný od malíčku až po palec. Červeným fixem, bylo Valentýna – přimalovávám srdíčko. Startuji. Prvních 10 min si pamatuji. Pak už musím číst. Fouká, kůže červená, červená písmenka se na červeném podkladu ztrácejí. Každou chvilku musím ruku přiblížit k očím. Uvědomuji si, že musím vypadat jak běžící, salutující generál :) Tiše se té představě usmívám. Ale jinak mi do smíchu není. Pořádná makačka. Chlácholím se představami, jak se díky tomuto soužení narovnávám před cílovou rovinkou maratonu, zrychluji a s elegancí africké gazely probíhám cílem :) :) :)

No nejsou sny krásné ?

Ilona Bajerová foto
  • přečteno: 7079/7000×, 2 komentáře

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ilona | 19. 2. 2011 17.52 hod. | 109.164.3.xxx
Děkuji Davide, je to radostná dřina :-)

david d. | 19. 2. 2011 17.28 hod. | 85.71.124.xxx
V okolí Barborky je krásně, díky za připomenutí… A samozřejmě držím palce v přípravě i samotném závodě :-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2011

všechny články PIM Women´s Challenge 2011

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků