logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Mámo, teď trénuju trojky …

Mámo, teď trénuju trojky …

„Táto, už jsi podojil krávy?" – „Ježišmarjá, úplně jsem na to zapomněl. A mámo, nekoupíš nějaké pole?" I takový rozhovor můžete slyšet třeba v pražském činžáku nebo na sídlišti v paneláku. Viníkem je facebook, lépe řečeno hra FarmVille, která si získala desítky miliónů příznivců po celém světě. Včetně Česka. A kupodivu ji často hrají spíše starší než mladší ročníky. V každém případě je mimořádně populární a svému výrobci vydělává spousty peněz.

Možná se tenhle dialog už brzy změní „Táto, potrénovals dneska střílení trestných hodů?" – „Panebože, mámo, na šestky já kašlu. Musím hlavně zlepšit střelbu trojek.“

S hrou typu FarmVille totiž právě přichází americká NBA, liga profesionálního basketbalu. Jmenuje se NBA Legend. Místo farmáře si v ní můžete zahrát na profesionálního basketbalistu a zkusit si vybudovat úspěšnou kariéru. Nikoliv, není to“akční" hra, ve které se dribluje a střílí. Je to klasická strategie, v níž musí hráči projevit rozvahu, vědomosti a trpělivost. A samozřejmě znalosti, jak to v NBA chodí a funguje – a ty lze načerpat zejména tak, že tenhle sport budete pečlivě sledovat. Čímž se dostáváme k tomu, proč to NBA dělá.

Zdaleka nejoblíbenějším sportem v Americe je fotbal, pochopitelně americký, o čemž jsme se mohli přesvědčit před třemi týdny, kdy se konalo ligové finále zvané Super Bowl. Televizní přenos opět trhl rekord coby nejsledovanější (vidělo ho 111 miliónů diváků) pořad v americké historii – vedlo loňské finále, které ovšem tehdy porazilo 28 let držený rekord ze sledování poslední epizody seriálu M.A.S.H. Za půlminutový spot v televizi platili inzerenti 3 milióny dolarů. Ovšem dnes se již zdaleka ne vše odehrává jen na televizní obrazovce, případně před ní. Američané (a asi nejen oni) čím dál častěji využívají takzvané sociální sítě. Odhaduje se, že jen na facebooku a twitteru (dvou nejoblíbenějších službách tohoto typu v Americe) létalo v době Super Bowlu každou vteřinu kolem deseti tisíc statusů a tretů.

Ovšem pozor, právě na sociálních sítích poráží basketbal všechny ostatní sporty, včetně fotbalu. Možná to souvisí s tím, že i podle marketingových průzkumů má právě basketbal publikum, které je v průměru vzdělanější než u jiných sportů. Tedy lidi, kteří také s větší pravděpodobností používají moderní technologie. Facebooková stránka má přes sedm miliónů fanoušků, na twitteru sleduje NBA přes dva milióny lidí. A jen Shaquille O´Neal má právě na twitteru 3,5 miliónu fanoušků. NBA odhaduje, že prostřednictvím sociálních sítí „propojuje" v Americe kolem 80 miliónů lidí.

Basketbal bojuje s baseballem a hokejem o to, aby se stal sportem dvě hned po americkém fotbalu. Může se mu to podařit i díky výše zmíněným aktivitám NBA na facebooku. Popularita a velký byznys nepřijdou nikdy jen tak samy.

Možná by tady měli hledat inspiraci ti, kteří v Česku naříkají, jak je basketbal sportovní popelkou. Máme na facebooku tři milióny lidí, navíc v demografických skupinách, které zájemce o basketbal obsahují. Nebylo by hezké, kdyby třeba Český basketbalový svaz … jistě zcela výjimečně, ale přesto … dostal nějaký nápad?

Ale nebudu na to spoléhat. Radši zatím zkusím na facebooku udělat díru do světa v NBA.

Tento článek vyšel v deníku Sport a byl vydán se svolením autora

Miloš Čermák foto
  • přečteno: 7808/7733×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Dagmarka | 26. 2. 2011 0.03 hod. | 82.208.31.xxx
Článek velmi inspirativní, zvláště pro podnikání :-) Co takhle zařídit, aby atletika byla v CZ číslem jedna? Vždyť je to královna sportu :-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Život kolem nás

všechny články Život kolem nás

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas90
Asics126
Brooks18
Inov-852
Icebug5
Hoka One22
Mizuno53
Newton5
NB21
Nike56
Salming352
Salomon40
Scott2
Vibram Fivefingers8
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce46
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • Pět dní do půlmaratonu. Den posledního soudu nebo poslední zkoušky : uplna parada na tychto clankoch je to, ze v nedelu pobezim svoj prvy polmaraton v Bratislave a tak…»
  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků