logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak trénovat po delší pauze

Jak trénovat po delší pauze

Právě vrcholí doba chřipek a respiračních onemocnění, a jako na potvoru také vrcholí tréninkové období a za pár týdnů už byste měli vyrazit na první, opravdu vážné zkoušky své formy. Hervis ½maraton klepe na dveře a vy se doma potíte. Navíc se k tomu přidávají prázdniny a tak kolikrát „musíte" jet s dětmi na hory, kde také nemáte ty podmínky, na něž jste zvyklí, navíc po celodenním rajtování na kopcích už nemáte ani sílu jít běhat.

Ono kolikrát není snadné odpovídajícím způsobem přizpůsobit trénink, i když je vše v pořádku, nepostihnou nás žádné neduhy případně se nepereme s časem. I v těchto chvílích musíte velmi citlivě vnímat řeč vašeho těla, trénink přizpůsobit jeho potřebám. Jak se ale k tréninku postavit, když z jakýchkoli důvodů musíme vysadit na týden či déle?

Je-li náš výpadek způsoben pouze nedostatkem času, ještě se tak moc neděje. Přesto ale není dobré pokračovat v tréninku tam, kde jsme skončili, či ještě hůře, přeskočit ten vynechaný týden a navázat tam, kde bychom podle plánu měli být. V tomto případě je dobré zařadit mezi tréninkovou jednotku u níž jsme skončili a následnou plánovanou alespoň 2 – 3 oživovací tréninkové jednotky, které naše tělo zase připraví na danou zátěž, prostě se zase rozběhat.

Je-li ale výpadek způsoben nemocí, tak je třeba po skončení nemoci zařadit minimálně týden lehčího tréninku.

První den běh na úrovni 60 – 65% TF max v délce 5 – 10 km

Druhý den volno

Třetí den – 3 km 60% TF max; 5 x 100 m 85% TF max (intervalově); 5 km 75% TF max; 2 km 60%TF max

Čtvrtý den – 8 km 60 – 65% TF max

Pátý den – volno

Šestý den – 10 – 15 km 75 – 80% TF max

Sedmý den – 8 km 60 – 65% TF max

V dalším týdnu si zopakovat trénink posledního týdne před nemocí a pak pokračovat dále v tréninkovém plánu.

Nejhorší ze všeho by bylo chtít tréninkové manko dohnat. Jediné co tím získáte bude, že nespíš znovu onemocníte, zraníte se nebo se dostanete do dlouhodobější únavy.

Je-li pak tréninkový výpadek delší, měli byste se po zahřívacím týdnu vrátit o tolik týdnů v tréninku zpět, kolik jste pauzírovali.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Danuše | 22. 2. 2011 7.42 hod. | 90.176.137.xxx
Díky Miloši,článek jak na zavolanou.Chřipajzna dohnala i mě a tak nezbývá než dát tělu trochu času,aby se z toho dostalo.Včera první lehčí běh po nemoci,ale nebylo to úplně ono :(

Jitka St. | 21. 2. 2011 12.07 hod. | 85.160.193.xxx
Týden s dětmi na horách? Zrovna jsme se vrátili, výpadek se nekonal, spíš naopak, více času, jeden rodič na svahu s jedním prckem a druhý s druhým prckem v cyklovozíku na běžecké trase v kopcích a krásném prostředí pod Lysou horou. Mám naběháno, jak dlouho ne.A teď zase do práce :-).

Jiří U. | 21. 2. 2011 12.01 hod. | 85.161.185.xx
Je to opravdu k nevydržení, když si člověk zvykne polykat kilometry a pak natažený sval řekne „dost". Bude to stát hodně sil nezačít hned dvacítkou, ale dát si jen nějakých 8 km, kvůli kterým se dříve nechtělo ani vyběhnout.

Jirka H. | 21. 2. 2011 8.27 hod. | 89.233.144.xx
Super článek, díky za něj. Pro mě letos již podruhé aktuální ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»
  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků