logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak trénovat po delší pauze

Jak trénovat po delší pauze

Právě vrcholí doba chřipek a respiračních onemocnění, a jako na potvoru také vrcholí tréninkové období a za pár týdnů už byste měli vyrazit na první, opravdu vážné zkoušky své formy. Hervis ½maraton klepe na dveře a vy se doma potíte. Navíc se k tomu přidávají prázdniny a tak kolikrát „musíte" jet s dětmi na hory, kde také nemáte ty podmínky, na něž jste zvyklí, navíc po celodenním rajtování na kopcích už nemáte ani sílu jít běhat.

Ono kolikrát není snadné odpovídajícím způsobem přizpůsobit trénink, i když je vše v pořádku, nepostihnou nás žádné neduhy případně se nepereme s časem. I v těchto chvílích musíte velmi citlivě vnímat řeč vašeho těla, trénink přizpůsobit jeho potřebám. Jak se ale k tréninku postavit, když z jakýchkoli důvodů musíme vysadit na týden či déle?

Je-li náš výpadek způsoben pouze nedostatkem času, ještě se tak moc neděje. Přesto ale není dobré pokračovat v tréninku tam, kde jsme skončili, či ještě hůře, přeskočit ten vynechaný týden a navázat tam, kde bychom podle plánu měli být. V tomto případě je dobré zařadit mezi tréninkovou jednotku u níž jsme skončili a následnou plánovanou alespoň 2 – 3 oživovací tréninkové jednotky, které naše tělo zase připraví na danou zátěž, prostě se zase rozběhat.

Je-li ale výpadek způsoben nemocí, tak je třeba po skončení nemoci zařadit minimálně týden lehčího tréninku.

První den běh na úrovni 60 – 65% TF max v délce 5 – 10 km

Druhý den volno

Třetí den – 3 km 60% TF max; 5 x 100 m 85% TF max (intervalově); 5 km 75% TF max; 2 km 60%TF max

Čtvrtý den – 8 km 60 – 65% TF max

Pátý den – volno

Šestý den – 10 – 15 km 75 – 80% TF max

Sedmý den – 8 km 60 – 65% TF max

V dalším týdnu si zopakovat trénink posledního týdne před nemocí a pak pokračovat dále v tréninkovém plánu.

Nejhorší ze všeho by bylo chtít tréninkové manko dohnat. Jediné co tím získáte bude, že nespíš znovu onemocníte, zraníte se nebo se dostanete do dlouhodobější únavy.

Je-li pak tréninkový výpadek delší, měli byste se po zahřívacím týdnu vrátit o tolik týdnů v tréninku zpět, kolik jste pauzírovali.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Danuše | 22. 2. 2011 7.42 hod. | 90.176.137.xxx
Díky Miloši,článek jak na zavolanou.Chřipajzna dohnala i mě a tak nezbývá než dát tělu trochu času,aby se z toho dostalo.Včera první lehčí běh po nemoci,ale nebylo to úplně ono :(

Jitka St. | 21. 2. 2011 12.07 hod. | 85.160.193.xxx
Týden s dětmi na horách? Zrovna jsme se vrátili, výpadek se nekonal, spíš naopak, více času, jeden rodič na svahu s jedním prckem a druhý s druhým prckem v cyklovozíku na běžecké trase v kopcích a krásném prostředí pod Lysou horou. Mám naběháno, jak dlouho ne.A teď zase do práce :-).

Jiří U. | 21. 2. 2011 12.01 hod. | 85.161.185.xx
Je to opravdu k nevydržení, když si člověk zvykne polykat kilometry a pak natažený sval řekne „dost". Bude to stát hodně sil nezačít hned dvacítkou, ale dát si jen nějakých 8 km, kvůli kterým se dříve nechtělo ani vyběhnout.

Jirka H. | 21. 2. 2011 8.27 hod. | 89.233.144.xx
Super článek, díky za něj. Pro mě letos již podruhé aktuální ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků