logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem H.E.A.T.oval s Milošem

Jak jsem H.E.A.T.oval s Milošem

Mám skvělý tip pro ty, kteří nemají v úterý nebo ve středu ráno co dělat. Nechte běžeckou fázi na podvečer a dojděte se projít s Milošem do letňanského H.E.A.T. centra.

To, že to mám do Letňan z Braníku skoro hodinu, mi ani nevadilo. Bylo krásné zimní počasí, kosa jak v Rusku a já věděl, že se od 9:00 pěkně zahřeju. Dorážím ideálně deset minut před lekcí, běžecké věci na sebe a jde se na věc. Hnedka za dveřmi místnosti s Maxerrunnery Miloše potkávám. Taky aby ne, naposledy jsme se viděli, myslím, v Pelhřimově na půlce. Chvíli si povídáme, o běhání mém i jeho, ale to už se místnost plní, nakonec zbývá jen jedno volné místečko. A připadám si jako král, samé ženy kolem mne, jediní dva bouráci mužského pohlaví jsem já a Miloš! Teď už vím, proč dělá instruktora :).

První dva songy jsou na zahřátí, sklon takový, abyste vydrželi jít v pohodě s rukama bez držení se. Samozřejmě, kdo chce, může se držet. Na H.E.A.Tu je dobré to, že tempo a sklon si vlastně určujete sami. Z pohodového tempa (walking) přecházíme do polohy trekking, připomíná to silně běh na lyžích, ale bez hůlek a lyží. Rytmus už je rychlejší, člověk se začíná potit. Co mě baví, je cvičení, kdy H.E.A.T.ař sjede na konec pásu a na čtyři kroky se musí dostat co nejvíce nahoru. Přiznám se, z počátku jsem měl z pohybu na pásu strach (představte si, ve svých třiceti letech jsem byl poprvé na pásu), ale po třech hodinách H.E.A.T.u už jsem si s posuvným pásem potykal. I to ovládání sklonu pásu mi jde lépe, i když občas pořád hledám. Ale kdo hledá, najde…

Přibližně v půlce lekce přichází první vrchol v podobě kopce. Pás nastavujeme do maximálního sklonu a šlapeme pěkně do kopečka. Souhlasím s Milošem, na horské maratony a závody do Alp se nám to bude náramně hodit. Srdce buší rychleji, chůze je náročnější, dech se zrychluje. Přecházíme na chvíli do menšího sklonu. Ještě dvě tři písničky a máme tady opět kopec. Po něm následuje zasloužená procházka, dvě písně na vydýchání v pohodovém tempu. Důležité protáhnutí svalů na konec a zbrocen potem dnešní lekce H.E.A.T.u s Milošem končí.

U kávy diskutujeme nad budoucností, nad Běžeckou školou, Miloš vypráví o svých plánech (ach ten čas) a jak to s tou chůzí vlastně je. Souhlasím, jen málo lidí umí chodit, podobně jako běhat, i když tyto dva pohyby patří k těm nejpřirozenějším. Pokud máte s oběma aktivitami problémy, přijďte na hodinu k Milošovi, však on vám to už vysvětlí :).

Michal Vavák foto
  • přečteno: 6282/6155×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků