logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

BĚŽEC JEDE NA SPINNERU

BĚŽEC JEDE NA SPINNERU

Může se stát, že se vám zdá váš běžecký trénink málo pestrý a potřebujete získat další motivaci, nebo je venku příliš větrno anebo se potřebujete doléčit ze zranění pohybového aparátu. Pak vám může pomoci nejbližší spinningové centrum. Spinning je na světě od r. 1989 a postupně si získává stále více příznivců. V ČR je v provozu přes 150 center.

Spinning je dobrým prostředkem ke zhubnutí a ke zvýšení a udržení celkové kondice. Pro běžce má význam jako doplňková aktivita pro zlepšení obecné vytrvalosti a silové vytrvalosti/kopce. Cvičení na spinneru ocení zejména ti, kteří se zotavují z běžeckého poranění, a to především ze zánětu šlach, poranění kolene, přetížení svalů. K návratu pohyblivost končetiny a zabránění šlachové kontraktury je třeba s končetinou pravidelně cvičit v celém rozsahu, ale bez většího zatížení. Při spinningu dochází k uvolnění stažených svalů a šlach a především k podstatnému zlepšení prokrvení hojících se míst a celé končetiny. Vhodně sestavený program cvičení, hudba, kolektiv a instruktor nás určitě zaujmou a to má optimální vliv i na naši psychiku.

Metodika cvičení na spinneru se liší od běžeckého tréninku. Při spinnu všeobecně zatěžujeme méně oběhový systém, TF bývá nižší, počet spálených kcal na obdobnou časovou jednotku je také snížený. Zvyšování TF od začátku tréninku je také mnohem pozvolnější. Tréninková pásma jsou obdobná jako u běhu: 60-65% rozjetí, 65-75% vytrvalost, 75-85%maximum, silová vytrvalost, až 92% intervaly.

obrázek

Podstatný rozdíl mezi oběma sporty je v rehydrataci: při spinningu je sníženo přirozené ochlazování a tím se výrazně snižuje odvod tepla z povrchu těla. To organizmus nahrazuje intenzivnějším pocením. Proto pijeme často, ne podle pocitu žízně, ale podle potivosti (zvláště muži), 0,45 – 1 litr/hod. K pití je vhodná obyčejná voda, jedeme-li spinning déle než 45min, použijeme k rehydrataci hypotonický nápoj.

Technika jízdy vychází ze správně seřízeného spinneru na míru. Poradí instruktor. Správné seřízení umožňuje nejen snadnější a pohodlnější jízdu, ale především optimální procvičení svalových skupin nohou a středu těla. Pečlivě seřídíme výšku a předozadní pozici sedla. Více publikace Spinning, Grada 2008.

Některé poznámky k základním stylům jízdy na spinneru:

Při pozici rovina ze sedla: (jedeme na spinneru vzpřímeně), těžiště těla umístíme nad střed pedálů, ruce se snažíme uvolnit tak, aby jen přidržovaly tělo.

Při pozici kopec ze sedla: při simulaci stoupání do kopce je těžiště těla nad sedlem.

Při šlapání na spinneru se snažíme šlapat rovnoměrně po kruhové dráze. Otáčivý pohyb po kružnici je pro získání a udržení rychlosti účinnější než střídavé pumpování nohama do pedálu, který se nachází na horní úvrati.

obrázek

Jízda na spinneru je výrazně ovlivněna: pozicí těla, zátěží, stylem jízdy, frekvencí šlapání, úrovní instruktora a hudby. A také naší aktuální kondicí a chutí cvičit. Je toho tedy více a proto používání sporttesteru při hodnocení spinningové hodiny nám velmi pomůže. Lépe se budeme orientovat v našem snažení. Dobrým ukazatelem jsou spálené kcal. Při hodnotě nad 500kcal/45minut si už můžeme ke kvalitnímu výkonu gratulovat. Více na www.spinning.com

Oldřich Setunský foto
  • přečteno: 9191/8952×, 1 komentář
BĚŽEC JEDE NA SPINNERU BĚŽEC JEDE NA SPINNERU

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Daniela | 22. 2. 2011 15.35 hod. | 217.66.174.xxx
O běhání je tu článku plno..je to taky běžečky zaměřrný web :-),najde se tu něco i o bězci na spinneru,ale co tak o cvičení na crossovém eliptikalu?To by taky mohlo být pro běžce na spestření vhodné,nebo se pletu?Najde se někdo kdo by napsal článek a dal pár rad?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků