logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak trénovat po delší pauze

Jak trénovat po delší pauze

Dostavila se doba chřipek a respiračních onemocnění, a jako na potvoru také začíná tréninkové období a vy se doma potíte.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 15.8.2009

Ono kolikrát není snadné odpovídajícím způsobem přizpůsobit trénink, i když je vše v pořádku, nepostihnou nás žádné neduhy případně se nepereme s časem. I v těchto chvílích musíte velmi citlivě vnímat řeč vašeho těla, trénink přizpůsobit jeho potřebám. Jak se ale k tréninku postavit, když z jakýchkoli důvodů musíme vysadit na týden či déle?

Je-li náš výpadek způsoben pouze nedostatkem času, ještě se tak moc neděje. Přesto ale není dobré pokračovat v tréninku tam, kde jsme skončili, či ještě hůře, přeskočit ten vynechaný týden a navázat tam, kde bychom podle plánu měli být. V tomto případě je dobré zařadit mezi tréninkovou jednotku u níž jsme skončili a následnou plánovanou alespoň 2 – 3 oživovací tréninkové jednotky, které naše tělo zase připraví na danou zátěž, prostě se zase rozběhat.

Je-li ale výpadek způsoben nemocí, tak je třeba po skončení nemoci zařadit minimálně týden lehčího tréninku.

První den běh na úrovni 60 – 65% TF max v délce 5 – 10 km

Druhý den volno

Třetí den – 3 km 60% TF max; 5 x 100 m 85% TF max (intervalově); 5 km 75% TF max; 2 km 60%TF max

Čtvrtý den – 8 km 60 – 65% TF max

Pátý den – volno

Šestý den – 10 – 15 km 75 – 80% TF max

Sedmý den – 8 km 60 – 65% TF max

V dalším týdnu si zopakovat trénink posledního týdne před nemocí a pak pokračovat dále v tréninkovém plánu.

Nejhorší ze všeho by bylo chtít tréninkové manko dohnat. Jediné co tím získáte bude, že nespíš znovu onemocníte, zraníte se nebo se dostanete do dlouhodobější únavy.

Je-li pak tréninkový výpadek delší, měli byste se po zahřívacím týdnu vrátit o tolik týdnů v tréninku zpět, kolik jste pauzírovali.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Danuše | 22. 2. 2011 7.42 hod. | 90.176.137.xxx
Díky Miloši,článek jak na zavolanou.Chřipajzna dohnala i mě a tak nezbývá než dát tělu trochu času,aby se z toho dostalo.Včera první lehčí běh po nemoci,ale nebylo to úplně ono :(

Jitka St. | 21. 2. 2011 12.07 hod. | 85.160.193.xxx
Týden s dětmi na horách? Zrovna jsme se vrátili, výpadek se nekonal, spíš naopak, více času, jeden rodič na svahu s jedním prckem a druhý s druhým prckem v cyklovozíku na běžecké trase v kopcích a krásném prostředí pod Lysou horou. Mám naběháno, jak dlouho ne.A teď zase do práce :-).

Jiří U. | 21. 2. 2011 12.01 hod. | 85.161.185.xx
Je to opravdu k nevydržení, když si člověk zvykne polykat kilometry a pak natažený sval řekne „dost". Bude to stát hodně sil nezačít hned dvacítkou, ale dát si jen nějakých 8 km, kvůli kterým se dříve nechtělo ani vyběhnout.

Jirka H. | 21. 2. 2011 8.27 hod. | 89.233.144.xx
Super článek, díky za něj. Pro mě letos již podruhé aktuální ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Hrdinný Stáňa : K tomuhle textu se opakovaně vracím od doby co jsem začal běhat, což bylo shodou okolností pár…»
  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : Doporučuje se třeba i Wobenzym ještě před výkonem a po. Stejně jako sportovci. Kvůli regeneraci a…»
  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : A kto to vymyslel,že máme používať len 5 hiezdičiek a nie napr. 20? »
  • Ne tuky, ale rafinované sacharidy způsobily epidemii obezity! : Dovolil bych si autorovi oponovat, za obezitu nemůže žádná pyramida, byť špatná, ale lidé samotní.…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den. Jsou zkratky CH, RCH, PB, RB vlastně v překladu zónami z maximální tepové frekvence jako…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků